Mooie Vrachtschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Noora, met een mooie broek van Bertha voor de ventitalie in de vetloods. :)
Noora.jpg
Noora.jpg (65.4 KiB) 2996 keer bekeken
IDNo: 1149766 Year: 1924
Name: ORNAIS Type: Cargo ship Flag: FRA
Tons: 1072 Country of build: GBR Builder: Blyth SB & DD Co Location of yard: Cowpen Quay
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-9
26 NOORA - 56 KING BEE
wrecked 24.16N/118.09E 24.1.57 [Hong Kong-Amoy, fertilizer]

Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Een mooi lief scheepje... :)
Port de France.jpg
Port de France.jpg (129.62 KiB) 2784 keer bekeken
IDNo: 5206714 Year: 1959
Name: LEOVILLE Type: Cargo ship (ref) Flag: FRA DWT: 1530
Builder: Rolandwerft Location of yard: Bremen
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-15
66 ANJOU - 72 PORT DE FRANCE - 76 MUBARAKA - 77 MUNIRA - 81 TAISEER
wrecked at Hamriyyah 30.4.81 & BU Gadani Beach 19.6.81
Hannes
Berichten: 1061
Lid geworden op: 05 jul 2008 13:31
Locatie: Ostfreesland
Contacteer:

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door Hannes »

Elsie Winck.jpg
Elsie Winck.jpg (113.76 KiB) 2610 keer bekeken
Elsie Winck.

Gebouwd door: Lindholmens Varv, Göteborg, Zweden.
Bouwnr: 1041.
Tewaterlating: 11-10-1955.
In dienst: 29-12-1955.

Lengte (o.a.): 110,72 m.
Breedte: 14,97 m.
Diepgang: 5,52 m.
Grootte: 2.555 brt, 1.303 nrt, 5.200 tdw.

Aandrijving: een zevencilinder tweetakt diesel motor Lindholmens Varv, Göteborg.
Vermogen: 2.550 Pk.
Snelheid: 12,5 kn.
Bemanning: 29.
Passagiers: 1.

Historie:

29-12-1955 als Elsie Winck opgeleverd aan H.W. Winck, Helsingborg, Zweden.
1955 geregistreerd voor Rederi AB Wanadis, Helsingborg, Zweden, Manager H.W. Winck.
7-1958 geregistreerd voor Rederi AB Walhall, Helsingborg, Zweden, Manager H.W. Winck.
3-1966 verkocht aan Transmarin Hamburg GmbH, Hamburg, nieuwe naam Ebba.
13-5-1971 verkocht aan Malkol Shipping Co. SA., Piraeus, Griekenland, Manager E. Kollintzas, vaart verder in charter bij Transmarin Hamburg GmbH.
10-1976 verkocht aan Massisfaith NavigationCo.Ltd., Limassol, Cyprus, Manager: Massitos Shipping Co. SA., nieuwe naam Eleni K.
5-1977 geregistreerd voor Massisfaith NavigationCo.Ltd., Piraeus, Griekenland, Manager: Massitos Shipping Co. SA.
1980 Manager: Kapship Maritime Co. SA.
10-1980 verkocht aan Pappas Shipping Co. SA., Panama, nieuwe naam Cathy P.
8-1981 verkocht aan Greek Skipper Shipping Co., Panama, nieuwe naam Moira.
1-9-1981 vertrekt van Venetie naar Bandar Khomeini met een lading Polyvinylchlorid.
19-10-1981 in de Khor Musa vaargeul door Iraakse vliegtuigen aangevallen en na een aantal bommentreffers op de positie 29°54'36'' N / 49°09'06'' E gezonken.

Groeten, Hans.
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Na 50 jaar trouwe dienst is dit schip gestrand in Piraeus.
Kaggefos.jpg
Kaggefos.jpg (121.41 KiB) 2311 keer bekeken
IDNo: 1147420 Year: 1916
Name: KAGGEFOS Type: Cargo ship Flag: NOR
Tons: 2107 Builder: Nylands Verksted Location of yard: Oslo
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-9.5
21 FORDEFJORD - 25 ASHANTIAN - 32 ADELE - 34 HELLAS - 55 MEGALOCHARI
wrecked Piraeus breakwater 12.2.66 & BU Perama 4.69
Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 10599
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door jdbvos »

Of dit schip echt bij 'Mooie vrachtschepen' hoort, laat ik in het midden. Vond het plaatje op StS....
Maar ik vind het een heel mooi plaatje van een soort heavylift-avant-le-lettre.....
Een schip wat ff 2 lichtschepen zal vervoeren....
Ik denk dat daar aan dek een paar mensen lopen die het daar, ondanks hun grondige berekeningen, aardig dun door de broek dreutelt....
Dat 1e lichtschip zal ongetwijfeld mooi aan dek zijn genomen, maar dat gewicht daarvan helpt aardig mee aan de slagzij bij het liften van de 2e. En als die 1e nu uit z'n boeien breekt..... :shock:
Bijlagen
Belnore_2871_grt_built_Newcastle_1926.jpg
Belnore_2871_grt_built_Newcastle_1926.jpg (189.82 KiB) 2045 keer bekeken
Oost, west...ook best
altena 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:13

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door altena 1 »

altena 1
Berichten: 228
Lid geworden op: 22 feb 2011 20:13

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door altena 1 »

schijnt een van de eeste ''heavy lift'' rederijen te zijn geweest.
had de foto van jdbvos gekopieerd,daar op en ander forum iemand het filmpje had gezet in post hierboven.
die forumlid reageerde op de foto met deze link.

http://www.belships.com/this-is-belships/history/

ga je naar google en zoek op belships en foto's kom je meer tegen dat ze boten aan het laden zijn,waaronder deze

http://maitres-du-vent.blogspot.nl/2011 ... -pour.html
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Dubbo.jpg
Dubbo.jpg (77.82 KiB) 3381 keer bekeken
IDNo: 5094159 Year: 1947
Name: DUBBO Type: Cargo ship (ref) Flag: AUS DWT: 3028
Country of build: AUS Builder: NSW Govt DY
Location of yard: Dyke End
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1C-11.5
65 PACIFIC LADY - 68 LORD K.L.
BU Hong Kong 6.69
Jos Komen (R.I.P)

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

De Liebenfels in dok, helaas wordt niet vermeld waar en in welk dok.
Liebenfels.jpg
Liebenfels.jpg (115.36 KiB) 3190 keer bekeken
Liebenfels-1.jpg
Liebenfels-1.jpg (101.41 KiB) 3190 keer bekeken
IDNo: 5154492 Year: 1922
Name: LIEBENFELS Type: Cargo ship Flag: DEU Tons: 6310
Builder: Weser Location of yard: Bremen
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1T-12
41 EMPIRE NILE - 47 ALIPUR - 48 DAH KIANG - 51 EL GRANDE - 51 HOPING 1 - 67 SHENG LI - ZHAN DOU 75
last trace 1979 in China
Gebruikersavatar
Coco E
Berichten: 305
Lid geworden op: 24 sep 2013 21:56
Locatie: Oegstgeest

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door Coco E »

De Hollands Duin van de Hollandse Vrachtvaart Mij. in een Japanse haven, februari 1965.
Het zou de haven van Yokohama of Nagoya kunnen zijn maar waarschijnlijk is het Kobe, dat weten de What Port jongens misschien wel.
Met de Straat Bali lagen we ook op de boeien in Kobe, in andere Japanse havens gingen we tegen de kant.

Een paar jaar later kon ik naar een zusterschip van de Hollands Duin, de Hollands Dreef, maar het werd ter elfder ure de Keizerswaard van Van Nievelt.
Dat werd een mooie reis, met benzine van Curacao naar Middellandse Zee havens.

Groeten,

Koos van der Elst
Bijlagen
Hollands Duin.jpg
Hollands Duin.jpg (52.04 KiB) 2926 keer bekeken


Plaats reactie