Ambuggiebar

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 2094
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: Ambuggiebar

Bericht door sparky-san »

hh1a.jpg
hh1a.jpg (65.04 KiB) 545 keer bekeken
on a clear day, you can see forever . . . .

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Hejje ook gwoon kof, Maria ? Doe mij dan maar een dubbele, goed heet en in een flinke mok...
Die Covid19 komt me zo langzaam aan m'n neus uit, hoewel dat weer tegenstrijdig is met de verschijnselen, zegguhzuh…
Zolang je niest, en 'het' je neus uitkomt, schijnt het géén Covid te zijn, want da's een 'droge hoest'...
Het zal wel....
Hier in 't Hooooge Nooord'n valt het allemaal nog erg mee, gelukkig. Want de gevolgen schijnen erger te zijn dan we in eerste instantie dachten, tot blijvende longschade toe....
We maken met z'n allen wel grapjes, maar da's de nervositeit, heet dat dan; dat zag je in ww2 ook, dat hield de mensen 'op de been'....
Hier heeft het in ieder geval iets ongelooflijks bereikt, wat in NL nog nooit is voorgekomen...:
-
-
politiek.jpeg
politiek.jpeg (93.34 KiB) 954 keer bekeken
-
-
…en 1 Europese afwijking...:
-
-
Bijlagen
corona.jpeg
corona.jpeg (136.96 KiB) 954 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Bizar...
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Ambuggiebar

Bericht door leo-shof »

WhatsApp Image 2020-03-20 at 13.37.00 (1).jpeg
WhatsApp Image 2020-03-20 at 13.37.00 (1).jpeg (71.9 KiB) 912 keer bekeken
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Nu hier aan deze kant van de plas ook rigoreuze maatregelen worden genomen tegen het corona virus,
is een volle koelkast nooit weg.
volle bak.jpg
volle bak.jpg (82.76 KiB) 857 keer bekeken
Vanaf vandaag en vanaf morgen nog veel meer dingen gesloten. Huisarrest voor het merendeel van de bevolking.
Zelfs het betreden van het strand wordt afgeraden. Stadsbussen rijden niet meer. Winkelcentra gesloten.
Banken gesloten. Restaurants en lanchonetes, bar en cafés, cabaret, bioscoop en noem maar op. Alles dicht.
Alleen de farmacia, supermarkt, de markt en de benzine stations sluiten niet.
Er wordt door de overheden gevraagd om samenstroming van mensen te voorkomen.
Minimale afstand van 2 meter te respecteren. Nu dan moet je deze dagen niet naar de supermarkt gaan,
want die zijn tjokvol mensen.
Deze hier onder respecteren elkaar in ieder geval. Samen nog eentje nemen.
afstand houden..jpg
afstand houden..jpg (46.47 KiB) 857 keer bekeken
Sparks316
Berichten: 501
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Ambuggiebar

Bericht door Sparks316 »

Ik plaats het maar hier, want er is hier (nog) helemaal geen officieel topic Coronavirus.

Het begint in mijn ogen waanzinnige vormen aan te nemen.
Vandaag, zit ik achter de pjoeter mijn dingetjes te doen, ineens tring---tatutatutatu----krijskrijs op mijn aan de kant liggende mobieltje.
In 1e instantie dacht ik: o god, wat ontploft er nou weer in de buurt of welke russische atoombom is er nou weer onderweg??? Maar dan wordt je wakker en denkt "het zal wel weer over het Coronavirus gaan" en ja hoor: "WILT U AUB AFSTAND HOUDEN!!"
De overheidsbetutteling ten top. Daar is NL-Alert helemaal niet voor. Maar onze zenuwachtige overheid gebruikt het er wel voor. Wat een idioterie!
Straks krijg je een NL-alert omdat je harder dan 30 in de wijk, harder dan 50 in de stad en harder dan 100 op de autoweg rijdt.
Of eentje omdat je dichter bij dan 1.5 m van een ander persoon-met-telefoon staat.
Trouwens, over Russen gesproken: dat land schijnt er helemaal geen last van te hebben. Misschien hebben zij het wel met hun vliegtuigen over ons heen gestrooid? Daar was toch ooit al een Belg mee bezig, dat we continue besproeid werden met een of ander gif vanuit vliegtuigen?
Nederland, wees waakzaam! Worstel en kom boven! Koop een beademingsapparaat met voldoende lucht voor 15 jaar! (Vanaf volgende week in de aanbieding bij de Aldi).
Ik neem zolang wel een vinootje :mrgreen: Proost (en niet te hard ssstttt roepen anders besmet je weer iemand anders)
Louis
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Ambuggiebar

Bericht door jdbvos »

Bij deze perconferentie van de brandweer, en dus mét doventolk, is de 1,5m afstand nog niet ingevoerd...
Maar zo zijn er nogal beperkingen voor een doventolk....
Nou...ik geef maar effe het welbekende gebaar met 1 duim, 1 wijsvinger en 1 pink voor het wereldbekende "5 bier voor de mannen van de houtzagerij !"
5bier.png
5bier.png (1.64 KiB) 734 keer bekeken
Oost, west...ook best
Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 8199
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Ambuggiebar

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

doventolk
Het filmpje was weer prachtig :lol: :lol: :lol:

Luis, dat de Russen er (nog) geen last van hebben komt door het gebruik van maskers.
antonov.jpg
antonov.jpg (38.63 KiB) 678 keer bekeken
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 2214
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Ambuggiebar

Bericht door Jinny »

Prachtig filmpje..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?
Gebruikersavatar
Allen
Berichten: 4860
Lid geworden op: 26 feb 2010 12:24
Locatie: Tukkerlaand

Re: Ambuggiebar

Bericht door Allen »

Tsjonge jonge @Jan je plaatst nog al wat berichten.
Je bent er maar druk mee. 8)
Tis even wennen zeker :mrgreen: nu jullie weer thuis zijn en niet meer in de camper
ergens in zuidwest Europa vertoeven. :D
Neem allen een drankje.


Jan Peelander.JPG
Jan Peelander.JPG (30.54 KiB) 569 keer bekeken
Grtn @Allen


Plaats reactie