Scheepvaartfoto's diversen
Re: Scheepvaartfoto's diversen
In juni 1976 was ik in Oslo, de werf van Akers was toen nog in vol bedrijf zo te zien.
Groeten van Teun
Groeten van Teun
Tot een volgende keer, Teun.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
De bemanning van een vissersbootje hier op volle zee maakte onlangs enkele angstige momenten door.
+
De tanker FALCON IRIS (2008) Dwt 50.926t L.o.a. 183m Br 32m onderweg van Santos naar Sao Luis
kwam recht op hen aan koersen.
+ + +
Op luttele afstand passeerde de tanker de vissermannen.
Zijn er nog (ex) stuurlieden onder de forum leden die nog even weer kunnen uitleggen
hoe of dat nou precies zat met uitwijken voor vissersschepen?
+
De tanker FALCON IRIS (2008) Dwt 50.926t L.o.a. 183m Br 32m onderweg van Santos naar Sao Luis
kwam recht op hen aan koersen.
+ + +
Op luttele afstand passeerde de tanker de vissermannen.
Zijn er nog (ex) stuurlieden onder de forum leden die nog even weer kunnen uitleggen
hoe of dat nou precies zat met uitwijken voor vissersschepen?
Re: Scheepvaartfoto's diversen
gr.Bas
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
DRIVE GREEN HIGHWAY 2016 Gebouwd bij JMU - Kumamoto - Tokyo - Japan voor K-Line
Dwt 20.034t
L.o.a. 199mtr
Br. 37mtr
Car capaciteit 7.500
Voor meer info hieronder
https://www.kline.co.jp/en/feature02.html
- hondasevenfifty
- Berichten: 262
- Lid geworden op: 18 jan 2012 15:30
- Locatie: Poeldijk
- Contacteer:
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Dit kaartje kwam ik pas tegen met opruimen ivm verhuizen.
Nemo me impune lacessit
Hans de Haan
Hans de Haan
Re: Scheepvaartfoto's diversen
gr,Bas
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
ARNOLD MAERSK 1914 Gebouwd bij William Gray & Co. Sunderland UK
Grt 1966t
L.o.a. 85 mtr
Br. 12 mtr
Wrecked 1943
+
De ARNOLD MAERSK was het eerste schip van Maersk dat een Suez Canal transit maakte in 1919 op 10 november. Noord - zuid.
Ze had als bestemming Surabaya om lading te halen voor Rotterdam en Hamburg.
Nu 100 jaar later passeren gemiddeld 3 Maersk schepen het kanaal per dag.
Daarmee is Maersk de grootste 'klant' bij de Suez Canal autoriteiten.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8139
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Jdbvos schreef op het KHL topic over een 3 eilanden boot van vroeger.3 eilanden boot
Zoiets Jan?
+ +
Heb verder geen gegevens van deze kunnen vinden. Wie weet is er iemand die er meer over kan schrijven.
+
Re: Scheepvaartfoto's diversen
ja, precies... of als deze (2 verschillende) Garoet'en van de Rotterdamsche Lloyd, bijvoorbeeld...Men was er lyrisch over, dus "de hartelijke Garoeten"
Maar ik weet niet meer welke...die 2 vierstrepers hebben het wel gezegd, toen in het begin van de jaren '70, op de Zonnekerk geloof ik....
…een in hun tijd gangbaar type 3-eilanden-schip...maar wélke ????
Maar ik weet niet meer welke...die 2 vierstrepers hebben het wel gezegd, toen in het begin van de jaren '70, op de Zonnekerk geloof ik....
…een in hun tijd gangbaar type 3-eilanden-schip...maar wélke ????
- Bijlagen
-
- garoet plan.jpg (323.55 KiB) 1355 keer bekeken
-
- Garoet1a.jpg (82.03 KiB) 1355 keer bekeken
Oost, west...ook best
Re: Scheepvaartfoto's diversen
Sorry, maar dit is geen 3 eilanden schip.
Bij 3 eilanden moet de bak, de midscheeps en ook de kampanje verhoogd zijn.
Dan zit er nog een verschil in een 3 eilanden schip met een lange verhoogde midscheeps en met een korte verhoogde midscheeps. Dat had weer te maken met de lengte van de verhoogde midscheeps. Het ging op het aantal procenten van de scheepslengte, maar hoeveel ben ik vergeten...………
Een paar voorbeelden van een lange verhoogde midscheeps zijn b.v. de "Ameland", 1922-1933, "Walcheren",1919-1932, "Texel", 1921-1934, "Vlieland",1922-1933, "Schouwen", 1932-1933. allen van de S.M. Triton, de bulkdochter van de K.R.L.
m.v.g., Roy
Bij 3 eilanden moet de bak, de midscheeps en ook de kampanje verhoogd zijn.
Dan zit er nog een verschil in een 3 eilanden schip met een lange verhoogde midscheeps en met een korte verhoogde midscheeps. Dat had weer te maken met de lengte van de verhoogde midscheeps. Het ging op het aantal procenten van de scheepslengte, maar hoeveel ben ik vergeten...………
Een paar voorbeelden van een lange verhoogde midscheeps zijn b.v. de "Ameland", 1922-1933, "Walcheren",1919-1932, "Texel", 1921-1934, "Vlieland",1922-1933, "Schouwen", 1932-1933. allen van de S.M. Triton, de bulkdochter van de K.R.L.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................