Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dit zullen we hier ook maar eens uitproberen. :)

Studenten drinken onbewust alcoholvrij bier
Leuven - Tweehonderd studenten uit Leuven hebben, zonder dat ze het zelf wisten, een feest bijgewoond waar alleen alcoholvrij bier werd geschonken. De jonge Vlamingen deden mee aan een experiment. "Niemand die ervan wist", zegt de organisator, "de dansvloer stond gewoon vol."
Het idee voor het onderzoek kwam van de Belgische Vereniging voor Alcohol- en andere Drugproblemen. Er waren ongeveer tweehonderd studenten aanwezig op het feest.
Bijna niemand had iets in de gaten, vertelt de initiator van het feest in Het Nieuwsblad. "Een paar veeldrinkers vonden het wel bizar dat ze niet dronken werden, maar ze schreven het dan maar toe aan een superdagje. Anderen merkten op dat de smaak iets anders was, maar dat leverde geen echte problemen op. Eigenlijk was het een fuif als elke andere. Er werd gedanst en gelachen, alleen was er niemand zat."
Vooroordelen
De organisator van het feest acht bewezen dat men zich op een feest kan amuseren zónder alcohol. "Maar toen we om 12 uur de waarheid vertelden, heeft niemand nog een glas alcoholvrij bier gedronken. De vooroordelen die er bestaan over alcoholvrij bier, krijg je niet met één zo'n avond de wereld uit."
(telegraaf)

Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door lp »

Nieuws
:lol: :lol: Drinken voor een goed doel!
Terschelling.
Zoals bekend lusten studenten graag een biertje. De studenten van het Maritiem Instituut Willem Barentsz (de Hogere zeevaartschool op Terschelling) vormen hierop beslist geen uitzondering. Een aantal zeevaartschoolstudenten heeft het initiatief genomen om het nuttige met het aangename te verenigen. Ten eerste vinden studenten het nuttigen van bier een aangenaam tijdsverdrijf. Maar als je met het consumeren van bier een bijdrage aan de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij kunt leveren, dient het drinken nog een goed doel ook!
Bij het opruimen van de campus werd daarom besloten om de overgebleven bierkratten (en niet te vergeten ook de lege flessen frisdrank) niet terug te brengen naar de supermarkt, maar deze aan te bieden aan de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij op Terschelling. De KNRM mag het statiegeld van ruim 60 krattenbier en een grote berg lege flessen behouden.
Een leuke geste waarbij de studenten verklaarden dat het legen van de kratten zwaar werk was geweest maar dat zij het met genoegen voor de KNRM hebben gedaan. Deze spontane actie waarbij tot twee maal toe het nuttige met het aangename werd verenigd, was het resultaat van slechts een korte tijd. De studenten beloofden volgend jaar van begin af aan hun best te gaan zullen doen voor de KNRM.

Als dank voor deze leuke actie (en gezien de hoge zomerse temperatuur) bood schipper Harmen Schuttel de studenten op zijn beurt een heerlijk koud biertje aan.
Jongens, bedankt!
quo vadis
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De klok een uur vooruit...
Dit doen we hier gewoon tijdens de hondewacht, de tweede stuurman heeft nu mazzel, maar als we straks geladen richting Lands End for orders gaan mag hij steeds een uurtje langer op zijn klauwen staan. :)
Maria, POR FAVORR!!!
Doe mij maar een Cuba Libre, het bier hier vertrouw ik nog niet helemaal. :wink:
Salute!
Jos
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door lp »

Afbeelding

:lol: De Paus heeft de klok op Cuba flink vooruit gezet. Met instemming van Fidel, heeft hij de sluitingstijd van cafe's veranderd van 24.00 uur naar 3.00 uur. Toen Zijne Heiligheid na de nodige Cuba libres een van de vele etablissementen verliet, veroor hij spontaan zijn hoofddeksel. De paus had niet te veel gedronken, laat het Vaticaan weten.

Afbeelding

Ik zelf hou het gewoon bij een biertje, proost :!:
quo vadis
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Vanavond gratis pijpjes Grolsch. :)

Afbeelding

Zelf heb ik liever een ouwerwets dikbuikie, maar ze noemen tegenwoordig van alles en nog wat "Pijp".
Er staat hier trouwens een flinke pijp wind uit de Noordwesthoek. :)
Salute!
Jos
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door lp »

Einde van de pijp :?:

Afbeelding

:lol: Ik hou het maar bij tapbier, santé :!:
quo vadis
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ben bezig met de voorjaarsschoonmaak en heb deze gebruikers verwijderd.

Inactieve gebruiker(s) verwijderd
» Gofunownmof, Scactchek, Abramqsh, wwDisserUA, Stallytof, weemWaype, dagreearick, ExtiffDuette, cribhoca, Naikeanefe, Losogycausa, Wawsmatatiz, VarHENEgere, banoabinna, opinaddedge, Deksuifefus, Williamisvcw, VemePeeta, JONXJOJH, FatOccant, Jepedaype, Glenn0, EmeneSton, lycleIntanype, GlalgeclullY, Stock Acquips, plowswott, neartder, cictwaity, Pozycj-F32, Frudopvia, triniasaw, cfgdkk, Frieferaw, RonyBroom, Wriprodilindy, tomyFlele, DiorPreri, Velsstawl, owusernames1, Tinosoagina, Crolihook, carpinteyrocdn, incarrota, Cypesypearicy, pletchercpx, logFulaChaill, donsSlolveKed, TiniProrvinna, anaewayLethy, ndcxrp6, libleAccene, zooneeJounc, sculmossy, Grajkow-M62, cheapestwowgoldxiy, Erika_reks, paytonshainc51W, Sodalaulk, Edgedgewibe, Nabananciari, waoolladunew, pletcherzfp, nawillelaCymn, freeigorwey, GypetroreHore, dretWaitteTaR, layedbavebype, Fumsinquill, hurceelusefe, imssoven, keerfeitA, Spepepleack, pubrepief, excerleve, AveriaTeylor, engilsPlangon, amurtaili, dental68, accosyBraiday, HunnyunaP, argullyprop, QurilaMorger, VsshAsszsSWd, JBM, jomarelda, kamran, wilhelmus, Hesseldeb, xagk, chloe0311, clara2012


Ze waren inactief, dus van deze boys was geen klandizie te verwachten. :)
Ik heb ook die epauletten met strepen verwijderd, sloeg nergens op; zodra je één bericht geplaatst had kreeg je meteen een streep. :roll:
Daar was je vroeger jaren voor bezig. :wink:
Maar je krijgt wel dorst van dat schoonmaken.
MARIA, POR FAVORR!!!! :)
Salute!
Jos
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1874
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door proet »

Jos je bent echt goed bezig met de voorjaars schoonmaak.
Ik moet wel even kwijt dat ik met bewondering naar de hersenspinsels heb gekeken van een deel van de mensheid die deze aardkloot bevolkt.
Want wie deze namen bedenkt is of geniaal of er zit een flinke schroef los.
Maar ik zal ze niet missen :-D

Groet Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Kees Bloemkool

Re: Ambuggiebar

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo Manne,
las net op een ander hoofstuk dat die donderse Hogeboom ze eige legt te wentele in luxe, terwijl Kees op een houtje zit te bijte. :(
Dus we neme der maar een paar van Hogeboom. :wink:
Kees is uitgekleed door zijn Poolse lovelady, vroeger ging dat altijd andersom.
Salute e los Ballos.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Compass »

Zo, al lang niet in de kroeg geweest want dat gespuis dat zuipt ja tegen de klippen omhoog en weggeven ho maar.

Geef mij maar wat op rekening van HGH want daar heb ik wel recht op door mijn support in de Pijp/Schoorsteen discusie.

Proost,

Bert de Boer


Plaats reactie