Mooie Vrachtschepen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Creusegoutte
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jan 2012 05:05
Locatie: Gerardmer, Frankrijk
Contacteer:

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door Creusegoutte »

En radiohut pal achter de brug, daar gaan de antennes omhoog.


Sparks316
Berichten: 476
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door Sparks316 »

Dat zou best wel eens kunnen, de invoer zit weer daaronder zo te zien (geen koker boven) en dat mastje staat ook aan BB als ik het zo bekijk. Radiohut waarschijnlijk daaronder, maar dat zou Sparky San zelf het beste moeten weten. Regenschermpje is dus een verkeerde benaming en hoe je deze constructie moet noemen weet ik ook ff niet.
En Jan, waarvoor meer? Je hoeft alleen een hoofd- en een noodzendantenne af te schermen, geen ontvangstspul.
Louis

Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door sparky-san »

Sorry; was effe in de schuur. Bootjes bouwen.
Dat gekaderde frame is nix anders dan een antenne afhouder van zend-isolatoren. Kan er nix meer van maken. Thats it. :)
on a clear day, you can see forever . . . .

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3619
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Over dat Japans verhaaltje.
Het gaat er over dat de Nipponko Oil Industry 150 miljoen Yen heeft geinvesteerd in de bouw van 10 speciale
pierconstructies bij diverse Japanse havensteden.
De Hollandsdreef was het eerste lang verwachte schip dat afmeerde aan de drijvende Dolhin-pier van 120mtr? bij Yokkaichi. Met transportband en andere voorzieningen.
Een andere drijvende pier was gebouwd bij o.a. Okayama.
--
Hier nog een ander oudje
--
otto banck.jpg
otto banck.jpg (69.03 KiB) 290 keer bekeken
+
OTTO BANCK 1958 Gebouwd bij Öresundsvarvet A/B Landskrona voor Rederi Otto Banck (Percy Banck) Helsingborg
Dwt 9.740t
L.o.a. 122mtr
Br. 19mtr
1963 - RHODOS (charter)
1966 - MARGARETA BRODIN (Poseidon Rederi Stockholm)
1971 - KUNGSHAMN (idem)
hier als kungshamn.jpg
hier als kungshamn.jpg (39.57 KiB) 290 keer bekeken
1976 - IO (Io Shipping Piraeus)
1980 - EPAPHUS (Nikias Maritime Co. Piraeus)
1982 - B.U. te Gadani Beach

Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door sparky-san »

HBrinka.jpg
HBrinka.jpg (91.29 KiB) 271 keer bekeken
nogmaals het 'regenschermpje' nu duidelijker.
on a clear day, you can see forever . . . .

Gebruikersavatar
sparky-san
Berichten: 361
Lid geworden op: 23 mei 2019 17:27

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door sparky-san »

A.Kuiper
Heel knap gedaan, die vertaling !
zetk.jpg
zetk.jpg (10.17 KiB) 257 keer bekeken
ha so deska nèèè :D
on a clear day, you can see forever . . . .

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 8092
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door jdbvos »

Yes ! We zijn er uit !
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden, maar ik had "kegeltjes" als dekdoorvoeringen erachter verwacht, en duidelijke isolatoren achter (of voor) het regenschermpje...
Maar hoe dan ook: zaak opgelost
Oost, west...ook best

Sparks316
Berichten: 476
Lid geworden op: 23 aug 2018 10:25
Locatie: Oss

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door Sparks316 »

Ach Jan, invoerisolatoren hoeven niet per sé op dek cq. in het dak te zitten, de wand is ook goed genoeg. Deze constructie geeft zelfs een beter beeld op de toestand van dat spulletje, als je er oog voor wilt hebben, natuurlijk. Op 1 van de schepen waar ik op gevaren heb zat zo'n bekende dekkoker en die bleek bij inspectie zo gammel als de neten te zijn. Met een meggertje had je zo kortsluiting. Dus nieuwe isolatoren aangevraagd en bij openmaken van de koker stond er ook een aardig laagje water in. Ook maar gelijk afgevoerd. Tja, dat kan gebeuren na 15 of 20 jaar. Net als de rotte set akku's, waarvan de platen droog en zo krom als een hoepel stonden, maar volgens de voorganger stond de zuurweger elke maand op "zeer goed" en was er regelmatig water bijgevuld. Net als de antenneleidingen in de radiohut die blonken als pas gegoten stukken goud. Tja, als er dan toch nooit inspektie is, kun je de zaak natuurlijk heel mooi voorschotelen. Wel elke maand een blik poetsmiddel aanvragen. Ik vraag me nou nog af wat er dan gebeurde als blijkt dat zo iemand door de mand valt... :mrgreen:
Trouwens, bij nadere inspektie van de antennes bleek de hoofdantenne waar die boven de schoorsteen hing ook zo rot als een mispel: bij brak gewoon in tig stukken; dus ook maar gelijk vernieuwd, want je bent toch al bezig :lol:
Louis

Gebruikersavatar
jdbvos
Berichten: 8092
Lid geworden op: 22 apr 2006 16:17
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door jdbvos »

Ach, zoiets houdt je van de Straat (van Dover via Straat Magelhaes en Straat Soenda, en terug via Straat van Gibraltar bezig)...
Oost, west...ook best

Gebruikersavatar
A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Berichten: 3619
Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24

Re: Mooie Vrachtschepen

Bericht door A.Kuiper/J.Pessoa/BR »

Nog een oudje hier
hallingdal.jpg
hallingdal.jpg (13.13 KiB) 30 keer bekeken
+
HALLINGDAL 1929 Gebouwd bij Burmeister & Wain Kopenhagen voor Boe & Pedersen - Oslo -
Dwt: 5.550t
L.o.a. 326ft
Br. 50ft
Het schip werd in de 2e ww 1942 door de Russische onderzeeboot D-3 (Bibeyev) aangevallen maar niet geraakt.
1951 - NORDANBRIS (Bris Stockholm)
1955 - NORTH BREEZE (China Shipping Co. Ltd Hong Kong)
1963 - SAN ANTONIO (John Manners & Co. Panama)
1967 - PACIFICO (Oriental Trading)
1969 - B.U. te Hong Kong



Plaats reactie