Scheepvaartfoto's diversen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
frans 1

Bericht door frans 1 »

Bert ,
Heb heb een oog voor ditals.
Het was mij niet op gevallen.
Ik heb en C.D.Van deze Vlucht, met ongeveer 400 foto's
En dan had ik die niet geplaats al het door mij was gezien.
Maar Bert ik geloof dat ze volgend jaar hier weer van daan gaan vertrekken, dus zal er gerust een plekje voor je wezen.

Gebruikersavatar
Derk Gotink
Berichten: 1379
Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
Locatie: Hilversumse Meent

Bericht door Derk Gotink »

Jan
Scherp, heel scherp, was me nog niet opgevallen.
Geen wonder dat Goofy in de wolken was :lol:

Gr Derk
Morse is uit !!
Mayday is in !!
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Hallo Frans,

Heb je ook nog een paar plaatjes van bovenaf. Soort Google Earth luchtfoto's zeg maar?

Groeten,
Bert de Boer
frans 1

Bericht door frans 1 »

Bert , je bedoelt uit de ballon toch zeker,
Want ik hoop nog niet hoger te gaan. dat wil ik nog jaren voor mij uit schuiven.
Maar ik haal de cd er even bij.
Ik dacht dar 400 foto's op staan, maar het zijn bijna 600
Dus hier komen er een paar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bert de zijn mooi met het avond licht.
Niet alle foto, zijn door mij zelf genomen, maar van ons allemaal die met die 2 ballon zijn mee geweest , en een beroeps fotograaf.
we hebbenn ze allemaal bij elkaar gegooid, en heben er een cc en een dvd van gemaakt.Deze dvd is een pp,met op de achtergrond muziek en tekst.En heeft 60 foto's
De cd heeft 3 fimpjes , en 560 foto's.
Dus keus zat.
Afbeelding
Gebruikersavatar
janvanduin
Berichten: 709
Lid geworden op: 21 jul 2004 20:47
Locatie: noordwijk
Contacteer:

Bericht door janvanduin »

Heel mooi Frans
grts jan.
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Precies wat ik bedoel Frans; bedankt :)

Groeten,
Bert de Boer
frans 1

Bericht door frans 1 »

Mooi Bert, als je in de buurt bent, moet je beslist langskomen.
Van nu af kan het best.
Dan kan je de DVD zien, dat is pas mooi.
Ik ga me nu weer oppeppen voor aanstaan de zaterdag en zondag.
Dan gaan we, en ook Gerrit het hele weekeind autosport doen
Tot nu toe waren 96 mensen die mee doen.
Wij moeten zaterdag dus volgende week,starten, van uit Garderen,dan binnendoor via Duitsland en Belgie naar Valkenburg.
En dan zondag weer Via Brabant naar Huis.
Ik heb gelukkig massel dat ik niet ver van Garderen woon, Maar als je uit Den Helder moet komen,moet je vroeg het bed uit.
We rijden danwel een 600/700 km,dus dat is een hele zit.
Misschien kom ik wel door Breda, maar ik zal dan geen tijd hebben, om even bij Cor aan te gaan voor een bakkie.
Je ziet wel al ben ik dan volgende week elf jaar met pensioen, dat ik het nog druk zat hebt.
Afbeelding
frans 1

Bericht door frans 1 »

Vlissingen in de mist.

Het zal half de jaren 50 zijn geweest, dat het nog al mistig was over een heel lange tijd.
En deze mist bleef maar hangen en terug komen.
Wij kwamen met een lege boot aan bij de rede van Vlissingen, het was toen al een klein beetje heiig. De vlag voor de loods hing in de voormast, maar er kwam maar geen loods. Toen we de loods kotter op ons af zagen komen maakten we ons al klaar om door te varen naar, Terneuzen. Daar de sluis door naar Zelzate in België om daar bij de fabriek kunstmest te laden voor Engeland. Ik voer toen als matroos /og, op de kustvaarder Emmy s.
Maar van door varen kwam niet, want er was dikke mist op de rivier de Schelde .En op dat moment, mochten allen de schepen met radar de Schelde op. En die hadden toen nog veel schepen niet, zeg maar de meeste. Dus ging de spijker de grond in. En nog geen uur later, werd het op de rede, ook pot dicht. Maar toen werd het ook nog donker. En moeste we moesten natuurlijk anker wacht lopen. En het was me daar koud ik moet om de beurten met mijn maten voor op de bak, en om de zoveel tijd aan die ankerbel rammelen.Na de eerste wacht kwam ik bijna bevroren, terug in het stuurhuis. Daar ging net mijn aflosser naar voren, in een dikke schapen wollen jas. Die had op Finse hout boten gevaren, en voor een fles jenever, van een maat overgenomen.
Had hij dat eerder verteld, dat hij zijn jas had, dan had ik mij een stuk beter gevoeld dan toen.
Ik heb geen flauw idee hoe ze momenteel anker wacht in dikke mist lopen.
Niet natuurlijk op een sleepboot, want die steurhuizen staan al op de bak.
Maar het was best griezelig, daar in die grijze massa.Wand ja we hadden de wacht zes op zes af, met twee man en om het half uur moesten we dan voor op blijven, om aan die klepel te trekken.Maar ik mocht nu ook die dikke jas gebruiken, maar het was nog stervens koud.
Maar goed dat ze me niet konden zien, wat ik allemaal niet deed, om warm te blijven.
Het was ook dood stil geen wind, zelfs geen golfjes. Allen schrok je je rot als er weer een schip aan kwam om te ankeren. In die mist leekt het of ze het anker bij je aanboord kwakte.
Alleen de schepen met radar loodste ze nog de rede op de rest moest buiten op zee blijven wachten.De eerste 2 weken bleef de mist hangen, zonder enige opklaringen.
Maar het lag nu zo vol met schepen, dat wij de anker wacht liepen, en dan nog alleen maar
af en toe over het dek , voor controle en de rest op de brug. Er werd toch niet gevaren, en er kon geen schip meer bij. .
WorAfbeeldingd vervolgt.
frans 1

Bericht door frans 1 »

Vlissingen in de mist deel 2.

Toe naar weken af en toe de mist wat dunner werd, konden er een paar schepen vertrekken.
Maar vaak gebeurde het dat ze al weer snel moesten ankeren.
Er kwamen ook boten in de problemen.
De scheepjes voor al de kleine, hadden geen proviand genoeg om al die weken te overbruggen. En de scheepshandelaar, die ging op zijn eigen manier, met een ingehuurde sleepboot de schepen langs. Maar ook op zijn radar, was het een puzzel om de juiste schepen te vinden.Wij hadden net geproviandeerd in Rotterdam, dus voor ons viel het wel mee.
Maar hij kreeg ook ons als klant, en zo ging ook mooi de post mee, die via de agent in Vlissingen gepost werd. Toen er eindelijk weer eens een gaatje kwam, werden er achter elkaar
de schepen beloost. Maar eerst ging de afvaart voor. Dus alles wat de schelde afkwam moest eerst naar zee, Dus je snapt wel dat het niet zo snel ging,
Maar toen we heel wazig het schip wat het dichts in de buurt lag zijn anker aan het binnen halen was, was het wel even schrikken.
Ons anker lag er nog steeds voor, en wij stonden wel al op de bak om te wachten voor anker op .Maar op eens, zwenkte het grote schip op zijn anker wat ze aan het binnen halen waren,
Onze kant uit. En met een daverde klap werd onze halve boeg aan bakboord in elkaar gedrukt.
Ik was toen al van af de bak via de luikhoofden naar het achterschip ik denk gevlogen,
Wij keken tegen een hele grote zwarte kolos op. Dat was even schrikken. Maar weer een hele boel vertraging, en het kwam hier op neer, dat we weer bleven liggen, en dat de mist weer opzetten. Maar we kregen nu wel veel bezoek. Zelf de kranten mensen kwamen aan boord. Dat was wel weer even een mooie afwisseling. Ik heb jaren die kranten knipsels bewaart. Maar ik heb ze nu niet meer erg jammer. Dus niks anker op blijven wachten tot het weer beter zou worden. We kregen, de opdracht als we weer konden varen, eerst naar Vlissingen te gaan, om de schade te herstellen. Toen er weer wat meer zicht kwam liepen we de haven van Vlissingen binnen. De schade werd door de expers van de werf de Schelde opgenomen, En zo gauw er ruimte op de werf was zouden ze beginnen. Maar jullie snappen het vast wel toen er ruimte op de werf was, werd het weer pot dicht, en moesten we weer blijven liggen..
Het wordt een beetje veel,
Dus word vervolgd.
Afbeelding
frans 1

Bericht door frans 1 »

Vlissingen in de mist deel 3

Maar toen we eindelijk op de werf lagen, werd er ook dag en nacht gewerkt.
En na een week, konden we vertrekken naar Terneuzen. Gelukkig konden we met pijn en moeite de sluis bereiken. en afmeren. Maar hier moest ook de afvaart voor, Dus weer wachten.
De agent van de kunstmest fabriek kwam aan boord, om de kapitein over te halen, om alle op alles te zetten om maar zo snel mogelijk zich bij de fabriek in Zelzate te melden.
Maar eindelijk weer door de sluis en op het kanaal van Terneuzen naar Sas Van Gent.
Trok het alweer dicht .Er Kwam zelfs een werknemer van de fabriek die ons wel door het kanaal wilde loodsen, terwijl wij een kanaalloods aan boord hadden De nood zat hoog bij die fabriek, ze hadden door de mist al weken geen schip kunnen laden, en de productie lag stil om dat ze geen opslag ruimte meer hadden.maar in het kanaal weer mist, en moesten we tegen de kant. En weer wachten. Wat zal het alle maal een boel geld gekost hebben .Maar die mist trok ook weer op en niet veel later kwamen we bij de fabriek terecht. We deden er niet lang over hoe lang dat weet ik niet meer precies. Maar ik weet wel dat ik in Zelzate de wal ben op geweest, Het staat mij extra goed bij, om dat normaal de fabriek dicht gaat met carnaval, en nu moest er doorgewerkt worden. Maar ik heb er een mooie tijd gehad bij die Belgen..
Toen op weg naar Terneuzen.maar veelverder kwamen we niet, we konden aansluiten bij de andere schepen, want weer dikke mist .Hier ook weer een tijd gelegen, en veel gestapt in Terneuzen. Ik weet niet Of Henk of Hans hier van af weten, Of Misschien Jaap, want die heeft daar de Zeevaartschool gezeten, maar aan gezien jullie ook niet meer zo jong zijn kan het zijn dat jullie ergens anders op de wereld zaten of het vergeten zijn..
Maar misschien hebben er toen nog meer1 Kombuisers in de mist gelegen.
Ik hoor het graag.

Afbeelding


Plaats reactie