Roeiboottocht van Harry G.H. over de IJssel

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Harry,Jossie,en alle andere kombuisers!!!!!

Als de politieke leiders van een natie al geen goed voorbeeld geven,wat wil je dan van de pers verwachten??????? :shock: :shock:
normen en waarden????? :lol:
het is net als de bijbel iedereen leest het op zijn manier :cry: en sensatiebakken schrijven het op hun manier.kijk en lees cijfers zijn belangrijker dan de waarheid!!!!! :cry: :mrgreen:

In ieder geval was de roeitocht een succes,en de KNRM is weer een stapje verder , daar ging het om,en Harry.G.H blijft de kanjer van het kombuispraat,hij heeft het toch maar geklaard :-D :-D

Afbeelding

Groets Bram :-D

Afbeelding

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14383
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Heeeh Brammetje,

Had vroeger een baas die altijd mompelde van :

" Ze kunnen beter over je fiets lullen als over je lul fietsen" :lol: :lol:

Ik dacht toendertijd altijd " Wat leg je toch te eikelen man" ( maar hield wonder boven wonder m'n klep dicht) Tegenwoordig vindt ik hetzelfde gezegde wel een hoogdravende phylosophische kreet!! :wink: :roll: :lol:

"Ut kan verkeeeer'n" sprak de kat van Jos Komen :oops: of uuh, in ieder geval iets met een kat!! :wink: :roll: :lol:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2097
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

Van Harry uit Canada:

Hoi Arie,

Zo zachies an kom ik weer op m'n pootjes terecht, het tijdverschil zit nog in m'n botten. Ben een verslaggie aan het schrijven, dus dat verschijnt vandaag of morgen wel. Hier zijn wat foto's van de " Canadezen brug" in Zutphen, misschien wil jij ze wel even plaatsen voor me.

Horens
MVG HH

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14383
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

June 2008. Fall River Nova Scotia Canada.

A summary and final report on the 2008-KNRM- Ijssel River Rowing trip.
Since the Dutch language readers have had the opportunity to read the comments on the previous pages, I thought it to be a courtesy to all my Canadian supporters to conclude this summary in English, which I trust most Dutch readers also understand.

Project scope.

Primary goal:
Within my family a memorial rowing trip down the river IJssel in memory of my father Johannes Cornelis Hogeboom.

Secondary and public goal:
A fundraising project for the KNRM ( The Royal Dutch Lifeboat Society), a volunteer operated and financed maritime rescue organization.

The fund raising found it's origin in my father's life long fundraising efforts for " Good Causes"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Harry

Thanks for your rapport of the IJssel rowing trip,I did enjoy reading it ,and also about your coxswain Jeroen,and all other friends of yours who`s been supporting you ,and did the care taking of you on the rowing trip .

Greetings Bram :-D
Wybe-M3

Bericht door Wybe-M3 »

Prima rapport Harry G.
Ik mis alleen de eindopbrengst, die staat er niet in vermeld.

Hieronder wat foto's van onze tocht met Theo Rekelhof over de Westeinder.
Ik had gelijk ook wat foto's v an het roken en van de vis zelf willen tonen, maar die staan op het apparaat van mijn maat en die zit op dit moment met de botter op het IJsselmeer.

Afbeelding
Gemakkelijk te vinden op de Herenweg onderlangs de Westeinder in Kudelstaart.

Afbeelding

Afbeelding
De grote boot die zelf ontworpen is.
De naam komt van de pastoor die de boot gedoopt heeft en betekent: Vaar naar het diepe (en werpt Uw netten uit). Het komt van het verhaal van de wonderbaarlijke visvangst in de bijbel.

Afbeelding
De bijboot met het bun.

Afbeelding
Het lichten van de fuiken, de vangst was matig.

Afbeelding
Terug naar het bedrijf dat rechtreeks aan de Westeinder gelegen is. Daarna sorteren en verder verwerken van de vis.
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14383
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Wybe et all,

Hele mooie plaatjes van dat paling-vissen en nogmaals bedankt, jij- Theo Rekelhof en Arie voor de daardoor resulterende bijdrage aan het Roeibootproject.( en ook Albert meen ik, die de andere "palingvisser" is :wink:

Terwijl het " eindbedrag" nog moet worden aangekondigd is het op Dinsdag jl vermelde bedrag van Leo Starrenburg - 5430 Euro meen ik- wel zo goed als zeker het " Eindbedrag" of anders daar " verdraaid dicht bij"

Ik meen dat Bert met het " allemaal 5 jes" idee kwam, en daar is niks mis mee, maar we zijn de 5000 dik gepasseerd " in de eindsprint" - details zijn hiervoor vermeld- en ook het bezoek aan Olst heeft geen windeieren gelegd en nog een paar glimmende Euro's opgeleverd; en letterlijk " iedereen heeft z'n stinkende best gedaan" en daar wou ik het maar bij laten.

Alle goede zaken komen aan een eind zullen we maar zeggen en ik publiceer hier vandaag of morgen de details van de financiele afwikkeling, dan weet iedereen " hoe de vork in de steel zit" zogezeid.

Wat mij betrefd mag iemand anders met een " listig idee komen" om weer het een of andere project in elkaar te spijkeren, als er in het najaar een Kombuispraat-reunie is en er wordt met " Smietlienties" gegooid om de " HGH Trofee" of hoe dat mooie glimmende kromme ding dan ook maar mag heten :lol: :lol: dan is dat een mooie aanleiding om " met wat anders te beginnen"
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Wybe-M3

Bericht door Wybe-M3 »

Nog wat foto's van ons vistripje met Theo Rekelhof. De foto's zijn van Joop Dumont:

Afbeelding
De paling in de kuil (het achterend) van de fuik.

Afbeelding
De vangst van de ochtend. Het hield niet over.

Afbeelding
Als bijvangst is er tegenwoordig o.a. krab. Deze gaat ook voor de handel.
De krabben maken veel fuiken kapot, daarom worden er tegenwoorden krabbestendige fuiken gemaakt.

Afbeelding
Ook kreeft is er als bijvangst.

Afbeelding
Een meerval. Ik dacht dat we die thuis vroeger in de regenwaterbvakken hadden om die schoon te houden, maar dat waren zeelten (door ons 'mûdhûnnen' genoemd)

Afbeelding
Voor het echte roken moet de paling in de rookkast gedroogd worden. Dat is nogal wat werk. Steeds voelen hoe de temperatuur is (zie de gladde plekken op de kast), de klep meer oen/meer dicht, luikje beneden openen/dichter doen, eikenhout/mot erbij, de kast openen om te voelen of de paling al droog is, is. enz., enz. Een kritisch proces en een voorwaarde (naast andere) voor het goed roken.

Afbeelding
Na het drogen wordt er een tijdlang gerookt. Wel even langer dan in de rookdoosjes die ze o.a. in restaurants wel gebruiken.
Hier worden de eerste (dunnere) palingen eruit gehaald.

Afbeelding
De gerookte paling wordt afgehangen en kan nog wat nagaren.

We hebben een paar pondjes gekcoht en ze smaakten voortreffelijk.

Ben wel benieuwd hoe het Albert en zijn parlement is bevallen.
Gebruikersavatar
Vaerderij
Berichten: 1935
Lid geworden op: 28 nov 2004 09:53
Locatie: Spoolde, Zwolle

project model Pendrecht

Bericht door Vaerderij »

Zie voor het volgende project van Harry G.:
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... highlight=
Anne
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14383
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Klaas,

Het Tassie is onderweg naar je toe, hou de PTT of TNT knakkers maar even in de peiling. Ik stuur je ook een pbtje.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie