Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Arie Hazebroek

Bericht door Arie Hazebroek »

"roy"D'r zit maar weinig schot in de verkoop van al die goed bedoelde prullaria. Pardon; van die waarde volle maritieme kleinnoden.

Bij deze breng ik een bod uit op de bouwplaat van de "Willem Ruys" welke door Arie in de markt gezet is.
Ik lijk wel gek, ik vind de "W.R." na haar verbouwing in 1959 eigenlijk veel mooier.
Wie zorgt ervoor dat ik niet aan dat ding blijf hangen !?.

m.v.g. Roy

P.S. Stom, stom, stom, Euro 15,- is mijn bod.
Sorry Jos !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Heb tot nu toe geen hoger bod ontvangen.
Zal tot het einde van de maand/jaar wachten maar daarna zit je er aan vast Roy en kun je gaan knippen en plakken.
Gr. Arie.

Jaap5

Bericht door Jaap5 »

Arie en Roy

Ik vind dat ik Roy van zijn plakkerij moet afhelpen. Mijn bod is Euro 20,- voor de Willem ruys groets Jaap5

Harry G. Hogeboom

Amerikaans bieden?????

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo allemaal,

Ik moet hier feitelijk de hulp van Bram bijhalen, want toen hij een tijdje terug een "schilderij" te koop aanbood voor het "Goede doel" :lol: toen had ie me op ene bij m'n taas voor een mooi klauwtje Euro's en dat schilderij, weet je wel van die roeiboot in de branding met al die roeispanen " helter scelter" :lol: :D DAT heb ik nooit gezien, DAT hangt nu bij ik meen Leo, an de muur!!!

Brammetje noemde dat in ene " Amerikaans bieden" ( nooooooit eerder van gehoord :oops: :oops: , HOE de vork precies in de steel stak mot je mij niet vragen :wink: :roll: Nou zeg ik er wel bij dat ik niemand een oor aan probeer te naaien en de verkoop van al die "waardevolle Martieme Snuisterijen" ten behoeve van de KNRM alleen maar bijzonder op prijs stel.

Dus Arie, niet al te rap toehappen, d'r ZIT geld onder de mensen :wink: :roll: :D
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi there Harry,
er is nog kans voor ons zondaars ,zoals tante Jans van het grote leger ons altijd vertelde,toen wij met lodderige ogen een paar joeten in het busje frommelde,en daarvoor een strijdkreet in onze jatten werd geduwd,het schilderij hangt nog steeds niet aan de muur,bij
Leo,alleen om het feit dat er weinig van verfknoeien is gekomen de laatste tijd,maar het nieuwe doek ligt op stapel,maar moet nog even ingekleurd worden zo gauw als mijn rechter vlerk en het gevoel weer aanwezig zijn,maar er is toch niks op tegen om het bod te verhogen tot dat het andere schilderijtje klaar is ,aangezien we nu in de drukke dagen zitten ,en als er verder niet geboden wordt tot 1 jan 2007 dan zorg ik dat het nieuwe schilderijtje klaar is om het het weer per Amerikaans opbod te verkopen,en verzoek ik Leo om in de tussentijd per PBtje of mailtje zijn postadres naar me toe te sturen zodat ik het in de eerste week van Januari op kan sturen,en dan de volgende op het kombuis kan presenteren,deze keer zonder riemen maar mechanisch voortbewogen :lol:

the oldest life boat Zetland 1800 South Shields

Afbeelding

Groets Bram :D

Harry G. Hogeboom

KNRM

Hallo Bram et all,

Ik wil nog wel even goed duidelijk maken dat Bram me "bij m'n taas had" voor het goede doel uiteraard :wink:

Bram, Arie, Roy, Dirk et all, ik vindt de idee-en schitterend, dit ontwikkeld zich precies in de richting zoals ik had gehoopt, al ouwehoerende weg verzamelen een stelletje ex-zeelui een paar "dubbeltjes" voor een instelling waar we allemaal toch wel een mooi beetje respect voor hebben, OF je nou naar de personen kijkt in die ouwe roeireddingboot op de foto hierboven van Bram OF naar een paar knakkers op een video die er uit zien als astronauten , in zo'n hypermoderne RIB met een cholere gang, het maakt allemaal NIET uit. Ze leggen hun edele juweeltjes midden op het ons wel bekende hakblok als het stormt dat het water rookt, vaak omdat er een of andere halve zool die er helemaal NIET thuishoort in de penaire zit, EN voor niks.

In DAT licht gezien stelt zo'n "roeitochie op de IJssel" natuurlijk geen ene moer voor, maar symbolisch is het wel toepasselijk misschien.

Ik hoop dat we zo door kunnen knutselen.
Ik heb van Leo begrepen dat ie vandaag of morgen weer in de lucht is, hij is even druk geweest met " van alles en nogwat"
MVG HGH.

roy

Bericht door roy »

D'r schijnt inderdaad geld onder die voormalige Wijsmuller knakkers te zitten. Euro 20,- bied Jaap even !.
Wat denk je, Roy zal wel Rockefeller als familienaam hebben !!!.

Goed, ik ga er royaal overheen met E.21,-. en claim bij Jaap gelijk de lijm erbij.......................................
Dit alles onder het motto; Help Roy de winter door ..............

m.v.g. Roy

Compass

Bericht door Compass »

Hallo Mannen,

In plaats van mijzelf liederlijk vol te zuipen en te vreten heb ik maar weer eens de moeite genomen om iets op de kop te tikken om te verkopen ten gunste van het Reddingswezen via de "Harry H" weg.
Dit is de originele carterspuit van de voormalige "Quo Vadis" en bij de erven gebietst !! 8)

Deze prachtige koperen Carterspuit zal geen WTK willen missen in zijn verzameling "artefacten van vroeger toen geluk nog heel gewoon was" en ik verwacht dan ook biedingen tot in het extreme met een strijd op leven en dood tussen de (ex) WTK's. Met zo'n spuit vaar je met plezier al zuigertrekkend over de wereldzeeën. Enne.. Harry :wink: Ut glimt :D

Let vooral op de nostalgische gebruikssporen die de fantasie aan het werk zetten en ruik de geur van de hoge kwaliteit gasolie die toen nog gewoon was. Deze spuit is in werkende staat en zal een sieraad zijn in uw werkplaats / verzameling.

Voor de bieders "in den vreemde" kan hij gereserveerd worden dan wel op eigen kosten verzonden

Afbeelding

Voor diegene die zich volledig overeten hebben tijdens de feestdagen is hij ook nog uitstekend (of liever "instekend" :lol: ) als klistreerspuit te gebruiken :D

ps1. Heb me op Kerstavond nog even het laplazarus gepoetst om hem tot zijn volle recht te laten komen

ps2. De 10 euro van het tegeltje zijn inmiddels op de rekening van Leo gestort.

Groeten,
Bert de Boer

Harry G. Hogeboom

Het zuigt EN het glimt,

Hallo Bert,
Voor diegene die zich volledig overeten hebben tijdens de feestdagen is hij ook nog uitstekend (of liever "instekend" ) als klistreerspuit te gebruiken
Het zuigt EN het glimt, :wink: :roll: :lol:

DAT is inderdaad heel moeilijk te weerstaan Bert, ik zie dat ie zelfs is
"vooooorgebogen" :roll: :wink:

Vroeger op de "Hill" hadden we een paar van deze orgels, ietsie groter, om een water/olie/groene zeep oplossing op het roodheet gelopen zuigerhemd/ondervoering van de "geliefde" MANN etjes te spuiten.

Eeen "Kerstkado" voor het "Goede doel" en zoals je al juist had ingeschat, ik kan me met moeite inhouden :wink:
MVG HGH.

roy

Bericht door roy »

Toch maar eens een ander item in de strijd gegooid.
Ik heb 4 pakketjes van 6 foto's samen gesteld betreffende de berging van het schroefstoomschip "Bonaire". ( zie de site www.stichtingbonaire.nl ).
Dit schip is door samenloop van omstandigheden in april 2004 in het Natte Dok op de voormalige Rijkswerf Willemsoord gezonken. Hierop is het schip geborgen en is men al weer geruim tijd bezig om haar te restaureren.
De foto's heb ik van derden gekregen, maar het is zoveel en vaak hetzelfde uitgebeeld dat ik na zelf eerst "geshopped" te hebben, er nog zat over is. Hier zijn de 4 pakketten van elk 6 foto's uit gedistilleerd.

Het lijkt mij redelijk dat de liefhebber er zo'n E.3,- voor betaald en dit bedrag naar Veghel overmaakt. Ik neem de verzendkosten voor m'n rekening.

Allemaal blije gezichtjes, toch !?.

m.v.g. Roy

Leo Starrenburg
Contacteer:

Bericht door Leo Starrenburg »

Een ieder alvast de beste wensen voor 2007 !

Waar het heel goed mee gegaan is in 2006 en die zeker ook in 2007 zal 'welvaren' is de rekening t.b.v. de KNRM IJssel roeitocht van Harry:

De stand op 27 dec. 2006: 1651 Euro !!!!

Alle gulle gevers van harte bedankt namens de KNRM !

U kunt uw bijdrage storten postgiro 1808431 t.n.v. Starrenburg te Veghel.

m vr groet, Leo.
"Never be afraid to try something new. Remember, amateurs built the ark. Professionals built the Titanic."

Plaats reactie