Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Wat dat weglekken aangaat, een computer die op dergelijke manier zijn data moet versturen wacht op een bevestiging dat het pakketje data is aangekomen.
Zolang dat niet het geval is zal ie het (tot de ingestelde tijdslimiet) blijven versturen.
Ergo, een pakketje kruipt traag van ontvanger naar ontvanger tot het eens op een fatsoenlijke lijn terecht komt.
Echt ouwe zut...

We lopen wat dat aangaat in Europa echt wel voor op die gasten.

De laatste keer dat we hier in NH een serieuze blackout hadden was 27 maart 2015.
Oorzaak, een schakelfoutje en slecht weer.
Ik zal op dat moment in het machinegebouw vd TU Delft en hoorde ergens in het gebouw iets zwaars inslaan en de diesel (die altijd meeliep ivm nobreak lijnen) zwaar gaan grommen voor een moment.
Niet wetende dat dat het moment vd 380kV sluiting was in Diemen.
Maar dat heeft maar een uur of wat geduurd...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

And now for something completely different:

In de VS hielden ze een boat-parade voor Trump.....
Bijlagen
Boatparade.jpg
Boatparade.jpg (121.44 KiB) 792 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

We moeten even een feessie organiseren, mensen ! Ruud is met z'n topic van IJmuiden bijna op pagina 1250 aangekomen...
Moeten we Ruud laten trakteren, of maken we er een Dutch party (byo) van...?
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

De 'hogedruk' van het forum geeft wel een rondje.... :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14435
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

We moeten even een feessie organiseren etc. etc.
Ik herinner me-----weliswaaar heeeel vaaag! :lol: ------dat "we" dat vroeger oplosten door een vrijwilliger "aan te wijzen" met de kreet van ...JIJ bent NU jarig....gefilciteerd en dan onmiddelijk gevolgd door ...WAT geef je weg! :mrgreen:

Maaar net als overal mee.......DIE boemerang kwam ALTIJD weer terug...meestal met een rotgang!!!!
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

dat "we" dat vroeger oplosten door een vrijwilliger "aan te wijzen" met de kreet van ...JIJ bent NU jarig....gefilciteerd
Yep !
Doos wur de deez !
In ene met een man of 5-6 bij de sparks, een strm of een wtk de hut binnenlopen met een ''Hallo ! We komen vannacht bij jou logeren ! Heb je nog wat te kanen en te drinken ?'' En dan ook daadwerkelijk op de vloer een slaapplekkie zoeken :lol:
(ik meen op de Karakorum)
In de kast met feestbenodigheden, waar de zeemansstampofoon stond, waren ook uit triplex uitgezaagde, en met zilver/goud-kleurig folie beplakte blaasinstrumenten. Dus zondags, om een uur of 10, ging 'de fanfare' luid schetterend en stampend de accommodatie rond (passagiersdek meen ik: had een loopgang voorlangs)
Tsja...je bedacht wat :lol: :lol:

Het mooiste (vond ik) was ''Doppie"...
Gewoon een platgeslagen kroonkurk die iedereen te allen tijde op vraag moest kunnen tonen: geen doppie bij je ? Dat kostte een rondje in de bar !
Iedereen was wel eens de klos, behalve de 2e strm....die had werkelijk altijd het doppie paraat, en we verdachten hem er van dat hij op strategische plekken meerdere doppies had verstopt...
Na het vuile biertje bij de grote mk-deuren in de accommodatie achter, zuchtte de 2e stuur ''Ik ga effe soppen...'' en ging richting hut/schijthuisplein...
Iemand opperde: ''Zou hij daar ook een doppie hebben...?'' Met als gevolg dat we ineens met een man-of-vijf in overal of uniform bij de 2e in de douchecel stonden met een ''Doppie !!''
Hij stond ons gegeneerd te bekijken, maar 's avonds hadden we wél een rondje van de 2e stuur ! :lol: :lol: :lol:

Ergens kochten we allemaal wat waterpistooltjes...(Zonnekerk)
Met getrokken pistool door de mk, bij voorkeur in een haven, of tijdens de voormiddagwacht, wanneer er door diversen over werd gewerkt, door de mk sluipen om een ander 'te verschalken'. Nou was dat schip nog uitgerust met 110V gelijkstroom, dus het hoofdschakelbord was aan alle zijden ruim voorzien van ronde ventilatiegaten (met gaas ervoor, oorspronkelijk, maar de zilte zeelucht....)
Zo'n waterstraaltje ging tijdens een wildwestgevecht ongewild richting hoofdschakelbord, precies door zo'n gat, met als gevolg een dood schip.
Moesten we potdomme de wapens inleveren bij de hwtk, die ze op miraculeuze wijze liet verdwijnen.....
...&%@#..Je mag ook niks meer, snotvrdrrrimme...
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14435
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Ambuggiebar

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Doos wur de deez !
Tjaaaa..........ik herinner me NU plotsklaps dat "we" ...van d'ene dag op d'andere in d'accommodaaasie terecht waren gekomen in " HET Enge Bos" ( meen dat het heette?) een "entertainment idee van de Sparks"......alle gangen-hutten-inwoners-en weet ik veel waren herdoopt met Flitsende Opgeplakte naamborden ( achterop ouwe zeekaarten!) met tekeningen en referentie naar dat TV spel destijds.Ak me goud herinner bleek ik plotsklaps Willem te heten....want ik was die gozer met de Waterpomptang :roll: Ik zal het eens aan de direktie gaan vragen, want die was er destijds ook bij en heeft wel een goud geheugen voor dat soort grappen!
Maaaar "wij" waren heus niet " gek gevaaar'n" hoor!!! denk dat dus NIET :mrgreen:
Maaaar ik MOET nu eerst even gaan vaaarn....'tis jaaa mooi weer. Laat de rest van de wereld maar lekker denken dat het hier altijd heeel koud is, dan worden we dus niet "overloop'n"door vreemd volk :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Ja, dat "Doppie" verhaal ken ik ook !. Had trouwens niets van doen met "een doppie doen"................... :roll: :lol:
Mare, ook in het mandiehok had ik een doppie bij me. Op de stookplaat niet anders en een verdamper overhalen ?. Niets mee te maken je haalde gewoon je doppie te voorschijn.
Zelfs een matroos die in de zaling was, moest z'n doppie laten zien. Ja, het was wel wat op die good old "Radja". Het zal ook wel eens verkeerd gegaan zijn en was iemand de klos, maar ik kan het me niet meer herinneren. Wel een ander geintje dat ik de sigaar was. Maar da's weer een heel ander verhaal. :shock:

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door cor »

Roy had het over mandie hok doe me denken aan
De Japara die had voor de kombuis zo.n paardenstal van mandie hokken en toiletten.
Toen de Sparks ging mandieen ging de bakker
In het mandie hok er naast in ging op de zitting
Staan en gaf de Sparks een tikje op zijn hoofd
En goot gelijk rode kleurstof op zijn haren.
Dat gaf dus een hoop paniek en geouwehoer
Tot aan de kapitein er bij
Maar we hebben wel gelachen

Voor nu proost en neem nog maar een goud
Gele rakker

Cor boer
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Oost, west...ook best


Plaats reactie