Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10600
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

doe ik ook effe mee... doe maar een donkere rum...nee, niet die van Jamaica, doe die Club-Cubaan maar, die is niet zo gezoet of gekruid...
Vroeger had Captain Morgan (Amerikaans) een goeie, die met dat schatkaartje op het label, maar die maken ze niet meer. Nu 'aromatiseren' ze alles, alsof het een vanille-extract moet worden....
Bumbu, van Barbedos is wel een goeie, maar ik vind €50-60 een tikkie-app teveel....dan zijn er prima lekkere rum's voor de helft...
Maaind joe: als je het ter plekke koopt scheelt het tientallen euri, maar de dagen dat ik in die contreien rondscharrelde zijn voorbij....

Nou, weet iemand nog iets over de huidige toestand van de sprinkhanen in de Sahara ? Die Sahara blijft me, zoals altijd al, verbazen....
Ik heb nog nooit zo'n breed strand gezien... Jullie ??
Oost, west...ook best

Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Doe eerst maar eens even in. Ja voor mij een gin and bitterlemon. Doe maar een Gordon London Dry, dat lust ik n.l. by gallons. 8) :idea:
Tja, dan de vraag van Jan nog even. Helaas heb ik geen clou. Spijtig, spijtig, spijtig.
Zo tob ik al jaren met het prangende vraagstuk hoe het nu eigenlijk met het seksuele leven van een meikers staat. Echt ik kom er maar niet uit.
Wie, o wie ?.

de rust, m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Gebruikersavatar
Brazuca
Berichten: 2134
Lid geworden op: 04 mei 2009 00:06
Locatie: São Paulo
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door Brazuca »

Een glaasje Rum? Nee vandaag niet, Ik ben ooit wel eens aardig dronken geworden van een Surinaamse rum, Zwarte kat genaamd. Dat was in Groningen tijdens de winter van 1978 met bergen sneeuw voor de deur. Dat ik iets teveel op had merkte ik pas toen ik op mijn benen wou gaan staan. Maar het is goed afgelopen, met de politie als je beste vriend, toch nog heelhuids aan boord gekomen.
Maria, geef mij maar een echte Normandische Calvados, en dan het lieftst ééntje gemaakt van peren. Proost, op een kalme Zondag.
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Over het sexuele leven van de sprinkhaan, nou gewoon zo:
gafanhoto.jpg
gafanhoto.jpg (30.47 KiB) 2790 keer bekeken
Maria, doe maar een cerveja bem gelada, obrigado.
De mussen vallen hier bijna dood van het dak vanavond vanwege de warmte.
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

Nou doe alle aanwezigen dan maar een rondje van mij.
Net de 77 gehaald dus ik mag niet mopperen en wordt een dure voor het pensioenfonds :lol:
Overigens leven wij toch in een bijzondere tijd, toen ik op de wereld kwam besloten ze de windmolens af te schaffen of om te bouwen tot museum.
Als zeeman leerde je al snel dat de wind tamelijk onbetrouwbaar is, ook aan de wal drong dat wel door en werden de poldergemalen diesel of elektrisch gedreven en een enkele nog op stoom.
Gouden tijden voor werktuigkundigen :wink: . Het lijkt er op dat die tijden terug komen, we moeten van het gas af, diesels in de ban, houtkachel op de schroothoop en we gaan weer met molentjes lopen :x
Hier in de buurt is een grote dieselgeneratorbouwer, die gaat uitbreiden en is nog nooit zo druk geweest :-D
Tijd om je eens lekker te bezatten :lol:
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2215
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Er zijn nog wel meer zaken waar je je over verwonderen kan.
Windmolens draaien inderdaad onregelmatig, net als de zon onregelmatig schijnt.
En net niet op het moment dat je licht en verwarming nodig hebt.
Maar ik zal het wel niet snappen..

Nog een dingetje/feitje, ooit maakte iemand zich zorgen over fijnstof, en er moesten meer rotondes komen want dat verkeer gaat zo snel.
De relatie tussen die twee had die man nog nooit gezien, dat moest deze dame weer vertellen.
(afremmen voor de rotonde geeft remstof en daarna weer optrekken extra uitstoot van de uitlaatgassen)

Doe mij maar een rood oud portje.... (jaar of 10, heb het wel verdiend)
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10600
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Net de 77 gehaald
muzieksleutel klein.jpg
muzieksleutel klein.jpg (2.76 KiB) 2656 keer bekeken
..Er ister 1 jarig hoera, hoera...
...dat kun je wel zien, da's dat grijze koppie dáár verderop aan de bar!
muzieknoten2.jpg
muzieknoten2.jpg (4.66 KiB) 2656 keer bekeken
Hofmeester: de bar moet versierd, en er moet extra drank uit !!

Van harte gefeliciteerd, Jan ! Op je gezondheid, en dat je ze nog jaaaarenlang weg mag kunnen geven !

Vroeger proostte ik vaak met de wens: "Óp naar de omgekeerde leeftijd" (dus op je 27e: naar de 72, enz),
maar bij gelijke cijfers hou ik maar wijselijk eventjes m'n mond....
...en iedereen die mij kent wéét hoe ongebruikelijk dat laatste is.... :lol:


Ik praat veel...maar daarentegen: ik zeg niks...!

En even voor vernieuwd gespreksstof... Vertel eens, Jan: Hoe is de verkleinde "sleurhut" je -over het algemeen- bevallen ?
Want als ik het zo zie, is niet iedereen geheel tevreden...
stacaravan.jpg
stacaravan.jpg (45.02 KiB) 2640 keer bekeken
Oost, west...ook best
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Ach, ik ben nog naar net 71 geworden, maar wil ik dan nog 17 zijn?
Voor sommige dingen missschien wel, maar dan moet ik ook weer opnieuw 50 jaar gaan werken en daar heb ik h-e-l-e-m-a-a-l geen zin meer in.
In 1956 kreeg ik op de lagere school (toen nog in Wageningen) ineens een hele stapel kratten voor mijn neus te zien, met van die halve (of waren het kwart) liter flesjes witte vloeistof, compleet met aluminium doppen erop. Elke dag zp'n flessie leeglurken, jochie. Daar wordt je groot en sterk van. Nog later werd ik M-brigadier. Compleet met speldje, M-logo wat je op je trui kon laten zetten door mamma enz. enz. enz. Weer later las ik weer ergens dat je van melk kanker kunt krijgen.
Hier in Oss(ch) hebben we een stel fantastische planologen. Een hele drukke rijweg in het centrum had een fietspad-oversteek waar de fietsers GEEN voorrang hadden. Stoppen sukkels! Daarnaast lag een zebra, waarvoor men wel stopte, en dan stond er een rij autootjes waar de fietsers weer niet tussendoor konden. Handig! Toen werd die zebra een regenboog zebra. Speciaal voor de homo's geloof ik. Van de winter werd die fietsers-oversteek omgebouwd naar zo, dat je als fietser voorrang had en autootjes MOESTEN stoppen. Vervolgens gebeurden daar een paar fikse ongelukken dus de gemeente besloot het weer de oude situatie te maken. Zo blijven de mensen tenminste werk houden. Intussen werd de 100m verderop gelegen kruising met verkeerslichten vervangen door een rotonde. Weg verkeerslichten, en een mooie rotonde gebouwd. Nou ligt weer 150m verderop naar rechts een spoorwegovergang en op die dwarsweg is het ook druk, dus het was daar regelmatig een zootje. Want verkeer OP de rotonde heeft voorrang, maar de fietsers weer niet, dus iedereen wil zo snel mogelijk OP de rotonde zijn om dan weer in de remmen te moeten voor het stilstaande verkeer naar de overweg.
Twee jaar geleden besloot men om het (al jaren voetgangersgebied-centrum) open te stellen voor fietsers, want dat zou de winkels weer meer publiek bezorgen en er was al zoveel leegstand. Fijn, al die rotpubertjes die alleen maar hun vingers opsteken en alle bejaarden zo ongeveer omver rijden.
De winkelbezoeken werden er niet beter van.
Nu gaan ze de fietsers weer verbieden door de stad te rijden, want er zijn zoveel onveilige situaties daar. Maar, "er gaat niet gehandhaafd worden!".

Doe mij maar weer een wijntje...
Louis
v+d
Berichten: 7174
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Ambuggiebar

Bericht door v+d »

:lol: Over het busje kunnen we kort zijn; Ik ben veel buiten!
Maar automaatje, dus niet meer in de olie roeren, geen plastic rommel aan de buitenkant dat snel verouderd.
Nu zit er binnen spul dat redelijk snel ouder wordt, ja lach maar :lol:
We vermaken ons er prima mee en komen op plaatsen waar we vroeger toch twijfels hadden of we zo'n weg wel in moesten slaan.
We hebben deze reis zelfs de luifel niet uitgehad en wel 900 km gefietst want binnen kun je niet zijn :wink:
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

zomertijd begonnen.jpg
zomertijd begonnen.jpg (7.14 KiB) 2476 keer bekeken
Zomertijd in Europa begonnen vannacht tot 27 oktober.
Een zeven maand zomertijd bij jullie daar.
Hier in Brazilie was de zomer tijd deze keer van
04 november 2018 tot 17 februari 2019.
Niet de moeite waard. Brengt elke keer verwarring, ook omdat het niet voor het hele land geldt.
De nieuw aangetreden regering hier wil dit jaar een beslissing nemen of er dit jaar uberhaubt
wel weer zomertijd komt.
En wat is de mening van de Kombuisklanten in Europa. Hele jaar zomertijd invoeren?
Maria, doe maar een kouwe Skol. Obrigado!
Skol.jpg
Skol.jpg (9.64 KiB) 2476 keer bekeken


Plaats reactie