Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jacob Bothof
Berichten: 1481
Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jacob Bothof »

Beste kombuizers,

Gezien de onzekere periode WordWide zal het ook bij Maria niet druk zijn.
Ik volg het advies van Mark maar op, zoveel mogelijk, indien mogelijk, vanuit huis werken. :)
Gelukkig heb ik voor zijn laatste advies nog even snel inkopen gedaan bij de Macro :D ,
ze hadden een speciale aanbieding van 1 1/2 ltr. flessen antivirus waarvan ik gelijk
gebruik heb gemaakt :D .
Een klein beetje hamsteren vind ik in dit geval wel verantwoord.
Nu hoef ik gelukkig voorlopig niet meer naar buiten.
Laten we hopen cq bidden dat het virus aan ons ieder voorbij mag gaan
en dat het niet te lang duurt.
Tot bij Maria :)
Jacob

Gebruikersavatar
jacko
Berichten: 3224
Lid geworden op: 21 jan 2008 17:38
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jacko »

Nou als je bij Maria aanklopt , dan is het al te laat.
Zij is al jaren geleden gaan hemelen..
Jos en Theo houden haar nu gezellig bezig.
Voor elke oplossing.
Is wel een probleem te bedenken.
Gebruikersavatar
Jos Linders
Berichten: 3419
Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
Locatie: Nijmegen

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jos Linders »

Doe mij ook maar een anti-virus drankje, net met de vrouw boodschappen wezen doen bij de appie. Superdruk en toch al veel lege schappen, de mensen zijn toch bezorgt en misschien wel terecht. Maria doe nog maar rondje nu het nog kan voordat alle kroegen op slot gaan.

Proost op onze gezondheid.
Jos Linders.
Ulpia Noviomagus Batavorum

https://www.nijmegen.nl/diensten/webcam/
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10557
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Hier in Groningen idem dito....allemaal lege schappen...
En ik weet nu waarom het wc-papier allemaal weg is: ik hoestte even, en kon zien hoe minstens 25 personen zich -volgens mij- bescheten....
En in de zeer lange rij voor idem alle kassa's stond Mien Huppeltrut te blèren dat ze nr 4 in de wachtende rij was, en dus recht had om met haar afgetopte 3 karretjes (!) gratis naar buiten te lopen....
Ik heb het nu zelf gezien: sociale ideologieën zijn echt overleden in NL. Niemand wil nog rekening houden met een ander. Het is de managermentaliteit: ikke-ikke-ikke, dan nog eens ikke, en de rest kan stikken....
Da's het voordeel van zo'n "crisis" (elk jaar is er wel een griepepidemie, en elk daarvan is een killer): je leert je huidige medemens kennen....
Ik zeg m'n vakbondslidmaatschap maar op, denk ik....gouden speld maar naar de kringloop als reliek van een ver verleden....

Ben zéér benieuwd hoe alle werkers in de energieopwekking, in de waterinstallatie, de rioolinstallaties, de ziekenhuizen, kortom: alle continudienst-medewerkers, dat allemaal via thuiswerken gaan doen....
Of ziet Den Haag dergelijk zwoegen niet meer als 'werken' ? Winkelketens bevoorraden, bijvoorbeeld, is geen werk, maar 'hobby' ???
"Daar hebben we een mannetje voor" ???
Oost, west...ook best
Patru (R.I.P)

Re: Ambuggiebar

Bericht door Patru (R.I.P) »

Jacob Bothof schreef: 13 mar 2020 15:22 Gelukkig heb ik voor zijn laatste advies nog even snel inkopen gedaan bij de Macro :D ,
ze hadden een speciale aanbieding van 1 1/2 ltr. flessen antivirus waarvan ik gelijk
gebruik heb gemaakt :D .
Jacob,
Had je wel je goede bril op? Bij onze Macro stond er antivries op die aanbieding. ;)
Groet, Paul G.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Wat een commotie allemaal. Je zou bijna er bang van worden. Ik zei dus "Bijna".
Dus geen extra inkopen gedaan.
Wat ik wel graag extra wil, gesteld dat Maria tijd heeft; een 6 dubbele gin en bitterlemon a.u.b. Fijn om m'n ongenoegen over het journaal, actualiteitsprogramma's en talkshows te verzuipen. Als er al geen coronavirus genoeg is, dikt de vaderlandse pers het nog eens extra aan. Het lijkt wel of ze er van smullen. Het lijkt ook wel, hoe meer ellende hoe fijner het voor de pers is.
Fijn dank je wel Maria en doe de rest van het schurrefie ook maar wat te buizen. Stel je voor dat ik de komende 2 weken opgesloten moet worden, gelijk maar even afrekenen. Ja, ook wat nog op de lat staat. Kan ik met een gerust hart slachtoffer van al deze ellende worden. :oops: :? 8)
Cheers !!!.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Ach Roy, dat is toch al jaren zo. Dag 1 t/m 3 staat de pers bol van iets, op dag 4 en verder weer iets anders en hoe het met het spul van dag 1 t/m 3 is afgelopen, hoor je nooit meer iets van.
Nou heeft Lul Trump Europa weer in de ban gedaan omdat ze niet alert genoeg gereageerd hebben en hij wel. Wat je al niet doet om je eigen partij op te vijzelen. En als je dan op het vandaagse nieuws ziet hoe mensen pleerollen lopen in te slaan dan denk ik "ze verwachten zeker de komende maanden aan de schijterij te zijn", maar ja, wie ben ik simpele ziel...
Ik heb nog wel een 200 flessies vino in mijn voorraad staan, plus een bij de Aldi gekochte "Accu-LED-werklamp" die, mits volgeladen toch een 8 uur licht kan verschaffen maar volgens zijn eigen verpakking NIET geschikt is "als verlichting van een ruimte"... , maar als noodlicht zal ie best wel voldoen mits Essent niet langer dan 8 uur uitvalt. Het lijken de jaren 60 wel, toen we in Nederland massaal werden voorbereid op een kernoorlog met de Russen. De Fall-out folders werden huis-aan-huis verspreid plus een tekeningetje hoe je naar de dichtsbijzijnde atoombunker kon komen. Hier in Osch hebben ze nog steeds zo'n ding, incl. zaterdagse rondleidingen.
Ik heb daarstraks Venus nog achter de zon zien schitteren, dus het heelal is nog in takt.
Laten we er gewoon nog maar eentje nemen.... Maria, effe terug uit die hemel en je werk doen! :mrgreen:

Het zouden gouden tijden voor Mr. G.B.J Hilterman zijn geweest, àls ie er nog was geweest.
Louis
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Ambuggiebar

Bericht door Roy »

Dit was: "De toestand van de wereld".
Helemaal niets veranderd dus...………….. :idea: :D :mrgreen:

Nog maar een 6 dubbele G.B.L. a.u.b. :ugeek:

de rust, gr., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

roy schreef: 13 mar 2020 22:02 Dit was: "De toestand van de wereld".
Helemaal niets veranderd dus...………….. :idea: :D :mrgreen:
Wel dus Roy. Vandaag de dag maak je geen TV programma meer zonder 1000 mensen in de studio die breeduit klappen als de suppoosten aangeven dat ze moeten klappen. Hilterman deed het gewoon helemaal alleen (OK het was nog radio, toen). Daar hadden Pauw, Jinek en Paul de Leeuw nog wat van kunnen leren.
Ik trek trouwens nog een flessie open, het zal morgen maar afgelopen zijn... :roll:
Louis
Gebruikersavatar
peelander
Berichten: 2412
Lid geworden op: 25 nov 2009 14:43

Re: Ambuggiebar

Bericht door peelander »

Corona Louis :D :roll: :mrgreen: ?
Groeten
Jan van der Pluijm


Plaats reactie