Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
JP

Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Bericht door JP »

Even een vraagje betreffende plezier vaart.
Ik ben geinteresseerd om een klein bootje te kopen. Kofferdek en bakdekkruisers vind ik erg mooi.
Maar..........wat komt er allemaal bij kijken? Wat zijn de kosten oa voor een ligplaats? Wat zijn de kosten of een boot het water uit te laten halen en een beurt te laten geven?
Misschien is er iemand die wat informatie cq advies voor me heeft.
BVB dank.
JP

KLING

Re: Plezier vaart kosten

Bericht door KLING »

JP schreef:Even een vraagje betreffende plezier vaart.
Maar..........wat komt er allemaal bij kijken? Wat zijn de kosten oa voor een ligplaats? Wat zijn de kosten of een boot het water uit te laten halen en een beurt te laten geven?
JP
Goede avond JP

Alles ligt bij je zelf: 8) Hoe handig ben ik en wat kan ik 8) :shock:

Dit bepaald de kosten voor deze hobby! :wink: :roll:

Kun je weinig zelf en moet je alles uitbesteden aan derden, dan is deze hobby zeer kostbaar. Kun je alles zelf en heb je hier en daar wat connecties, dan kan je deze hobby financieel in de hand houden. Daar komt bij wat zijn de eisen en wensen: Wil je dicht bij de meren liggen in een jachthaven, dat kost heel veel meer dan als je een uur varen vanaf een meer in een jachthaven ligt. Is het een commerciële haven of is het een verenigings haven. Ook deze kosten liggen ver uit elkaar. Wat wil je nog meer: hou je het eenvoudig aan boord of wil je alles tot in de puntjes in orde hebben. Ben je gek (zoals ik ) dan blijft de hobby duur, als je geen connecties hebt en niet weet waar je aankopen moet doen. (Ben je gek) Met deze opmerking bedoel ik, wat wil je aan boord hebben, van omvormers tot GPS, VHF, 27 MC radio's of compressorkoelkast, of neem je genoegen met een koelbox en/of draagbare radio . Ben je afhankelijk van de verf en/of watersportwinkel; of kun je via een vereniging of connecties verf en/of overige aankopen regelen, dat scheelt ontzettend in de kosten. Marktplaats is in vele gevallen ook een goede leverancier. Kijk ook maar eens op de volgende Forum, moet interessant voor je zijn!!!

http://www.varen4u.nl/forum/

Ik zal kijken of ik wat informatie van onze vereniging kan opsturen, via E-Mail.


mvg Loek
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Beste JP,

we hebben een motorbootje van 7 meter, daar ben ik per jaar ongeveer 1000 Euro aan kwijt voor de ligplaats, verzekering, marifoon vergunning, beetje diesel/propaan en wat klein onderhoud. Per twee tot drie jaar uit het water halen en zelf de onderkant schoonmaken en verven kost zo'n 300 Euro.

Afbeelding

En het scheelt natuurlijk of je in de 'yacht-club' een rondje dure malt whisky weggeeft of gewoon een tray-tje Duitse halve liters koopt bij de Lidl :D

m vr groet, Leo.
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Als je een bakdekkruisertje zoekt zou ik 's kijken op http://www.oudeglorie.nl , hele mooie bootjes en die lui hebben heel veel informatie.

m vr groet, Leo.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Leo,

Harry G. Hogeboom uit Halifax zoekt nog een mooi gelakt bootje om nog eens een keer de IJsel af te zakken. Misschien iets voor jouw / jullie ?

Ik heb de vouwfiets al klaar staan!! Dan kan ik op strategische punten voor een kopje "koude thee" zorgen.

(zie topic "boekenhoekie" onder "kombuispraat")

Groeten,
Bert de Boer
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Hallo Bert,

Ook mijn fiets staat al klaar.
Alleen er staat "
om nog eens een keer de IJsel af te zakken.
Die Bomen kennend rijst bij mij de vraag of wij dat nog mee zullen maken.
In ieder geval zullen we er alles aan doen om hem op te kloten anders komt er geen bal van terecht.

Groeten,
Harry
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Harry C.

Ja, ik denk ook dat het wel bij een losse flodder zal blijven :cry: . No Guts :wink:

Groeten,
Bert de Boer
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Bert, Harry en Harry,

het stukje uit het boekenhoekkie:
Ik ben van zins om m'n geliefde Ijssel nog weer eens helemaal in de volle lengte af te zakken met een mooi klein houten roeibootje en wat kampeerspulletjes, vooooor ze me in 6 plankies spijkeren, dus een stop "bie de Spoolderbarg" en een "wee" slokkie kouwe thee zullen worden ingelast.
Mocht je toevallig een mooi, blank gelakt houten roeibootje , met wat achterstallig onderhoud EN een zacht zeeprijsje, tegenkomen wat geschikt is voor deze reis, hou ik me alvast aanbevolen. Regeren is vooruit zien
Nou heb ik een bootje:
Afbeelding
Een bootje wat ik niet zo heel vaak gebruik, het ligt me gewoon niet.
Dat hebbie soms met bootjes, de een bevalt heel goed en met de ander kan je net niet zo lezen en schrijven als je wilt. Dus er zit inderdaad een zacht zeeprijsje aanvast voor b.v. iemand die de IJssel wil afzakken. Wat mij betreft mag dat zachte zeeprijsje ook overgemaakt worden aan de KNRM, daar heb ik goeie ervaringen mee. :D

Ik kan er op het steeds drukkere kanaal niet goed mee uit de voeten, een tijdje geleden heb ik een tussenribspier gescheurd om op tijd voor een 600 tonnertje weg te komen, en dan nog een kilometer de binnenhaven in roeien om de steiger weer op te klimmen :cry:

We horen het wel,

m vr groet, Leo.
Leo Starrenburg

Bericht door Leo Starrenburg »

Een hele tijd geleden was Ivar Samuelson in Veghel, hij was roeiend op doortocht naar Griekenland.

Afbeelding

Een berichtje van Ivar vanuit Italie:

Hello Leo!

At the moment I'm in Brindisi, in the south of Italy. When I reached Genova in february I decided to bring the boat over land to the Adriatic Sea. This because time is running and if I want to reach Greece in time I don't think I would have time to row around the wide south part of Italy. The boat was broth to Rimini.
I think I will reach Otranto in a weeks time. From Otranto I plan to cross over the Adriatic to a little island nortwest of Corfu. The distance is approximately 85 km. I have to wait in Otranto for thr right weather. The crossing will take at least two days.

A lot of things have happened since last. The most important and strongest experience is that it seems that I have saved a young man from drowing. I heard him screaming at me, but I couldn't at the first moment see him. So suddenly I saw his head something like 100 meters from the boat. It was a man around 20 years old. It seems that strong stream in the area had broth him out from the shore. After to have got him in the boat he was so week that he couldn't sit. He lied in the bottum of the boat, shaking and was not able to speak. I broth him to land and continued my rowing without even knowing his name or anyhting else about him. I was at the correct place at right time. For him I might be the saving Engel. For me it was an emotion and strong Easter story. This happened on Easter Sunday. I think this is the strongest experience I have had so far on my journy.

I hope everything are well with you!

Love from
Ivar Papadopoulos Samuelsen


m vr groet, Leo.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Leo / Harry C. / Harry G.

Dat is een goed bericht van Ivar. Alsof het zo zijn moest. :o

Maar wat Harry G. betreft ; de kaarten liggen op tafel, de toon is gezet en we wachten op zijn bod :!: :?:
"Strategisch terugtrekken" is er nu niet meer bij op straffe van "Loss of Face" :roll:

Ik zie het al helemaal zitten, zo'n fietstocht langs de IJsel onder deskundig commentaar vanuit de boot :) We zouden er mogelijk zelfs een soort van actieve reunie van kunnen maken :idea: "De kombuispraat SALLAND reunie"

Uiteraard ben ik bereid om ondanks mijn schamele pensioentje :wink: weer een steentje bij te dragen

Groeten,
Bert de Boer


Plaats reactie