Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Heel goed Adrie,

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!

Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Theo. Een oud krijger vertelde zijn verhalen aan de jongeren, die met bewondering zaten te luisteren. Verhalen uit een vervlogen tijd, toen hij ten strijde trok tegen vijanden ter zee, en soms te land. Hij vertelde altijd dapper en eerlijk gestreden te hebben, en dat de jongeren daar een voorbeeld aan moesten nemen. Zij luisterden naar zijn verhalen, van stormen of soms een orkaan, van oude, krakende schepen die hij ter sloop voer, van gespuis aan de wal dat hem er onder door probeerde te trekken, ook daar streed hij tegen, en won. Nu was hij oud geworden, zei hij, en had ergens ver weg een plekje gevonden om zich uit de strijd terug te trekken, en van zijn ondergaande zon te genieten. Iedereen luisterde met bewondering, en ook een beetje jalouzie naar die oude, dappere strijder. ----------Een hele poos hoorden zij niets van hem, tot er een bericht kwam, gezonden door een snelle vogel. Zij openden de brief, en lazen hem. Wat zij daar lazen schokte hen zeer, was DAT die dappere strijder?? Zij lazen dat hij de moed begon op te geven, en in de beruchte Kuil van Rook wilde springen, de kuil voor bange mensen, waar alle dappere strijders omheen liepen. DAT kon niet waar zijn! Zij lazen het nogmaals, vol ongeloof, en besloten de strijder een bericht terug te sturen. Zij schreven een korte boodschap, rolden hem op, en bonden dat aan de poot van die grote vogel, die zij weer loslieten. Hij spreidde zijn grote vleugels uit en verdween naar het oosten. De boodschap van zijn jonge vrienden was kort, maar zij hoopten dat de oude strijder weer moed vatten zou, en zou begrijpen dat ook na onze strijd hier, er een haven is waar een ieder die wil, eeuwig en zonder zorgen toeven kan. Zij schreven:",, Oude Strijder: Leest Psalm 107, verzen 23 tot 32, groet, Uw hoogachtende vrienden".
ronny

Bericht door ronny »

Het doet me deugd om te zien dat GOOFY zich weer heeft aangemeld.
Hoop nog veel van zijn foto's te kunne genieten.
Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Ben blij dat Goofy er weer is!

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
shipwis
Berichten: 602
Lid geworden op: 22 jul 2004 13:19
Locatie: rotterdam

Bericht door shipwis »

mag de airco ff aan in het praatcafé?
mijn biertje wordt anders te warm, ghehehehe.
mzzl, pete
Als woelig water tot rust komt,
wordt het langzaam helder.
Gerard

//

Bericht door Gerard »

Ahoy Pete......

Afbeelding
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Gerard,heb nog even genoten van je tender duty,had je weer keurig voor elkaar.
En voor die andere stappers ,zoals jullie gezien hebben is Goofy weer aan boord ,en kan hij weer aan de slag,met zijn goede voornemens.
Sans Rancune.
en nu een kouwe toeter Guurt pleur er nog maar een blower bij, :roll: :wink:
Groets uit een benauwd Alkmaar Bram
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Wacht effe voor jullie naar huis toegaan.
Doe ik nog even een rondje in. Luister !.
Ik ben opzoek naar een Amerikaanse of Canadese site van ene Jeff Cameron. Dat gaat over de vaart op de Great Lakes. Ik heb me net een ongeluk zitten Googlen, maar kan het niet meer vinden.
Laten we eerlijk zijn, ik ben niet zo'n computerfreak en snuffel liever in boekies. Ik heb echter echt m'n best gedaan hoor !.
Dus help eens effe mee zoeken !. Proost alvast maar !.

m.v.g. Roy
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Roy

http://www.wellandcanal.ca/

All the best
Jos
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Roy ,zoek je iets speciaals?,ik heb deze nog uit 2002.

Afbeelding

Jos had toch gelijk maar weer een site te pakken.
Groets Bram :D


Plaats reactie