Mooie Vrachtschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Bram

Bericht door Bram »

:-D

ms.Woltersum

Afbeelding

Afbeelding

helaas geen verdere gegevens van deze 2 schepen.maar ze blijven mooi!.

Groets Bram :-D


arendnet

Bericht door arendnet »

Hallo Bram.
In elk geval is die Liberty er een van de V.N.S. geweest zie me zelf weer varen :-D :-D

Gebruikersavatar
tina R.I.P.
Berichten: 1931
Lid geworden op: 22 sep 2004 10:54
Locatie: Almere-Haven

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. TOPAZ ISLANDS 1963 ex-PENDRECHT (m.berger)
Laatst gewijzigd door tina R.I.P. op 04 okt 2007 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

Bericht door Rob van Leeuwen »

Topaz Island was niet de Scherpendrecht maar de Pendrecht.
Hieronder de gegevens

Gebouwd in: 1963
Gebouwd bij: v.d. Giessen - De Noord NV, Alblasserdam Nederland
Soort: Vrachtschip
Werfnummer: 667
Deadweight: 12902
Roepnaam: PGRV
Snelheid: 16 mijl/uur
Vlag: Nederlandse
Bemanning: Onbekend
Machine: 6 cilinder MAN 7760 PK

Gebouwd en gedoopt als "Hurley Beacon"

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14044
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

1963 Built as,, HÖEGH ELAN'™'™. at Ateliers et Chantiers de Dunkerque et Bordeaux (France-Gironde), Bordeaux, yard no. 253, for Skibs-A/S Abaco, Aruba, Astrea og Noruega (Leif Höegh & Co.A/S, managers), Oslo. Completed in July.
1979 Sold to Pinnacle Navegation (Panama) S. A. (c/o Five Oceans (Management) (H. H.) Ltd., Hong Kong)), Panama. Renamed GABUS.
1981 Sold. Renamed UNION NORFOLK.
1983 Sold. Renamed GORRON.
1983 Sold. Renamed ANDRICO PROGRESS.
1984 Sold. Renamed NORWALK.
1985 Delivered to ship breakers in Nantong 11/06.
Afbeelding
Fleet List Leif Höegh & Co.A.S. Oslo.
Afbeelding

Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Dat schip heeft dus 22 jaar gevaren; is dat niet een beetje kort? zonde om zo'n mooi schip de hoop op te jagen :? :cry:

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo ouwe buurman,
22 jaar is een hele mooie leeftijd voor zo'n prachtig eerlijk schip. :wink:
Dan zij ze ECHT wel aan hun laatste reis toe. :(
All the best
Jos

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 7293
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen

Bericht door jdbvos »

en zeker als je met zo'n uitgepompt BB-anker zo'n snelheid loopt..... 8)

roy
Berichten: 11718
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy »

Als eens in oude vlootlijsten van rederijen gekeken wordt, blijkt dat na 25 jaar het einde voor een grote vaart schip in zicht komt. Dan gaat het naar de sloop of houdt het nog een paar jaar onder een goedkope vlag uit.
Het kan echter langer, maar ook korter. Hier is eigenlijk altijd wel een reden voor.
Voor de "Hoegh Elan" is het verhaal vrij duidelijk. Ze werd in de lijnvaart al snel ingelopen door de oprukkende containerisatie. Voor de bulkvaart was het schip met haar tussen dekken ook niet helemaal geschikt. Hierbij optellend dat het allemaal niet zo lekker in de internationale scheepvaart ging, werd voor dit schip al gauw de doodsklok geluid........
Als we nu eens kijken hoe de vrachtmarkt er voor bulkcarriers uitziet, zal het niet verwonderen dat verouderde tonnage zo lang mogelijk aan de praat gehouden wordt.
Zodra de vrachtenmarkt weer instort komen we deze schepen in aanzienlijke aantallen op de sloopstranden tegen...............
De vrachtmarkt fluctueerd altijd wel een beetje, maar momenteel varen Capsisers voor 115.000 tot 125.000 U.S. dollar per dag. ( Info Schuttevaer 6 oktober 2007 ).
Ik zou wel een stuk of 10 van deze bulkfietsen in de vaart willen hebben.............

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

Gebruikersavatar
Jan Hendrik
Berichten: 945
Lid geworden op: 22 mar 2006 07:27
Locatie: Melbourne

Bericht door Jan Hendrik »

Tina,
Voor Capitaine Cook (let op de juiste spelling....), zie het volgende:
http://z7.invisionfree.com/NZ_Coastal_S ... wtopic=579
Cheers
Jan

Gebruikersavatar
tina R.I.P.
Berichten: 1931
Lid geworden op: 22 sep 2004 10:54
Locatie: Almere-Haven

Bericht door tina R.I.P. »

Beste Kombuizers,
De foto's zijn weer zichtbaar gemaakt,ik had een foutje gemaakt.
mijn excusses hiervoor.
MVG Tina.

Gebruikersavatar
gerardk
Berichten: 383
Lid geworden op: 15 feb 2007 17:36
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Bericht door gerardk »

Hoi Tina,

Ik had ook van die rode kruisjes, maar dat heb je goed hersteld.
De foto van 4 okt. van de EUMAEUS was eerst zichtbaar, maar nu staat er een rood kruisje.
Als je dan rechts klikt en de gegevens opvraagt, krijg je "niet beschikbaar". Heb je er iets aan veranderd ???? en kan je hem nog terughalen.
Ik vond die blauwpijpers vroeger van die robuuste schepen.

Groetjes GerardK
l

Gebruikersavatar
tina R.I.P.
Berichten: 1931
Lid geworden op: 22 sep 2004 10:54
Locatie: Almere-Haven

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. NIJKERK 1958 (g.trebes)

Douwe J.
Berichten: 1762
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Bericht door Douwe J. »

Batjan 1956
Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

Douwe J.
Berichten: 1762
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Bericht door Douwe J. »

Prins Willem II 1939
Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

Gebruikersavatar
tina R.I.P.
Berichten: 1931
Lid geworden op: 22 sep 2004 10:54
Locatie: Almere-Haven

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
m.s. UNISON II ex PRINS CASIMIR



Plaats reactie