Mooie Vrachtschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14125
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

MV ,,NATURALIST''.
Afbeelding
January 1974 - having left James Watt Dock, the NATURALIST heads up river to Glasgow. Sailing under the Harrison flag for a further three years, the NATURALIST headed out East to serve mainland Chinese owners.
[Degah.]
Afbeelding


Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14125
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

MV ,,SERBISTAN''. arriving James Watt Dock.
Afbeelding
January 1974 - arriving with a cargo of sugar to satisfy Scotland's sweet tooth, the SERBISTAN enters the James Watt Dock.
Built for the Strick Line in 1965, the vessel was now under P&O ownership. In 1978 she was sold for further service
in the Far East.
[Dageh.]
Afbeelding

Bram

Bericht door Bram »

:-D

ms.Woltersum

Afbeelding

Afbeelding

helaas geen verdere gegevens van deze 2 schepen.maar ze blijven mooi!.

Groets Bram :-D

arendnet

Bericht door arendnet »

Hallo Bram.
In elk geval is die Liberty er een van de V.N.S. geweest zie me zelf weer varen :-D :-D

Gebruikersavatar
tina R.I.P.
Berichten: 1931
Lid geworden op: 22 sep 2004 10:54
Locatie: Almere-Haven

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. TOPAZ ISLANDS 1963 ex-PENDRECHT (m.berger)
Laatst gewijzigd door tina R.I.P. op 04 okt 2007 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

Bericht door Rob van Leeuwen »

Topaz Island was niet de Scherpendrecht maar de Pendrecht.
Hieronder de gegevens

Gebouwd in: 1963
Gebouwd bij: v.d. Giessen - De Noord NV, Alblasserdam Nederland
Soort: Vrachtschip
Werfnummer: 667
Deadweight: 12902
Roepnaam: PGRV
Snelheid: 16 mijl/uur
Vlag: Nederlandse
Bemanning: Onbekend
Machine: 6 cilinder MAN 7760 PK

Gebouwd en gedoopt als "Hurley Beacon"

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14125
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

1963 Built as,, HÖEGH ELAN'™'™. at Ateliers et Chantiers de Dunkerque et Bordeaux (France-Gironde), Bordeaux, yard no. 253, for Skibs-A/S Abaco, Aruba, Astrea og Noruega (Leif Höegh & Co.A/S, managers), Oslo. Completed in July.
1979 Sold to Pinnacle Navegation (Panama) S. A. (c/o Five Oceans (Management) (H. H.) Ltd., Hong Kong)), Panama. Renamed GABUS.
1981 Sold. Renamed UNION NORFOLK.
1983 Sold. Renamed GORRON.
1983 Sold. Renamed ANDRICO PROGRESS.
1984 Sold. Renamed NORWALK.
1985 Delivered to ship breakers in Nantong 11/06.
Afbeelding
Fleet List Leif Höegh & Co.A.S. Oslo.
Afbeelding

Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Dat schip heeft dus 22 jaar gevaren; is dat niet een beetje kort? zonde om zo'n mooi schip de hoop op te jagen :? :cry:

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo ouwe buurman,
22 jaar is een hele mooie leeftijd voor zo'n prachtig eerlijk schip. :wink:
Dan zij ze ECHT wel aan hun laatste reis toe. :(
All the best
Jos

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 7934
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door jdbvos »

en zeker als je met zo'n uitgepompt BB-anker zo'n snelheid loopt..... 8)



Plaats reactie