Scheepvaartfoto's diversen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 982
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jinny »

Wat (een deel van) de de geschiedenis aangaat, die sjouwtjes met contrabande hadden ze opgelost door het schip intern een meter korter te maken.
Ze hadden voor het schot vd machinekamer een extra schot geplaatst welke een meter verderop stond.
Dat was wel zo netjes gedaan dat de daaropvolgende eigenaar er enkele jaren over gedaan heeft om dat te ontdekken.
Die heeft het schip overigens ongeveer 25 jaar in bezit gehad.
De generator leverde 220 Volt gelijkstroom. (voor degene die denkt dat ik het uit mijn welgevormd duimpje zuig)
En de huidige eigenaren hebben het schip verbouwd en de hoofdmotor (Industrie meen ik) eruit laten slopen.
Ding ligt dus als woonboot aan de Borneokade de afgelopen kleine 30 jaar of zo.
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?


Fluks
Berichten: 548
Lid geworden op: 20 apr 2012 12:12
Locatie: Dordrecht

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Fluks »

Johnny, op Sleep en Duwvaart googlen.
Groet, Arie.

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 982
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jinny »

Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

roy
Berichten: 12271
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door roy »

Bedankt voor alle reacties.
Helaas wel verbouwd en inmiddels "hart loos"...………….. Zonde van die welhaast onverwoestbare Industrie. :idea: ;)
Maar goed, het had erger gekunt !.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 982
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jinny »

Industrie vertoonde vervelende defecten weet ik.
Er was niet heel erg echt meer mee te varen..
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

roy
Berichten: 12271
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door roy »

Kijk, dat is nog eens insite information Jinny.
De Industrie motor heeft n.l. de reputatie on bomvrij te zijn en die ervaring heb ik er ook mee.
Maar, zoals reeds gezegd, de ex sleepboot drijft tenminste nog.

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 7847
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door jdbvos »

Industrie vertoonde vervelende defecten weet ik.
Oei...jij wordt geen vriendje van sleepbootneeffie, vrees ik....die verzamelt ze zowat...
Bijlagen
DSCF0398.jpg
DSCF0398.jpg (168.8 KiB) 252 keer bekeken
DSCF0400.jpg
DSCF0400.jpg (261.3 KiB) 252 keer bekeken
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
Jinny
Berichten: 982
Lid geworden op: 09 sep 2017 13:34

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Jinny »

1 x 6 cilinder Industrie nr.4660 type 6D7-HDN uit 1972 inbouw 1982 vermogen 1250 apk. = 919 kW. bij 340 r.p.m.
Motor Hunter
Het kan altijd stuk..... :mrgreen:
Je wordt al geboren
Je wordt al begraven
Waarom zou je ook nog worden geleefd?

Johnny
Berichten: 215
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door Johnny »

Fluks schreef:
18 jun 2020 12:14
Johnny, op Sleep en Duwvaart googlen.
Groet, Arie.
Dank U!!

Johnny.

Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2596
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Re: Scheepvaartfoto's diversen

Bericht door K.Brouwer »

Toen ik sleepboot Hunter las begon er ergens heeeeel ver weg bij mij een belletje te rinkelen. Waar kende ik die naam nu ook alweer van.

Langzaam aan begint het terug te komen. Zat halverwege de jaren 80 op de Flex Fortuna welke tussen de W- Afrikaanse havens tussen Nouakchott en Lagos voer. Hoe weet ik niet meer maar kreeg over de radio contact met de Hunter welke op weg was met een sleep die hij eerdaags op een W-Afrikaanse plek zou afleveren.
Zijn probleem was dat hij alleen maar een middengolf zender/ontvanger had en dus niet met Sch. Rd. contact kon maken. Hij wilde graag weten wat zijn eventuele volgende reizen zou zijn en daarvoor moest hij met z'n vrouw in Den Helder bellen.Goed, na enige dagen contact met hem gehad te hebben werd besloten dat ik via Sch. Rd. contact met z'n vrouw zou opnemen en alle vragen/antwoorden aan hem zou doorgeven. Dus contact met PCH opgenomen, situatie uitgelegd en met zijn vrouw gebeld. Dus nu zit ik in de situatie dat ik via de KG met zijn vrouw bel, de vragen stel,antwoorden opschrijven, boel op stand by zetten,dan als de bliksem naar de MG overschakelen en contact met de Hunter opnemen,antwoorden doorgeven, nieuwe vragen opnemen, overschakelen naar de KG en weer met zijn vrouw bellen etc. etc. Afijn dit ging verder goed en nog een andere keer op deze manier gebeld. De volgende dag weer op een bepaalde tijd een afspraak gemaakt om met elkaar te bellen doch nooit meer wat gehoord dus einde verhaal. Ben nog altijd nieuwsgierig hoe dit nu verder afgelopen is, neem aan van goed...

Groeten, K.Brouwer.



Plaats reactie