Gespot op diverse locaties
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Re: Gespot op diverse locaties
Hallo allemaal,
Gister eerst naar Delfzijl gereden. We hadden niet te klagen over het weer.
IMO number : 9361768
Name of ship : ARKLOW FUTURE
Call Sign : EIGD5
MMSI : 250001594
Gross tonnage : 2998
DWT : 4500
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 2008
Flag : Ireland
IMO number : 9057238
Name of ship : HENDRIKA MARGARETHA
Call Sign : PDRZ
MMSI : 244246000
Gross tonnage : 1999
DWT : 3200
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 1993
Flag : Netherlands
Idem.
Name: REVISIO
Flag: Netherlands
Owner: Vof. Schoenmakers; Helden (Netherlands)
L: 110 / B: 11,40
T: 2763
casco built: 1995
yard: Remontowa Stocznia Rzeczna; Wroclaw (Poland)
completed at Fulton; Hemiksem (Belgium)
- ex VERA CRUZ (1995-03) J.L.M. de Wachter; Antwerp (Belgium)
- ex VILARDO (2003-08) J.L.M. de Wachter; Antwerp (Belgium)
- REVISIO (2008-..) Vof. Schoenmakers; Helden (Netherlands)
IMO number : 8201363
Name of ship : KONDOR EXPLORER
Call Sign : P3LE7
MMSI : 212338000
Gross tonnage : 2048
DWT : 1163
Type of ship : Research Vessel
Year of build : 1984
Flag : Cyprus
IMO number : 9356490
Name of ship : HELENIC
Call Sign : PHNX
MMSI : 244557000
Gross tonnage : 2281
DWT : 3150
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 2008
Flag : Netherlands
Na Delfzijl rijden we door naar de Eemshaven.
Wordt vervolgd, groeten, Wim.
Gister eerst naar Delfzijl gereden. We hadden niet te klagen over het weer.
IMO number : 9361768
Name of ship : ARKLOW FUTURE
Call Sign : EIGD5
MMSI : 250001594
Gross tonnage : 2998
DWT : 4500
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 2008
Flag : Ireland
IMO number : 9057238
Name of ship : HENDRIKA MARGARETHA
Call Sign : PDRZ
MMSI : 244246000
Gross tonnage : 1999
DWT : 3200
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 1993
Flag : Netherlands
Idem.
Name: REVISIO
Flag: Netherlands
Owner: Vof. Schoenmakers; Helden (Netherlands)
L: 110 / B: 11,40
T: 2763
casco built: 1995
yard: Remontowa Stocznia Rzeczna; Wroclaw (Poland)
completed at Fulton; Hemiksem (Belgium)
- ex VERA CRUZ (1995-03) J.L.M. de Wachter; Antwerp (Belgium)
- ex VILARDO (2003-08) J.L.M. de Wachter; Antwerp (Belgium)
- REVISIO (2008-..) Vof. Schoenmakers; Helden (Netherlands)
IMO number : 8201363
Name of ship : KONDOR EXPLORER
Call Sign : P3LE7
MMSI : 212338000
Gross tonnage : 2048
DWT : 1163
Type of ship : Research Vessel
Year of build : 1984
Flag : Cyprus
IMO number : 9356490
Name of ship : HELENIC
Call Sign : PHNX
MMSI : 244557000
Gross tonnage : 2281
DWT : 3150
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 2008
Flag : Netherlands
Na Delfzijl rijden we door naar de Eemshaven.
Wordt vervolgd, groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Re: Gespot op diverse locaties
Hallo allemaal.
Gefotografeerd in de Eemshaven op 22 augustus.
IMO number : 8509038
Name of ship : BREMER ROLAND
Call Sign : ZDFT3
MMSI : 236012000
Gross tonnage : 1610
DWT : 1230
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 1985
Flag : Gibraltar
IMO number : 9060819
Name of ship : PYOTR GUSENKOV
Call Sign : UCFS
MMSI : 273426000
Gross tonnage : 532
DWT : 393
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 1995
Flag : Russia
IMO number : 9356529
Name of ship : ALANA EVITA
Call Sign : PBRU
MMSI : 246443000
Gross tonnage : 2281
DWT : 3261
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 2009
Flag : Netherlands
Naa: ATLANTIC ROTTERDAM
Geen gegevens van kunnen vinden, behalve dat het de ex 'Pride Rotterdam' is geweest.
IMO number : 9202534
Name of ship : SPUIGRACHT
Call Sign : PBBB
MMSI : 245261000
Gross tonnage : 16639
DWT : 21349
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 2001
Flag : Netherlands
Vessel : UQ 6 - Dina
Length : 18.44 m
Width : 4.56 m
Depth : 1.90 m
Built : 1993
Flag : Netherlands.
Idem.
Komt van het eiland Borkum.
IMO number : 8601989
Name of ship : MUNSTERLAND
Call Sign : DCJB
MMSI : 211214970
Gross tonnage : 1859
DWT : 572
Type of ship : Passenger/Ro-Ro Cargo Ship
Year of build : 1986
Flag : Germany
IMO number : 9342669
Name of ship : GRUNO IV
Call Sign : PHEK
MMSI : 246502000
Gross tonnage : 116
DWT : 55
Type of ship : Tug
Year of build : 2006
Flag : Netherlands
Naam: DISCOVERY
Scheepstype: Pilot Vessel
Lengte x Breedte: 0 m X 0 m
Geregistreede Snelheid (Max / Gem): 25.2 / 18.6 knots
Vlag: Netherlands
Roepnaam: PDQV
IMO: 0, MMSI: 244817000
Idem.
IMO number : 9198628
Name of ship : PETER RONNA
Call Sign : ZDFD8
MMSI : 236042000
Gross tonnage : 3194
DWT : 4326
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 2002
Flag : Gibraltar
Ook in de Eemshaven lukt het soms niet het schip zo te benaderen dat je er een acceptabele plaat van kan schieten.
Hekwerken, herkwerken en nog eens hekwerken, de plaag voor de schipspotters.
We gaan door naar Lauwersoog, groeten, Wim.
Gefotografeerd in de Eemshaven op 22 augustus.
IMO number : 8509038
Name of ship : BREMER ROLAND
Call Sign : ZDFT3
MMSI : 236012000
Gross tonnage : 1610
DWT : 1230
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 1985
Flag : Gibraltar
IMO number : 9060819
Name of ship : PYOTR GUSENKOV
Call Sign : UCFS
MMSI : 273426000
Gross tonnage : 532
DWT : 393
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 1995
Flag : Russia
IMO number : 9356529
Name of ship : ALANA EVITA
Call Sign : PBRU
MMSI : 246443000
Gross tonnage : 2281
DWT : 3261
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 2009
Flag : Netherlands
Naa: ATLANTIC ROTTERDAM
Geen gegevens van kunnen vinden, behalve dat het de ex 'Pride Rotterdam' is geweest.
IMO number : 9202534
Name of ship : SPUIGRACHT
Call Sign : PBBB
MMSI : 245261000
Gross tonnage : 16639
DWT : 21349
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 2001
Flag : Netherlands
Vessel : UQ 6 - Dina
Length : 18.44 m
Width : 4.56 m
Depth : 1.90 m
Built : 1993
Flag : Netherlands.
Idem.
Komt van het eiland Borkum.
IMO number : 8601989
Name of ship : MUNSTERLAND
Call Sign : DCJB
MMSI : 211214970
Gross tonnage : 1859
DWT : 572
Type of ship : Passenger/Ro-Ro Cargo Ship
Year of build : 1986
Flag : Germany
IMO number : 9342669
Name of ship : GRUNO IV
Call Sign : PHEK
MMSI : 246502000
Gross tonnage : 116
DWT : 55
Type of ship : Tug
Year of build : 2006
Flag : Netherlands
Naam: DISCOVERY
Scheepstype: Pilot Vessel
Lengte x Breedte: 0 m X 0 m
Geregistreede Snelheid (Max / Gem): 25.2 / 18.6 knots
Vlag: Netherlands
Roepnaam: PDQV
IMO: 0, MMSI: 244817000
Idem.
IMO number : 9198628
Name of ship : PETER RONNA
Call Sign : ZDFD8
MMSI : 236042000
Gross tonnage : 3194
DWT : 4326
Type of ship : General Cargo Ship
Year of build : 2002
Flag : Gibraltar
Ook in de Eemshaven lukt het soms niet het schip zo te benaderen dat je er een acceptabele plaat van kan schieten.
Hekwerken, herkwerken en nog eens hekwerken, de plaag voor de schipspotters.
We gaan door naar Lauwersoog, groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
- Wim van der Moolen
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
- Locatie: Heemskerk
Re: Gespot op diverse locaties
Lauwersoog, 23 augustus 2011
Komt van Schiermonnikoog.
Naam: ESONBORG.
Passagiers 130 (84 zitplaatsen 46 staanplaatsen)
Vlag Nederland
Lengte 30,5 meter
Breedte 7 meter
Diepgang 1,32 meter
Voortstuwing en vermogen 2 dieselmotoren: Cat 3196 B DI-TA Elec
Snelheid 20 Knopen
Eigenaar Aqualiner
Charteraar Rederij Doeksen, Wagenborg
Onderhoudt een dienst tussen bungalowpark Esonstad (bij Oostmahorn) en Schiermonnikoog.
Sportvisser 'DAGERAAD'
Onderstaande tekst is overgenomen uit Rijksvaartuigen
Louis Meylof 1987
Zeeloodsafhaalvaartuig.
"Zilvermeeuw"
Tijdens een verkoping bij openbare inschrijving voor de Inspectie der Domeinen in Meppel, werd in 1986 het voormalige Zeeloodsafhaalvaartuig "Stormvogel" aangekocht door Scheepvaart en Handelsonderneming Feenstra B.V. uit Den-Helder. Deze firma ging het vaartuig, na enkele aanpassingen te hebben aangebracht, inzetten als duikbegeleidingsvaartuig en tender vanuit Den-Helder, ten behoeve van het offshore gebeuren op de Noordzee. De "Stormvogel"werd samen met het zusterschip "Zilvermeeuw"gebouwd door de Rijkswerf Willemsoord in Den-Helder. De kiellegging vond plaats op 25 mei1953. Na indienststelling kwam het vaartuig op 28 september 1954 naar Vlissingen om als Zeeloodsafhaalvaartuig heen en weer te varen (tenderen) tussen Vlissingen en buitengaats gestationeerde motorloodsboot op het station Steenbank. Ook de "Zilvermeeuw"werd indertijd voor deze werkzaamheden ingezet.In tegenstelling tot de huidige situatie werd in de jaren vijftig maar één loodsvaartuig op het loodsstation Steenbank gestationeerd zodat speciale vaartuigen nodig waren om er voor te zorgen, dat aan boord van de loodsboot voldoende zeeloodsen voorhanden waren, om de inkomende zeevaart te kunnen beloodsen. Ook werden teveel aan boord van het loodsvaartuig zijnde zeeloodsen door deze tenders opgehaald en naar Vlissingen gebracht. Deze situatie heeft tot de zomermaanden van 1968 geduurd. In deze periode kwamen de nieuwbouw loodsvaartuigen "Capella" en 'Wega"bij het toenmalige Rijksloodswezen in de vaart. Dit had wel tot gevolg dat zowel de "Zilvermeeuw" als de "Stormvogel" als zeeloodsafhaalvaartuig in het district Scheldemond ( destijds nog het 6e district van het Rijksloodswezen) overtallig waren geworden.
De "Stormvogel" werd op 17 juni 1968 overgedragen aan het Loodswezen in Delfzijl, dat indertijd nog het 1e/2e district werd genoemd. Tot voor kort heeft de "Stormvogel"vanuit Delfzijl ook haar werkzaamheden als zeeloodsafhaalvaartuig uitgevoerd voor de aan- en afvoer van zeeloodsen van het loodsstation Westereems. De "Zilvermeeuw" heeft na indienststelling van de beide nieuwbouw loodsvaartuigen in 1968 nog enige tijd als communicatievaartuig vanuit Vlissingen gevaren, maar werd later over gedragen aan het Loodswezen in Rotterdam en fungeerde als instructievaartuig door geheel Nederland, waarbij ook Vlissingen nog regelmatig wordt aangelopen. De "Zilvermeeuw" is 31,88 meter lang en 6,85 breed. De diepgang van het voorschip is 2,60 meter en van het achterschip 2,70 meter. Het 155 Brt metende scheepje kan als brandstofvoorraad 29,1 ton, aan smeerolie 1,45 ton en aan drinkwatervoorraad 12,1 ton meevoeren, waarvoor aan boord speciale pompen voor afgifte op zee aanwezig zijn. Een 430 bhp Werkspoor dieselmotor geeft een vaarsnelheid van 12 mijl per uur. In 1996 kwam de "Zilvermeeuw"in handen van de fam. Drijver, die het schip naar Lauwersoog brachten en het gereed maakten voor de sportvisserij. Waar het nu nog dienst doet. Voorheen deden ze dit met de kotter IJM 4, onder de naam "Dageraad". Waar vader, beter bekend in de visserij wereld als "Ome Jan Dageraad" mee begon, als eerste schip in de sportvisserij in Lauwersoog. De "Zilvermeeuw"vaart hedendaags nog onder de naam "Dageraad".
Idem.
Vessel : L 126 - Bering Sea
Length : 27.75 m
Width : 7.62 m
Depth : 5.45 m
Built : 1982
Type : Trawlers, Motortrawler
Vessel : ZK 44 - Vier gebroeders
Length : 22.50 m
Width : 6.20 m
Depth : 2.71 m
Built : 2000
Type : Kotters, Eurokotter
Vessel : LO 20 - Zwarte Arend
Length : 19.60 m
Width : 5.75 m
Depth : 1.92 m
Built : 1987
Type : Kotters, Motorkotter
Groeten, Wim.
Komt van Schiermonnikoog.
Naam: ESONBORG.
Passagiers 130 (84 zitplaatsen 46 staanplaatsen)
Vlag Nederland
Lengte 30,5 meter
Breedte 7 meter
Diepgang 1,32 meter
Voortstuwing en vermogen 2 dieselmotoren: Cat 3196 B DI-TA Elec
Snelheid 20 Knopen
Eigenaar Aqualiner
Charteraar Rederij Doeksen, Wagenborg
Onderhoudt een dienst tussen bungalowpark Esonstad (bij Oostmahorn) en Schiermonnikoog.
Sportvisser 'DAGERAAD'
Onderstaande tekst is overgenomen uit Rijksvaartuigen
Louis Meylof 1987
Zeeloodsafhaalvaartuig.
"Zilvermeeuw"
Tijdens een verkoping bij openbare inschrijving voor de Inspectie der Domeinen in Meppel, werd in 1986 het voormalige Zeeloodsafhaalvaartuig "Stormvogel" aangekocht door Scheepvaart en Handelsonderneming Feenstra B.V. uit Den-Helder. Deze firma ging het vaartuig, na enkele aanpassingen te hebben aangebracht, inzetten als duikbegeleidingsvaartuig en tender vanuit Den-Helder, ten behoeve van het offshore gebeuren op de Noordzee. De "Stormvogel"werd samen met het zusterschip "Zilvermeeuw"gebouwd door de Rijkswerf Willemsoord in Den-Helder. De kiellegging vond plaats op 25 mei1953. Na indienststelling kwam het vaartuig op 28 september 1954 naar Vlissingen om als Zeeloodsafhaalvaartuig heen en weer te varen (tenderen) tussen Vlissingen en buitengaats gestationeerde motorloodsboot op het station Steenbank. Ook de "Zilvermeeuw"werd indertijd voor deze werkzaamheden ingezet.In tegenstelling tot de huidige situatie werd in de jaren vijftig maar één loodsvaartuig op het loodsstation Steenbank gestationeerd zodat speciale vaartuigen nodig waren om er voor te zorgen, dat aan boord van de loodsboot voldoende zeeloodsen voorhanden waren, om de inkomende zeevaart te kunnen beloodsen. Ook werden teveel aan boord van het loodsvaartuig zijnde zeeloodsen door deze tenders opgehaald en naar Vlissingen gebracht. Deze situatie heeft tot de zomermaanden van 1968 geduurd. In deze periode kwamen de nieuwbouw loodsvaartuigen "Capella" en 'Wega"bij het toenmalige Rijksloodswezen in de vaart. Dit had wel tot gevolg dat zowel de "Zilvermeeuw" als de "Stormvogel" als zeeloodsafhaalvaartuig in het district Scheldemond ( destijds nog het 6e district van het Rijksloodswezen) overtallig waren geworden.
De "Stormvogel" werd op 17 juni 1968 overgedragen aan het Loodswezen in Delfzijl, dat indertijd nog het 1e/2e district werd genoemd. Tot voor kort heeft de "Stormvogel"vanuit Delfzijl ook haar werkzaamheden als zeeloodsafhaalvaartuig uitgevoerd voor de aan- en afvoer van zeeloodsen van het loodsstation Westereems. De "Zilvermeeuw" heeft na indienststelling van de beide nieuwbouw loodsvaartuigen in 1968 nog enige tijd als communicatievaartuig vanuit Vlissingen gevaren, maar werd later over gedragen aan het Loodswezen in Rotterdam en fungeerde als instructievaartuig door geheel Nederland, waarbij ook Vlissingen nog regelmatig wordt aangelopen. De "Zilvermeeuw" is 31,88 meter lang en 6,85 breed. De diepgang van het voorschip is 2,60 meter en van het achterschip 2,70 meter. Het 155 Brt metende scheepje kan als brandstofvoorraad 29,1 ton, aan smeerolie 1,45 ton en aan drinkwatervoorraad 12,1 ton meevoeren, waarvoor aan boord speciale pompen voor afgifte op zee aanwezig zijn. Een 430 bhp Werkspoor dieselmotor geeft een vaarsnelheid van 12 mijl per uur. In 1996 kwam de "Zilvermeeuw"in handen van de fam. Drijver, die het schip naar Lauwersoog brachten en het gereed maakten voor de sportvisserij. Waar het nu nog dienst doet. Voorheen deden ze dit met de kotter IJM 4, onder de naam "Dageraad". Waar vader, beter bekend in de visserij wereld als "Ome Jan Dageraad" mee begon, als eerste schip in de sportvisserij in Lauwersoog. De "Zilvermeeuw"vaart hedendaags nog onder de naam "Dageraad".
Idem.
Vessel : L 126 - Bering Sea
Length : 27.75 m
Width : 7.62 m
Depth : 5.45 m
Built : 1982
Type : Trawlers, Motortrawler
Vessel : ZK 44 - Vier gebroeders
Length : 22.50 m
Width : 6.20 m
Depth : 2.71 m
Built : 2000
Type : Kotters, Eurokotter
Vessel : LO 20 - Zwarte Arend
Length : 19.60 m
Width : 5.75 m
Depth : 1.92 m
Built : 1987
Type : Kotters, Motorkotter
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Re: Gespot op diverse locaties
Groeten Jeroen
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Gespot op diverse locaties
De Franse kabel legger "leon thevenin" is al een paar dagen aan het scharrelen op 8 mile richting 174 van mijn huis, ik kan hem zien maar te ver weg om te fotograferen, dus maar even geleend.
mvg Gerard
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
- gerard tenerife
- Berichten: 6491
- Lid geworden op: 22 mei 2009 21:01
- Locatie: valle san lorenzo,tenerife,spanje
Re: Gespot op diverse locaties
Goed zicht vandaag, zag (met kijker) de Alex. v. Humboldt II, onder volzeil voorbij komen, prachtig gezicht. Een beetje ver, 10 mijl van mijn huis, voor mijn kamera dus maar even "geleend"
mvg Gerard
mvg Gerard
een pessimist is een optimist met veel ervaring.
Re: Gespot op diverse locaties
Island Endeavour Texel-rede
foto Willem Leeninga (ex KRL)Oost, west...ook best
Re: Gespot op diverse locaties
Ahoy,
Eerder vroeg Wieb Roffel zich af waarom er zo weinig Oldendorff schepen hier op de site waren, het antwoord moet ik schuldig blijven,maar om hem te plezieren hier een paar Oldendorff schepen,genomen in de buurt van Kiel. ©Jochen Laskowsky
Eerder vroeg Wieb Roffel zich af waarom er zo weinig Oldendorff schepen hier op de site waren, het antwoord moet ik schuldig blijven,maar om hem te plezieren hier een paar Oldendorff schepen,genomen in de buurt van Kiel. ©Jochen Laskowsky
Re: Gespot op diverse locaties
De East Castle in Tripoli, foto van Peter van Niejenhuis a/b Flinterstream.
IDNo: 8215778 Year: 1983
Name: VILLE D'AURORE
Type: Cargo ship
Flag: DEU
Tons: 7892 DWT: 11750
Length overall: 133.3
LPP: 123.0 Country of build: DEU
Beam: 20.2 Builder: Sietas
Location of yard: Neuenfelde
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16.5
Subsequent History:
[cv to containership, date uncertain] - 83 ANNAPURNA - 88 DAVID BLUHM - 88 EAGLE SEA - 90 DAVID BLUHM - 90 OOCL AFFLUENCE - 92 DAVID BLUHM - 93 EAGLE PROSPERITY - 99 RANGE - 08 AMEGLIA STAR - 09 EAST CASTLE
Het schip is al 10 keer van naam verwisseld. IDNo: 8215778 Year: 1983
Name: VILLE D'AURORE
Type: Cargo ship
Flag: DEU
Tons: 7892 DWT: 11750
Length overall: 133.3
LPP: 123.0 Country of build: DEU
Beam: 20.2 Builder: Sietas
Location of yard: Neuenfelde
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16.5
Subsequent History:
[cv to containership, date uncertain] - 83 ANNAPURNA - 88 DAVID BLUHM - 88 EAGLE SEA - 90 DAVID BLUHM - 90 OOCL AFFLUENCE - 92 DAVID BLUHM - 93 EAGLE PROSPERITY - 99 RANGE - 08 AMEGLIA STAR - 09 EAST CASTLE
Re: Gespot op diverse locaties
Gezien van uit pernis en rozenburg
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest .
LEO
LEO