Nautische Evenementen

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
cor
Berichten: 2420
Lid geworden op: 16 sep 2005 23:47
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Nautische Evenementen

Bericht door cor »

Evenement in Hellevoetsluis voor de liefhebbers

http://www.rijnmond.nl/Homepage/Regioni ... s?id=38125

groeten Cor Boer

Gebruikersavatar
Joost.R
Berichten: 14432
Lid geworden op: 22 feb 2005 18:30
Locatie: Noord-Brabant.

Bericht door Joost.R »

Afbeelding
Afbeelding
Tewaterlating in Korea.
South Korea's Hyundai Heavy Industries (HHI) Co said today it was set to deliver the world's first vessel constructed on land instead of in a dry dock in what it claimed was a technical breakthrough.

The 105,000-tonne crude oil tanker, which was named NS Challenger today, will be handed over to Russia's Novoship tomorrow, HHI said.

The NS Challenger, some 244 metre long, was the first ship constructed using the new "on-ground build" method, the firm said.

Ships are usually built and assembled on a dry dock, a facility similar to a huge swimming pool without water. The dock is then filled up with water to float the ship and launch it into the sea.

"We have a three-year backlog and our nine dry docks are already fully booked while owners cannot wait for a long time to have their ships delivered," a spokesman for HHI said.

"This new method allows us to get around this problem and meet the increasing demand for new ships," he said.

The new technology will help HHI hold on to its status as the world's largest suipbuilder, he said.

He said the new method is less cost-efficient than the conventional dry-dock method but predicted that costs would come down gradually as building procedures were streamlined.

Advertisement
AdvertisementHHI plans to build 16 more vessels through the same method and deliver them by the end of 2007. They include 10 ships for Novoship, four for Teekay of the United States and two for QSC of Qatar.

HHI is seeking to acquire global patent rights for the on-ground method which was developed by making use of the technologies for building offshore structures.

As of December 25, the company had received orders for 104 vessels worth a total of $US8.3 billion ($A10.92 billion) in 2004 alone, up 22.1 per cent from 2003 in terms of value.

Other major shipbuilders in South Korea also reported booming business.

Samsung Heavy Industries received $US6.4 billion ($A8.42 billion) worth of orders in 2004, easily surpassing its target of $US3.5 billion ($A4.61 billion). Daewoo Shipbuilding Marine Engineering had $US6.54 billion ($A8.61 billion) in orders, up 54.6 per cent.

As a whole, South Korean shipyards, including small builders, received a total of some 15 milllion gross tonnes of orders, almost double the amount won by Japan.

South Korean shipyards have been shifting their focus toward high-tech, high value-added vessels such as LNG carriers and very large container carriers in order to keep their lead over up and coming Chinese competitors.

AFP
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ik denk dat ik in de war ben met een andere shantysinger, die Leaving of Liverpool zo prachtig uit volle borst kan zingen.
Ik denk dat het Johnny Collins is, die ik bedoelde.
Wat overigens niet wegneemt dat Shanty Jack een prima shantyzanger is. :wink:
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Compass
Berichten: 3062
Lid geworden op: 22 jul 2004 11:11
Locatie: Groningen

Bericht door Compass »

Zal inderdaad de Transportör zijn Anne. Heb hem tenminste voor maandag einde middag/vroege avond op mijn werklijstje staan. (Collega van Datema met vakantie)

Groeten,
Bert de Boer
Bert (R.I.P.)

Bericht door Bert (R.I.P.) »

Het is inderdaad de "TRANSPORTOR", ze heeft ondertussen wel een andere charter naam gekregen en wel "ONEGO EXPLORER".

Gr Bert.Romeling.
Bram

Bericht door Bram »

:D Hallo kombuisers op verzoek en in overleg met Jos ,ben ik van plan om elke week deze topic te schonen van mededelingen over evenementen die geweest zijn,dit zal op een Maandag of Dinsdag gebeuren,dit is om deze topic en evenementen gebruiks vriendelijk te houden,het zelfde plan heb ik ook met Maritiem op TV,alles wat al geweest is opschonen,de inzenders mogen het zelf ook verwijderen,dan ruim ik de eventuele restanten wel op dan houden we dingen overzichtelijk en hoeven er niet elke keer weer nieuwe topics gestart te worden als er wat nieuws onder de zon is.
Als er mensen zijn die een powerpoint ,foto of filmpje er op hebben staan,laat het even weten als jullie denken dat het weg kan ,want dat laat ik er gewoonop staan voorlopig.

Groets Bram :D
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Botterdagen Elburg

Bericht door Ton Pekel »

BOTTERDAGEN ELBURG

Een evenement, ja een traditie, welk elk jaar in september weer plaats vind in Elburg.
Een "must" voor de liefhebber van nostalgie en bruine vissersvloot.

Afbeelding

Vooral de zeilwedstrijd van dik 50 botters/aken/bollen is prachtig te volgen op vrijdagmiddag tussen 12:30 en 15:30 uur op de dijk tussen Harderwijk en Elburg (polder), precies in het midden van deze route.
In 2005 was het windstil, jammer, hopen nu op meer wind ( en zon )

Ik heb wat foto's bijgevoegd van gisteren, woensdagavond, de haven begint zich al te vullen met bruine vloot. (Sfeer kweken noemen we dat)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beelden van vorig jaar zijn op de volgende website te vinden(met geluid)
http://gnssupport.net/createam/media/bo ... rg_05.html

Meer nieuws en programma op volgende website:
http://www.botterselburg.nl/

Mocht je gaan... veel plezier

Dit bericht kan over een week eraf Bram
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo Ton,
bedankt voor de tip, zoveel moois kan je niet aan je neus voorbij laten gaan dus zullen we zaterdag richting Elberg rijden.
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Gebruikersavatar
Ton Pekel
Berichten: 1965
Lid geworden op: 23 jul 2004 08:20
Contacteer:

Bericht door Ton Pekel »

Op de zaterdag zijn alle musea en monumenten in Elburg "gratis" toegankelijk, herkenbaar aan de monumenten vlag, bottertochtjes aan de haven kosten bijna niks ( voor het goede doel , botteronderhoud)
Veel kraampjes en een hoop publiek.... sfeer... palingrokerijen open... ook de rode poon roken aan de haven is er weer en proeven natuurlijk
De voorspelling is een zonnige dag dus dat moet een mooie dag worden
Voor de mensen die per openbaar vervoer willen komen.......
Trein tot station Nunspeet...bus nr 100 naar Elburg... elk half uur 15 minuutjes reistijd.
Een fijne dag in Elburg Wim en we lezen wel je bevindingen op dit item met evt een fotootje.
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Bram

Bericht door Bram »

:D Ton het is een pracht,ik moet nog even wachten om te komen,maar je weet nooit,ik wacht nog even af ,vanavond zo ik bericht krijgen van de neuroloog{en hij loog tegen mij of dat het gedrukt was}ik hoop het maar ,anders kunnen die slagers in het MCA aan de gang.
Groets Bram :D


Plaats reactie