Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Afbeelding


Een tweede volgboot om de eerste dorst te lessen. Bier gebrouwen dicht bij de Iessel.
Haal op .....gelijk,
Anne

H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Hallo Mannuh,

Volgens mij hebben de reacties hier op het forum echt geholpen.
Zojuist ontving ik bericht van een BIJZONDER vastberaden H.G.H te H dat hij wel degelijk de IJssel gaat bevaren.
Als geheugensteun voor hem zet ik het dus hier nog maar even neer.

Groeten,
Harry
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Da's heel goed nieuws Harry :!:

Nu maar even wachten tot hij persoonlijk zijn plannen komt onthullen zodat we gepaste weddenschappen af kunnen sluiten c.q. sponsorbedragen vaststellen.

In elk geval heeft hij nu letterlijk en figuurlijk een "paar roeiboten losgegooid"

Vol verwachting klopt ons hart :?:

Groeten,
Bert de Boer
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

We moeten wel van tevoren goede spelregels vaststellen, want Harry G. liftte vroeger wel eens mee met een binnenvaartschip als het teug'n de streum inging. :lol:
En neef Harry C. pleurde Harry G. een keer van een steiger af, de plomp in.
Maar met de ogen van talloze camera's op zich gericht neem ik aan dat het een eerlijke roeitocht wordt.
Enne natuurlijk niet slechts 5 mijltjes met de stroom mee... :wink:
We willen eerlijk zweet zien en flink afzien! :lol:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Roeien met de riemen die je hebt.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Jos, Bert, Harry, Anne, Kombuis et all,

Tja, met zulke vrienden heeft een mens geen vijanden meer nodig :wink:

De regels worden gelijk opgesteld, d'r mot worden gezweet, volgbooten afgelaaijen met bier en gaat zo nog maar even een pikheetje verder. :wink:

Laten we nu even bij het begin beginnen:

1) Leo stelt kennelijk z'n scheepje voor een "zacht zeeprijsje" beschikbaar en de baten t.b.v. de K.R.M. suggestie van Leo heeft mijn bijzondere sympathie.

2) Ik ben al jaren van plan om de IJssel eens af te zakken, op m'n gemakkie wel te verstaan, of ik dat al of niet "publiek" zal doen hangt voor een niet onaanzienlijk deel af van het gedrag van "het publiek" :wink:

3) Ik heb mijn persoonlijke zaakgelastigde in Nederland opdracht gegeven om de onderhandelingen betreffende "het vaartuig" te openen. Voor begrijpelijke redenen zullen deze niet in het publiek worden afgehandeld.

4) Als, met medewerking van "de Kombuis en oprichter Ome Koomuh" we de "IJssel afzak tocht" kunnen kombineren met en omzetten IN een
" Kombuis-KRM Geldinzamelaktie" dan heeft dit zonder meer mijn support , zeker gezien de vorige positieve resultaten van Leo z'n "roeiboot-aktie" ; Goed voorbeeld doet goed volgen zullen we maar zeggen.

5) Wat betreft de planning wordt dit wel een zaak waar we iets "op ietwat langere termijn" moeten bekijken want ik denk op dit moment aan "voorjaar 2008" voor een variatie van niet nader hier te publiceren redenen.

6) Voorgenoemde overwegingen in acht nemende en uitgaande van de aanname dat het "allemaal op z'n pootjes terecht komt" is dit wat mij betreft een beklonken zaak "ijs en weder en oook gezondheid dienende"

7) Ik sluit af met de overweging dat we dit dan een beetje "ge-organiseerd" aan moeten pakken EN gebruik moeten maken van de veelvuldig "in de Kombuis" aanwezige talenten en "warme harten" t.o.v. de KRM om zodoende een MAXIMALE sponsorschap in de wacht te slepen voor dit instituut dat zo centraal in ons aller beroepsleven staat.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

Bericht door Vaerderij »

Harry schitterend dat je de IJssel wil afzakken. Maar voorjaar 2008. Harry zoveel tijd heb je toch niet nodig om je conditie bij te schaven? Wachten tot je de Schaapjes op het droge hebt, lijkt me in dit geval ook een vreemd argument. Is dat even een tegenvaller.
Haal op ..... gelijk,
Anne
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

IJsseltocht

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Anne,

Ik heb geen "argument" , maar wel een planning :wink:
Ga je verhuizen???
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Voorjaar 2008 is een prachtig streven. Dan zijn we allemaal ook weer twee jaar ouder en wijzer. :wink:

.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14438
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Iesseltocht

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Theo,

Tja dat dacht ik ook, ik vond dat er een wijze beslissing aan zo'n tocht ten grondslag moest liggen :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Harry G. en alle anderen.

Het concept is er en ik denk dat we grotendeels kunnen doorborduren op het stramien zoals dat toen bij Leo is gebruikt. Iedereen kan een bedrag per geroeide kilometer of een "lump-sum" bedrag toezeggen.

Vooreerst is er tijd genoeg om alles tot in de details uit te werken en eventueel ook weer de regionale media te aktiveren.

Belangrijke zaken zijn ;
Voorbereiding (kan Leo prima advies over geven)
Nog vast te stellen datum ook ivm weer en wind
De te volgen route en dus afstand en tijdsduur
De IJsel begint eigenlijk al in de buurt van Doesburg en als ik dan reken tot Zwolle kom ik ruw gemeten op 90 kilometer. Nu betekenen afstanden natuurlijk niks in Canada :) maar dat lijkt me toch wat veel voor één dag :shock:
of ik dat al of niet "publiek" zal doen hangt voor een niet onaanzienlijk deel af van het gedrag van "het publiek"
Hoe durf je daaraan te twijfelen :roll: :wink:
Een gecombineerde reunie / sponsortocht van eventueel méér dan één dag lijkt me het overwegen waard.
De Tunnelsingers zullen ter zijner tijd een gepast lied moeten componeren 8)

Voorlopig kunnen we dit nog even op ijs zetten maar het plan is gemaakt en we houden het wel gaande voor twee jaartjes.

Groeten,
Bert de Boer


Plaats reactie