Scheepvaartfoto's diversen
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Misschien helpt dit, altijd interessant die scheepstypes.
Ook deze is wel aardig, scheepstype openen en dat op het nummer klikken:
http://forshipbuilding.com/ship-types/cargo-ship/
Grt. Klaas
Ook deze is wel aardig, scheepstype openen en dat op het nummer klikken:
http://forshipbuilding.com/ship-types/cargo-ship/
Grt. Klaas
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Three-island principle
The three-island principle was a technique used in the construction of steel-hulled ships whereby
a ship was built with a forecastle, bridge deck, and poop.
The technique allowed the economical and efficient construction of ships and was particularly
common in tramp steamers and smaller vessels of the nineteenth and early twentieth centuries.
The Knight of Malta, for instance, a 1929 steam ferry of only 16ft draught that operated between
Malta and Sicily, was built on the principle.
The three-island principle was a technique used in the construction of steel-hulled ships whereby
a ship was built with a forecastle, bridge deck, and poop.
The technique allowed the economical and efficient construction of ships and was particularly
common in tramp steamers and smaller vessels of the nineteenth and early twentieth centuries.
The Knight of Malta, for instance, a 1929 steam ferry of only 16ft draught that operated between
Malta and Sicily, was built on the principle.
Grtn @Allen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Nog even terug komend op het antwoord van Jan, ( Ik was gisteren de hele dag afwezig ).
Er zit ook nog een duidelijk verschil tussen een gewoon 3 eilandenschip en een gebroken midscheeps type. Echter, het kan ook beide het geval zijn.
Een gebroken midscheeps type kan ook gelijktijdig een verhoogd centre castle hebben.
Neem b.v. de "Blitar" en "Langkoeas" die hadden ook een verhoogde / gebroken midscheeps. Wat ook waar is, het waren geen 3 eilanden schepen daar de kampanje niet verhoogd was...…………..
m.v.g., Roy
Er zit ook nog een duidelijk verschil tussen een gewoon 3 eilandenschip en een gebroken midscheeps type. Echter, het kan ook beide het geval zijn.
Een gebroken midscheeps type kan ook gelijktijdig een verhoogd centre castle hebben.
Neem b.v. de "Blitar" en "Langkoeas" die hadden ook een verhoogde / gebroken midscheeps. Wat ook waar is, het waren geen 3 eilanden schepen daar de kampanje niet verhoogd was...…………..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepvaartfoto's diversen
In "mijn" tijd op supply boten dus niet...……………
Dat leverde nogal eens zeer aparte situaties op zogezegd.
m.v.g., Roy
Dat leverde nogal eens zeer aparte situaties op zogezegd.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Ankerwerk op de Noordzee.
Heerlijk regelmatig bij de beting boven water gekomen.
Nooit aan dek aan het touwtje van je survavingpak trekken!
Kon gewoon,geen arbo of safety inspecteur aan boord
Hennie
Heerlijk regelmatig bij de beting boven water gekomen.
Nooit aan dek aan het touwtje van je survavingpak trekken!
Kon gewoon,geen arbo of safety inspecteur aan boord
Hennie
keep on ringing the bells
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Op de schepen waar de winch nog open aan dek stond heb ik de nodige keren de onderkant van de winch bekeken Jan !.
Figuurlijk gesproken dan...……………...
Vergeet even niet dat we het met 3 man aan dek "deden". Een stuurman en twee matrozen, thats all !!!.
Nu met al die Flippen aan dek loop je elkaar in de weg heb ik wel eens de indruk. Maar goed, voor één Jan de Hollander kan je met gemak 3 á 4 Flippen aan dek poten...……..
m.v.g., Roy
Figuurlijk gesproken dan...……………...
Vergeet even niet dat we het met 3 man aan dek "deden". Een stuurman en twee matrozen, thats all !!!.
Nu met al die Flippen aan dek loop je elkaar in de weg heb ik wel eens de indruk. Maar goed, voor één Jan de Hollander kan je met gemak 3 á 4 Flippen aan dek poten...……..
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 18 apr 2017 19:33
- Locatie: Uelsen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Lifeline, wat is dat? In de 50 jaar heb ik nog nooit zo'n ding gezien. Ik heb wel meegemaakt dat het transport (kraaneiland) naar binnen ging en ik op het zeetje naar buiten. Had nooit gekund met een lifeline
- Co
- Berichten: 1122
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Beste mede kombuizers,
Ankers runnen: DIEP RESPECT.
Vraag maar eens aan mede kombuizer Geert Woord, die dit jaren gedaan heeft op de Tempest.
Groeten van Co.
Ankers runnen: DIEP RESPECT.
Vraag maar eens aan mede kombuizer Geert Woord, die dit jaren gedaan heeft op de Tempest.
Groeten van Co.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
-
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 18 apr 2017 19:33
- Locatie: Uelsen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Als je niet beter weet is het de gewoonste zaak van de wereld en dan ook nog eens meer dan 48 uur op je poten staan