Scheepvaartfoto's diversen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
INCOTRANS SPIRIT: Savannah River
Re: Scheepvaartfoto's diversen
INCOTRANS SPEED: Panama kanaal/Balboa
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
MENESTHEUS 1977 Gebouwd bij Mitsubishi Nagasaki voor Ocean Group (Blue Funnel Line)
in een serie van nog drie andere schepen tw MELAMPUS MEMNON en MENELAUS. Type Multi Purpose (MP 20 c/5 masts + derricks)
Bij Scotts Greenock werden nog drie van deze types gebouwd tw MARON MENTO en MYRMIDON.
Dwt 21242t L.o.a. 164m Br 26m
1980 BARBER MENESTHEUS (Barber Blue Sea Line)
1984 LLOYD PARANA
1985 MENESTHEUS
+ +
1986 APAPA PALM (PALM Line) De Ocean Group had in 1985 de PALM Line overgenomen)
1988 CMB SPIRIT (Cie Maritime Belge eigenaar geworden)
1992 WOERMANN EXPERT (charter)
2000 EXPERT
2001 DELMAS SYCAMORE)
2006 EXPERT
+ +
2007 CLIPPER ITAJAI II
+ +
2007 KING SPIRIT
2010 25.10.2010 B.U. te Alang
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Nog een PALM Liner
LOKOJA PALM 1982 Gebouwd bij Imai Zosen Kochi
1982 WAMERU (charter Woermann Line)
1984 LLOYD AUSTRALIA (Lloyd Brasileiro charter)
1986 Verkocht als MEKHANIK BARDETSKIY naar de USSR
+LOKOJA PALM 1982 Gebouwd bij Imai Zosen Kochi
1982 WAMERU (charter Woermann Line)
1984 LLOYD AUSTRALIA (Lloyd Brasileiro charter)
1986 Verkocht als MEKHANIK BARDETSKIY naar de USSR
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
BADAGRY PALM 1979 Gebouwd bij Sunderland Shipbuilders Sunderland voor de Palm Line Liverpool
Dwt 16525t L.o.a. 154m Br 22.9m
1985 BADAGRY
1986 CORDIGLIERA (Navitrade Holding Co. Panama)
+ +
3/11/1996 Gezonken in posn. 31.21s 30.01e voor de zuid Afrikaanse kust
Alle 29 opvarenden zijn hierbij verdronken.
-
- Berichten: 1487
- Lid geworden op: 26 mar 2016 16:10
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Heel triest voor die 29 omgekomen opvarenden, maar volgend mij roestte die bak
onder hun kont weg.
onder hun kont weg.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Helemaal met je eens Jacob.
Heel triest dat alle opvarenden het leven gelaten hebben.
Maar is het ook bekend waarom het schip gezonken is ?. Ik bedoel, er zal toch wel een noodsignaal uitgezonden zijn met de mededeling wat er aan de hand is. Aan de andere kant, het kan daar ook flink spoken en overvallen worden door een freakwave kan natuurlijk ook en dan is het wel heel snel bekeken...……...
m.v.g., Roy
Heel triest dat alle opvarenden het leven gelaten hebben.
Maar is het ook bekend waarom het schip gezonken is ?. Ik bedoel, er zal toch wel een noodsignaal uitgezonden zijn met de mededeling wat er aan de hand is. Aan de andere kant, het kan daar ook flink spoken en overvallen worden door een freakwave kan natuurlijk ook en dan is het wel heel snel bekeken...……...
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Dat is daar tussen Durban en Port Elizabeth. Ze was vertrokken uit Durban en geladen met staal en papier.over het vergaan van de CORDIGLIEIRA
En het kan er daar inderdaad spoken, dat weten we bijna allemaal wel.
=
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
WOOLLAHRA 1967 Gebouwd bij Eriksbergs MV Gothenburg (verlengd in 1971) voor Transatlantic Gothenburg.
Dwt na verlenging 17009t L.o.a. 178m Br 21m
1978 OCEAN LYNX
+ +
1986 CABO SANTA ISABEL (Ybarra Sevilha Spain)
1989 SHAMROCK RIO
+ +
1991 SANTOS EXPRESS (St Pauls shipping Nassau)
1994 B.U. te Alang on 04.10.1994
Opmerkelijk die 7 dek-kranen, die op zee niet eens allemaal neergelaten konden worden.
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Zo te zien kunnen al die kranen wel zeevast gezet worden.
Ik heb sterk het idee dat op de volgende kraan toch een soort mik zit waarin de boom van de kraan er achter zeevast gezet kan worden.
Niet zo erg vreemd als we in ogenschouw nemen dat schepen ook vaak hun bomen recht ophoog tegen de zaling zeevast hadden staan. Zie b.v. bepaalde schepen van de K.P.M./ R.I.L.
Wat betreft het slechte weer dat op de zuidoost Afrikaanse kust kan staan, hetgeen gepaard kan gaat met de z.g. freakwaves; niet alle Kombuizers hebben gevaren, maar zijn wel in scheepvaart geïnteresseerd. Dus af en toe een uitleg, dan wel toelichting is m.i. helemaal zo gek nog niet.
Ik vind wel dat je fraaie foto's plaatst en er de beknopte livespan ook bij vermeld. Zeer leerzaam / interessant voor de liefhebber.
m.v.g., Roy
Ik heb sterk het idee dat op de volgende kraan toch een soort mik zit waarin de boom van de kraan er achter zeevast gezet kan worden.
Niet zo erg vreemd als we in ogenschouw nemen dat schepen ook vaak hun bomen recht ophoog tegen de zaling zeevast hadden staan. Zie b.v. bepaalde schepen van de K.P.M./ R.I.L.
Wat betreft het slechte weer dat op de zuidoost Afrikaanse kust kan staan, hetgeen gepaard kan gaat met de z.g. freakwaves; niet alle Kombuizers hebben gevaren, maar zijn wel in scheepvaart geïnteresseerd. Dus af en toe een uitleg, dan wel toelichting is m.i. helemaal zo gek nog niet.
Ik vind wel dat je fraaie foto's plaatst en er de beknopte livespan ook bij vermeld. Zeer leerzaam / interessant voor de liefhebber.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................