Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Ambuggiebar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Ja heel wat leden......en als die nu eens allemaal wat gaan bijdragen, dan kunnen we voorlopig weer vooruit :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook

Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ze kunnen hier ook af en toe wel eens een rondje geven. :wink:
Nu zitten we al een paar dagen te drinken van Karel Hogeboom. :)
Salute!
Mart Hoogedoorn
Berichten: 3818
Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
Locatie: Brasil

Re: Ambuggiebar

Bericht door Mart Hoogedoorn »

Karel Hogeboom??? Is dat soms een neef van Harry,die zo verstandig is/was,om NIET naar zee te gaan :lol:
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
louis holleman

Re: Ambuggiebar

Bericht door louis holleman »

Vast wel, of een niet officiele nazaat van hem?
Maar volgens mij klopt het niet, dat mensen vrie zuup'n hebb'n voor een aantal daag'n. Ik neem het over, vrie zuup'n voor de heer'n, maar slechts geldig tot vandaag 23:59:59.
Maar ja, ik had ook maar anderhalve streep toen ik er mee nokte :lol: En al helemaal geen eigen vlag...
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Louis, beste Kearel, ik vis nu dus duidelijk achter het net. :x
Dan maar een slaapmutsje op verdacht.
Salute!
Kees Bloemkool

Re: Ambuggiebar

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo Manne,
Kees hept de tent hier overgenome van Maria, een lang termijninvesterinkie zogezeid.
Maria blijf gewoon achter de toog staan, maar onder superviezie van Kees. :)
Gratis zuipe tot zaterdagochtend om goedwil te kweke. :wink:
DE BALLUUUHHH
louis holleman

Re: Ambuggiebar

Bericht door louis holleman »

Tjaaah. Wat moet ik hier nu weer mee. K. Bloemkool neemt de Ambuggie over. NB een tent die decennia (minstens) onder de bezielende leiding van Maria, Moeder Maria en weetikveel nazaatje Maria perfekt heeft gedraaid, zoals wij het allemaal graag willen.
Komt er ineens iemand met een "termijninvesterinkje" die gratis zuup'n tot zaterdagochtend levert... waarom niet tot sluutingstijd zondag? De cost gaet voor de baet uut. Slimme Carlos dacht ook KPN voor een prikkie te kunnen overnemen... nou niet eg.
Maar om mijn goede wil te tonen: doe maar een rood vinootje, Kees. Mag ik Maria blijven zeggen? En laat 'r svp bij die kassa zitten, da's tenminste nog vertrouwd :mrgreen:
Jos Komen (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Maak je maar geen zorgen, Louis. :)
Het is slechts een administratieve handeling waar we niets van merken.
Kwestie van witwassen en doorsluizen.
En wij hebben vandaag gratis drank van Bloemkool. :)
Salute!
louis holleman

Re: Ambuggiebar

Bericht door louis holleman »

Vanaf vanavond in elk geval vrij zuup'n voor René en Bob Bootsman. Hebben een oud vraagtekentje van mij op z'n plek gezet.
Doe de rest ook maar wat van mij Maria, por favor! Ennuh, leve What Port en dus ook Kombuuspraot :mrgreen:
Gebruikersavatar
lp
Berichten: 2965
Lid geworden op: 30 sep 2007 13:53
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door lp »

Slijters luiden de noodklok. Nadat de regering op 1 januari van dit jaar de accijns op sterke drank met zes procent verhoogde, komt daar vanaf 2014 nog eens vijf procent bij. De prijs van een liter pure alcohol is dan 2,04 euro hoger dan in september 2012. De gevolgen voor slijters zijn volgens de Koninklijke Slijtersunie funest.

In opdracht van de brancheorganisatie onderzocht bureau Panteia de meest recente accijnsverhoging op gedistilleerd en de gevolgen voor de branche. Waar de overheid verwachtte dat de hogere accijns ieder jaar negentien miljoen euro oplevert, blijkt nu dat jaarlijks 13,6 miljoen euro minder richting de staatskas vloeit, zo berekende Panteia. Ofwel: de omzetderving door de hogere accijns is dermate sterk – klanten blijven weg – dat de hogere accijns niet tot meer inkomsten voor de staat leidt.

“Dit jaar hebben al zo’n twintig slijterijen de deur moeten sluiten”, vertelt Ron Andes, voorzitter van de Koninklijke Slijtersunie. Van de circa tweeduizend Nederlandse slijterijen is een derde bij zijn organisatie aangesloten.

“Ik krijg regelmatig telefoontjes van slijters die het niet meer redden”, aldus Andes.

:lol: Ja, die krijgt de AA ook, van luitjes die te veel in het glaasje kijken :!:
quo vadis


Plaats reactie