Mooie Vrachtschepen
Re: Mooie Vrachtschepen
gr. Bas
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
AMARALINA 1970 B444 Type Gebouwd in Polen bij Stocznia Gdansk voor Aliança Rio de Janeiro
Dwt 12.241t
L.o.a. 161mtr
Br. 23mtr
SULZER 6RND90 6 cyl
1983 - FORUM EAGLE (Veritas Marine Greece)
1985 - B.U. te Xingang China
-
Ze was er ééntje van een serie van 10 gebouwd voor diverse Braziliaanse rederijen
AMALIA, ARPOADOR, BOTAFOGO, DAPHNE, FROTABEIRA, ITABERA, ITATINGA, JOANA, MARIA DA PENHA/FROTA TOKYO.
- Co
- Berichten: 1119
- Lid geworden op: 22 jul 2004 23:01
- Locatie: Thuis en af en toe voor de lol op zee.
Re: Mooie Vrachtschepen
Hallo A.Kuiper,A.Kuiper/J.Pessoa/BR schreef: ↑17 aug 2020 02:39 Amaralina-a.jpg
Amaralina-b.jpg
+
AMARALINA 1970 B444 Type Gebouwd in Polen bij Stocznia Gdansk voor Aliança Rio de Janeiro
Dwt 12.241t
L.o.a. 161mtr
Br. 23mtr
SULZER 6RND90 6 cyl
Ze was er ééntje van een serie van 10 gebouwd voor diverse Braziliaanse rederijen
AMALIA, ARPOADOR, BOTAFOGO, DAPHNE, FROTABEIRA, ITABERA, ITATINGA, JOANA, MARIA DA PENHA/FROTA TOKYO.
Met deze hoofdmotor van pakweg 16 à 17000 pk moeten het snelle schepen zijn geweest.
Soms lijkt “ervaring" op gecondenseerde ellende...
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8142
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Mooie Vrachtschepen
@Co
Snelle schepen. Dat waren het zeker, 21 knopen bij een brandstofverbruik van 64 ton p/dag.
Deze had een bunker capaciteit van 1460 ton. Enkele anderen iets meer 2070 ton.
Alleen maar goede berichten over deze schepen gehoord en gelezen.
Maar niet erg rendabel dus na een jaar of twaalf gingen ze er al uit.
Hier nog eentje
Snelle schepen. Dat waren het zeker, 21 knopen bij een brandstofverbruik van 64 ton p/dag.
Deze had een bunker capaciteit van 1460 ton. Enkele anderen iets meer 2070 ton.
Alleen maar goede berichten over deze schepen gehoord en gelezen.
Maar niet erg rendabel dus na een jaar of twaalf gingen ze er al uit.
Hier nog eentje
Re: Mooie Vrachtschepen
gr. Bas
Re: Mooie Vrachtschepen
Wat een merkwaardig ontwerp. 'k Dacht eerst dat er een 2e schip achter de Alsatie lag, waarvan de schoorsteen achter de brug schuilging.
Eén van de twee is toch zeker een dummy? Of probeert deze vrachter met passa-accommodatie, krampachtig te lijken op een grote passagiers-liner?
Of zit ik nou allemaal stommiteiten te debiteren als walslurp?
Adri
Eén van de twee is toch zeker een dummy? Of probeert deze vrachter met passa-accommodatie, krampachtig te lijken op een grote passagiers-liner?
Of zit ik nou allemaal stommiteiten te debiteren als walslurp?
Adri
Re: Mooie Vrachtschepen
Ik denk zomaar dat de voorste een humbug schoorsteen is, zweethok voor de brugwachters
Re: Mooie Vrachtschepen
Ja, ziet er heel vreemd uit....
En een halve wowo is het ook niet, want ik zie maar 2 sloepen aan sb, en ga er van uit dat er aan bb net zoveel staan...
Gezien de bestaans-tijdspanne + een utterly British ship: een bemanning van een 40-50 (-60?).... Nou, dat verklaart de 2 boten per kant, dus de eventuele passagiers dienen dan vast hun eigen reddingmiddelen mee te nemen...
Maar 'God acts in mysterious way's', en die Engelsen deden hun best om Hem in vreemde zaken te evenaren...gek zijn ze niet, dus als je geen 'uiterlijk vertoon' nodig hebt, waarom dan een dummy-schoorsteen ?
Ja: je hebt een ruimte nodig voor de hooggeplaatste noodgenerator, en ja: in die tijd een kamer voor de giro, en ja: de fan- en ac-ruimte schijnt ook mee te moeten....
Maar die zet je toch niet in een dummy pal tegen de slaaphut van de ouwe....die kon best wel eens wakker worden !
En zoals wij brave lezertjes maar al te goed weten: dan zijn de overgehaalde rapen gaar, meneer Broddels.. (Vertaling: "Then the overhauled turnips will be cooked")
Nee, ik zie de noodzaak ook niet....
Mooi schip wel, overigens.... Maar zoals wel vaker voorkwam bij utterly British ships: als je van wat dichterbij keek, zag je dat onder die mooie verflaag minstens 2 cm roest zat....
De imperial British inch itch...
En een halve wowo is het ook niet, want ik zie maar 2 sloepen aan sb, en ga er van uit dat er aan bb net zoveel staan...
Gezien de bestaans-tijdspanne + een utterly British ship: een bemanning van een 40-50 (-60?).... Nou, dat verklaart de 2 boten per kant, dus de eventuele passagiers dienen dan vast hun eigen reddingmiddelen mee te nemen...
Maar 'God acts in mysterious way's', en die Engelsen deden hun best om Hem in vreemde zaken te evenaren...gek zijn ze niet, dus als je geen 'uiterlijk vertoon' nodig hebt, waarom dan een dummy-schoorsteen ?
Ja: je hebt een ruimte nodig voor de hooggeplaatste noodgenerator, en ja: in die tijd een kamer voor de giro, en ja: de fan- en ac-ruimte schijnt ook mee te moeten....
Maar die zet je toch niet in een dummy pal tegen de slaaphut van de ouwe....die kon best wel eens wakker worden !
En zoals wij brave lezertjes maar al te goed weten: dan zijn de overgehaalde rapen gaar, meneer Broddels.. (Vertaling: "Then the overhauled turnips will be cooked")
Nee, ik zie de noodzaak ook niet....
Mooi schip wel, overigens.... Maar zoals wel vaker voorkwam bij utterly British ships: als je van wat dichterbij keek, zag je dat onder die mooie verflaag minstens 2 cm roest zat....
De imperial British inch itch...
Oost, west...ook best
Re: Mooie Vrachtschepen
The Silverplane, a sleek twin funnel vessel of 7,226 gross tons built in 1948, was sold to the Cunard Line in 1951 and renamed Alsatia II, and so was her sister ship Silverbriar, to become Andria I. Their forward funnels were false, containing the chart room and the captain's cabin, looked like miniature Queen Elizabeths, and carried just 12 passengers, the maximum allowed without a regulation onboard doctor. They were sold to the Republic of China and renamed Union Freedom and Union Faith respectively. The latter ship was demolished in a fiery collision with an oil barge outside New Orleans in 1969, with considerable loss of life.[5]
Dit zegt Wikipedia erover.
Groeten
Jan
Dit zegt Wikipedia erover.
Groeten
Jan
Re: Mooie Vrachtschepen
Mooi Jan, bedankt. A funnel with a vieuw and room for a pony, het kon allemaal
Mooi dat internet mits goed gebruikt
Mooi dat internet mits goed gebruikt