Even Kennismaken

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ronny

Bericht door ronny »

Even het verschil laten zien,op de Sampogracht gebouwd 2000.
radio hoek.
Alles in 1 lekker makkelijk dsc mf/hf vhf sat c- sat f.
Afbeelding

Aad v Staveren (RIP)

Bericht door Aad v Staveren (RIP) »

Eduard ook van mijn kant welkom bij deze club.Ik heb zelf ook bij L Smit gevaren maar ben daar in 1964 gestopt
Aad
Eduard R. Baaij

Radiohutten

Bericht door Eduard R. Baaij »

Aloha kombuispraters,

Ronny, Willem, Arie: bedankt voor de prachtige radiohut foto's!! Die Liberty is weliswaar geen Nederlands schip, maar ben er toch hartstikke blij mee, want er hebben veel Liberties onder Hollandse vlag gevaren en die zullen dezelfde apparatuur aan boord hebben gehad.

Hartelijke groet / 73,
Eduard
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Radiostation

Bericht door ferryvaneeuwen »

Hallo Eduard,

Op mijn web site is een deel gewijd aan de schepen waarop ik gevaren heb. Op sommige van die pagina's staan foto's van radiostations.

http://www.xs4all.nl/~eeuwen/marine.htm

Nog even dit. De Regenboog ontvangers 745E310 werden ook E566 (Siemens) genoemd. Ik heb nog een tijdje in het Proefveld bij Radio Holland Rotterdam gewerkt waar we o.a. veel ontvangers repareerden. Het zwakke punt was de bandschakelaar en die vervingen we daar aan de lopende band. Dat was trouwens een behoorlijk lastig en tijdrovend karwei. Bovendien kostte zo'n nieuwe schakelaar ook nog eens een klein vermogen herinner ik me.

Ferry
Eduard R. Baaij

Radiohutten

Bericht door Eduard R. Baaij »

Bedankt Ferry, heb alle radiohutten die ik op je site kon vinden aan m'n verzameling toegevoegd. Leuke site heb je!!

Heb ooit een paar reizen gemaakt op de 'Coolhaven' van Van Uden en die had nog een regenboog ontvanger staan. Toch een goed ding, hoor.
De 'Coolhaven' was de oude 'Cap San Augustin' van de Hamburg-Sud.
Práchtig schip!!

Volgens mij hebben wij elkaar een keer (of meer) ontmoet bij 'Oud Roest' in Rotterdam??

73's,
Eduard
ferryvaneeuwen
Berichten: 2676
Lid geworden op: 25 nov 2004 22:59
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Oud Roest

Bericht door ferryvaneeuwen »

Hallo Eduard,

Nee, de Regenboog of Wafel ontvanger was op zich een hele goede ontvanger. Zoals ik al opmerkte was alleen de bandschakelaar het zwakke punt; daar braken allemaal lipjes af en dan was er niet meer mee te schakelen. Daar werd door ons goed aan verdiend, dus wij vonden het best!

Het zou kunnen dat ik je bij 'Oud Roest' ooit heb ontmoet, dat herinner ik me niet zo gauw. Ik ben tenslotte ooit de oprichter ervan geweest. Echter, mijn oom Wim van Eeuwen maakt nog steeds deel uit van de vaste kern daar die spullen opknappen e.d. Misschien was hij het die je toen zag.

http://www.xs4all.nl/~eeuwen/willem_van_eeuwen.htm

http://www.pdrh.nl/stichting.html

Hierin wordt mijn naam als oprichter ijdel gebruikt.....;-) Het verhaal over het ontstaan van de naam 'Oud Roest' dat daar gegeven is een puur verzinsel hoor! Ik laat het maar zo.

Ferry van Eeuwen
Eduard R. Baaij

E310

Bericht door Eduard R. Baaij »

Hi Ferry,

Je hebt gelijk, het zal je oom Wim zijn geweest.

Nog effe een leuk plaatje van zo'n regenboog:

Afbeelding

73's,
Eduard
Gebruikersavatar
Co
Berichten: 1122
Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.

Bericht door Co »

Edu, wil je me een plezier doen en even bij je persoonlijke berichten kijken. Ben benieuwd naar de reactie.

Groeten van Co de Rijk
Dekschrobber

Hallo forumgebruikers

Bericht door Dekschrobber »

Hallo allemaal,

Ik ben Clemens Bos, 22 jaar en student aan het MIWB op Terschelling.
Al een tijdje lees ik met veel intresse de berichten op dit forum! Ga zo door!!

Sinds een paar weken ben ik op stage op de Marinus Green en te volgen op mijn website

http://www.clemensbos.nl

Groet Clemens
H.C. Hogeboom (RIP)

Bericht door H.C. Hogeboom (RIP) »

Hallo Clemens,

Welkom. Je hebt een leuke site.

Groeten,
Harry


Plaats reactie