De "Halcyonlijn"
Re: De "Halcyonlijn"
Een kijkje op de Stad Utrecht aan de Ertskade in 1958.
Gemaakt vanaf de Levantkade in Amsterdam.
Groet, Paul G.
Gemaakt vanaf de Levantkade in Amsterdam.
Groet, Paul G.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: De "Halcyonlijn"
Mooie foto," Vlaardingse Lloyd".
grt.
Klaas
grt.
Klaas
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: De "Halcyonlijn"
Speciaal voor Paul.
Klaas
Klaas
Re: De "Halcyonlijn"
Helaas nooit voor gevaren.
Wel met mensen gevaren die er vandaan kwamen, maar nooit een slecht woord over de Vlaardingse Lloyd gehoord.
Moet wel een apart cluppie geweest zijn...………..
m.v.g., Roy
Wel met mensen gevaren die er vandaan kwamen, maar nooit een slecht woord over de Vlaardingse Lloyd gehoord.
Moet wel een apart cluppie geweest zijn...………..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: De "Halcyonlijn"
Mooi schip Klaas.
Dicht het dek maar toe aan dekzwabber Bertus uit Zwolle.
Duik ik de vetloods wel in. Niet mijn favoriete machine die M.A.N. maar ik doe het 'r mee.
Eén keer mee gevaren op de Bawean van de SMN.
Groet, Paul G.
Re: De "Halcyonlijn"
Hoe zit dat met die railings op verschillende niveau's op de Stad Zwolle? Ik 'begrijp' het schip niet goed.
Re: De "Halcyonlijn"
Hoi Martinus,
Heb het het ook zitten bekijken.
Maar komt mij niet onbekend voor, met reden dat ik ook ooit op een schip heb gevaren met iets dergelijks.
Schip had, en deze "Stad boot" zo te zien ook, verhoogde luikhoofden.
Tevens heeft het schip (althans wat ik uit de foto op maak) patentluiken en/ofwel stalen verrijdbare pontons.
Dit opmakende uit de al ingeschoren blokken aan de div. uiteinden van de resp. luik ponton secties.
Om nu de dekbemanning de mogelijkheid te geven om de pontonwielen te kunnen verdraaien mbt. ofwel omlaag/omhoog, moeten ze er wel bij kunnen om daarna de ponton borgen aan de zijkanten ofwel vast te kunnen trekken ofwel los te kunnen maken al naar gelang de behoefte
Vandaar volgens mij een loopgedeelte met reling langs de betreffende verhoogde coamings.
Gr. Koos
Heb het het ook zitten bekijken.
Maar komt mij niet onbekend voor, met reden dat ik ook ooit op een schip heb gevaren met iets dergelijks.
Schip had, en deze "Stad boot" zo te zien ook, verhoogde luikhoofden.
Tevens heeft het schip (althans wat ik uit de foto op maak) patentluiken en/ofwel stalen verrijdbare pontons.
Dit opmakende uit de al ingeschoren blokken aan de div. uiteinden van de resp. luik ponton secties.
Om nu de dekbemanning de mogelijkheid te geven om de pontonwielen te kunnen verdraaien mbt. ofwel omlaag/omhoog, moeten ze er wel bij kunnen om daarna de ponton borgen aan de zijkanten ofwel vast te kunnen trekken ofwel los te kunnen maken al naar gelang de behoefte
Vandaar volgens mij een loopgedeelte met reling langs de betreffende verhoogde coamings.
Gr. Koos
Re: De "Halcyonlijn"
Dank je Koos!