Pagina 260 van 366

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 25 jun 2018 23:34
door Henk van der Moolen
Bedankt voor die foto Paul, Die scheepjes (3500ton) werden te duur denk ik. Er stonden 2 x10 cilinder MAK motoren in en die draaiden op diesel olie.
Fijne machine kamer om in te werken trouwens.

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 25 jun 2018 23:46
door Jos Komen (R.I.P)
Henk van der Moolen schreef: 25 jun 2018 19:43 Een voordeel het bier was koud en smaakte toch lekkuuuh, veel lekkerder dan in de airco.Een nadeel had dus weer eens zijn voordeel.
Daar kreeg je inderdaad de smaak te pakken, Henk. :lol:
Ik vind een kouwe toeter nog steeds lekkuuuh. :wink:
Salute!

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 26 jun 2018 01:30
door Harry G. Hogeboom
varende richting Dakar moest opeens de airco aan
Tjaa Jan........vroegaaah in de vorige eeuw begin 1965.....voeren wij met Hare Majesteit's Reus van Heusden " Tahama" daar bij Dakar langs de voordeur toen er een kruiskop van Ome Cor z'n MAN in de barrels liep. Ik was druk doende met het afdrogen van mijn natte en nog ietwat groene oortjes maar lette heel goed op hoe de zeer beknijsde Hoofdstoker Piet van H. ( R.I.P. sinds slechts enige maanden :( dat varkentje toen waste.....heb daar later nog veel plezier van gehad. Op dat soort werkbootjes trek je aan je palen OF maak je vrienden voor het leven.Ik heb vanmiddag nog met Piet z'n vrouw over Piet gesproken. Het kan jaaa verkeeeern sprak Vader Cats.

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 26 jun 2018 08:39
door v+d
De Cameroun kust en Gabonkust draaiden wel op zware olie met Stork Hotlo's maar dat kon ook niet uit dat kon een kind toen al bekijken.
Zulke kleine scheepjes varen met 40 man, ik ken een binnenvaartschipper die zulke vrachtjes met twee man rondsjouwt :wink:
Wij gebruikten meer tijd met wachten dan met varen mooi tijd hoor daar niet van :-D
Mooie jachten overigens Die-Kustbootjes, altijd mooi in de tjet zelfs de machinekamer.
Toen kon je ook nog wel redelijk de wal op als je niet bang was geboren :wink:

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 26 jun 2018 09:41
door Jos Komen (R.I.P)
De Sol Tulla 1949.

Sol Tulla.jpg
Sol Tulla.jpg (237.64 KiB) 2856 keer bekeken
IDNo: 5370307 Year: 1949
Name: TUDOR Type: Cargo ship (ref) Flag: NOR DWT: 9090
Country of build: SWE Builder: Kockums MV Location of yard: Malmo
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-16.5
69 SOL TULLA - 75 SEA GLORY
BU Gadani Beach 29.3.78

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 26 jun 2018 14:46
door Harry G. Hogeboom
redelijk de wal op als je niet bang was geboren
Niet bang was EN lange poten had zodat je hard kon lopen!!! :lol:

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 27 jun 2018 15:34
door Jos Komen (R.I.P)
De Soudan 1948.

Soudan.jpg
Soudan.jpg (119.49 KiB) 2688 keer bekeken
Owner: Peninsular & Oriental SN Co GBR London
IDNo: 5334858 Year: 1948
Name: SOUDAN Type: Cargo ship (ref) Flag: GBR DWT: 11100
Country of build: GBR Builder: Barclay, Curle & Co Location of yard: Whiteinch
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-17
BU Kaohsiung 20.2.70

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 28 jun 2018 13:07
door Jos Komen (R.I.P)
De speedboat Southampton Castle 1965.

Southampton Castle.jpg
Southampton Castle.jpg (177.29 KiB) 2556 keer bekeken
IDNo: 6503078 Year: 1965
Name: SOUTHAMPTON CASTLE Type: Cargo ship (ref) Flag: GBR DWT: 11034
Country of build: GBR Builder: Swan, Hunter & W.Richardson Location of yard: Wallsend
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-25
78 FRANCA C. - 83 FRANCA
BU Dalian 19.1.84

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 29 jun 2018 16:59
door Jos Komen (R.I.P)
De Skogholm 1947.

Skogholm.jpg
Skogholm.jpg (109.46 KiB) 2589 keer bekeken
IDNo: 5307623 Year: 1947
Name: SILJAN Type: Cargo ship Flag: SWE Tons: 1546
Country of build: SWE Builder: Oresundsvarvet Location of yard: Landskrona
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-12
55 SKOGHOLM - 63 SALAMINIA
BU Perama 30.1.79

Re: Mooie Vrachtschepen

Geplaatst: 30 jun 2018 00:03
door K.Brouwer
Er valt mij iets op met de Southampton Castle. Bij ruim 1 en 2 en 7 (het achterste ruim) zie ik geen laadbomen of kranen.
Zie ook geen zijdeuren in de huid. Dus hoe ging de lading hier in en uit? Voer men b.v. een vaste dienst waar men voor deze ruimen walkranen gebruikte? Ben benieuwd.

Groeten, K.Brouwer.