Internetcafé in Egmond aan Zee

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
William Wijker
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2006 15:14
Locatie: Egmond aan Zee

PHS

Bericht door William Wijker »

Hallo Kombuizers,
Was vanmorgen nog in de PHS en sprak met Bernard Molenaar.
Het is nog steeds een hele drukte daar met de verbouwing.
De grote zaal, bar en naast liggende ruimtes worden flink aangepakt.
In de bibliotheek is inmiddels ruimte gemaakt voor 2 PC units en heb daar nog even een plaatje van gemaakt.
Je ziet er wordt druk aan gewerkt. Het zal alleen nog wel even duren voor het allemaal klaar is, maar dat het voor elkaar komt, dat is zeker.

Afbeelding

Afbeelding

Gr.WW.
Het is makkelijk als je handig bent, maar soms is het handiger als je makkelijk bent.

Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi William
dat vind ik geweldig dat jij is effe ben gaan kijken en de vorderingen in de gaten hou voor ons,
bedankt,ik heb van vroeger nog wel een maatje gehad ook een Wijker ,die woonde in het straatje bij de west ingang van de PHS,en zegt de naam Albert Glas jou iets,had zijn eigen duo met de mooks.

groets en nogmaals bedankt

Bram :-D
Gebruikersavatar
William Wijker
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2006 15:14
Locatie: Egmond aan Zee

Bericht door William Wijker »

Hallo Bram,
Je oude maatje ken ik uiteraard niet, maar wel Ab Glas die ik regelmatig tegenkom. Hij is nog actief bij het smartlappenkoor "De Skarrebekke", en speelt op visserijdag samen met G.Gravemaker.
Ik zou zeggen, kom eens kijken op de komende visserijdag op 16 juni. Wij spelen dan overigens met de Raddraaiers ook s'morgens in de PHS.
Gr.WW.
Het is makkelijk als je handig bent, maar soms is het handiger als je makkelijk bent.
Bram

Bericht door Bram »

:-D Hoi Kombuisers en geintreseerden.

Ik heb gisteren even contact met William opgenomen i.v.m. het internetcafe in de P.H.S. te Egmond aan zee.

Hallo William

Zou jij mij mischien informatie kunnen geven ,over het computer gebeuren /internet cafe,waar we toendertijd mee gestart zijn ,helaas ben ik niet meer op de hoogte gehouden door Bernard,en ik wil graag recht toe recht aan weten wat er gebeurt is met de centen/spullen en de plannen ,zijn ze verwezelijkt?
Het is natuurlijk wel zo ,dat ik het ook aan Bernard zou kunnen vragen,maar het lijkt mij eerlijker om een neutrale mening aan de donateurs te kunnen geven,ik zal even een antwoord van jou afwachten,je hoeft het natuurlijk niet te doen,maar laat het mij dan even weten,dan neem ik alsnog contact op met Bernard.

Hallo Bram,

Ben laatst nog in de PHS geweest en toen was B.M. met vakantie.
Morgenmiddag ga ik er weer heen om te kijken of hij er al is, want je begrijpt ik ben ook benieuwd.
Het is echter wel zo dat op 17 sept. de officiële opening is en dat gaat gepaard met de nodige festiviteiten.
Men is nog steeds bezig en de receptie zit ook nog steeds tijdelijk in de bieb, waar het internetgebeuren wordt ondergebracht.
Zodra ik iets weet laat ik het weten op de topic.
Groeten.William



William mijn dank

Groets Bram :-D
Gebruikersavatar
William Wijker
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 mar 2006 15:14
Locatie: Egmond aan Zee

PHS

Bericht door William Wijker »

Bram, Kombuizers,
De situatie is inderdaad nog steeds dat men moet wachten totdat de receptie geheel klaar is.
Pas dan wordt het hele gebeuren vanuit de bibliotheek weer overgezet en kan men gaan beginnen met het installeren van de P.C's.
Feestelijke opening is in week 38. Dus nog even geduld, maar het komt goed. Het geheel begint er al goed uit te zien.
Gr.WW.
Het is makkelijk als je handig bent, maar soms is het handiger als je makkelijk bent.
Bram

Bericht door Bram »

:-D William bedankt! klasse.!!
Dan wachten we nog even tot week 38 de derde week van September{prinsjesdag?) :wink:

Groets Bram :-D
Bram

Bericht door Bram »

:-D Kombuisers en Donateurs van het Internet cafe voor oud zeelieden

Van Bernard Molenaar heb ik vanmorgen het onderstaande bericht ontvangen.

Dag Bram,

Dank voor het bericht. We zijn al die donateurs niet vergeten hoor. Het is een mooi initiatief!

Momenteel is de receptie nog gehuisvest in de bibliotheek. De verwachting is dat de receptie binnenkort weer haar oude plek inneemt waardoor de bibliotheek vrij komt voor het nieuwe internetcafé. Het ligt dus in de bedoeling om ook het internetcafé tijdens de feestweek te presenteren. We hebben inmiddels twee splinternieuwe systemen kunnen kopen waar we bijzonder dankbaar mee zijn.

Bijgaand tref je de uitnodiging van de opening en de open dag aan. Je bent hartelijk welkom! We hebben er geen bezwaar tegen indien je dit nieuws doorstuurt naar andere bekenden. Bedankt voor de reactie tot dusver en een goed weekend.

-------------------------------------------------------------------------------------

dus voor diegene die echt geintreseerd is wat er met hun geld en materiaal wat gegeven was ,is opgebouwd,die kan ik een uitnodiging sturen,in PDF formaat zodat je hemzelf af kan drukken,uiteraard komen de gulle gevers van het eerste uur en medewerkers het eerst aan bod.

De uitnodiging geldt voor19 Sept 2007

Groets Bram :-D
Bram

internetcafe

Bericht door Bram »

:-D Hoi Kombuisers,en vooral ook de donateurs die dit project ondersteund hebben

Vanmorgen vroeg met de klussenbus naar de Prins Hendrik Stichtichting
(PHS) gereden om op tijd bij de opening te wezen van het nieuwe gedeelte en de renovatie van het oude gedeelte.maar uiteraard het belangrijkste het internet cafe die door de inspanning van vele kombuisers die een donatie vericht hadden tot stand is gekomen.
al het aansluitwerk is klaar en er zijn momenteel al twee computers aan gesloten(moderne PC`s)nadat ik met William Wijker en zijn vrouw kennis had gemaakt,ook weer hetzelfde als met de meeste andere kombuisers het gevoel of je jaren met elkaar gevaren heb,zijn we na het officiele gedeelte nog even wat foto`s gaan nemen,maar die er van daag nog niet opgezet kunnen worden,want het USB verbindings touwtje ,heb ik hoogwaarschijnelijk in Engeland laten liggen de laatste keer,dus hoop ik dat morgen mijn packerd lellebel terug is ,want dan kan ik de kaart uit de camera halen en hem aflezen.
Ook weer vele oude bekende ontmoet in de PHS ,maar er is nog al wat angst om aan de PC te beginnen,maar we hebben een mazzel William gaat toch proberen om wat ouwe zee kakalobbussen over de drempel heen te krijgen ,en aan het toetsen bord te krijgen.
Mijn Ouwe aangetrouwde oom,Ome Gerrit Dekker (dik in de 80)heb ik ook weer even ontmoet,ouwe harring logger man ,ja kreeg gelijk het verhaal weer te horen dat ze 6 dagen achter een aan het haring kaken waren geweest ,en dat hij het na het zoveelste seizoen zat was,en maar bij de papier fabriek(van Gelder) begonnen was als vaste bootwerker. Hij nog even aan een citroentje,en William en ik maar een glaasje wijn,Bernard Molenaar kwam er ondertussen ook nog even bij en namens hem en de mensen van de PHS wil ik alle sponsors van dit project bedanken ,en ik hoop dat William ook slaagt met eventuele nieuwe kombuisers aan te monsteren,maar de tijd zal het leren ,ik ben lichtelijk positief over dit gebeuren,het was bij de meesten het zelfde als vroeger in het zicht van de haven ,dit rot gat ,ik blijf aan boord valt niks te beleven,en wie zaten er het eerst in de enige gribus kroeg???? juist ,ja ,die dus :lol: :wink:

Dus nog even wachten voor de foto`s,waar ook een heel bekende vermomde kombuizenaar in voorkomt , daar leek hij in ieder geval op,onze koninklijke prins Hendrik die hoogst peroonlijk aanwezig was :wink:

Ik hoop dat ik morgen de foto`s kan laten zien,

Iederen die hier aan meegeholpen heeft en ook Gerard(Bankie)en geld gestort heeft,ik ben trots op jullie allemaal,want hoewel ik het een tijdje somber inzag ,is het toch van de grond gekomen ,en natuurlijk ook door het werk intern van Bernard Molenaar.

Mensen allemaal Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Groets Bram :-D :-D :-D
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Brammetje,
bedankt voor de info en voor alle moeite die je er voor hebt gedaan. :wink:
Ach, als er één schaap over de dam is en zijn enthousiasme weet over te brengen, dan komen er misschien wel onverwachte verhalen los en kunnen onze oude oud-collegae op hun ouwe dag nog genieten van alles wat Kombuispraat te bieden heeft. :)
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen »

Hallo Bram,
misschien wat laat, maar ook namens mij bedankt voor alle inspanningen die jullie (ik neem aan dat je niet de enige geweest bent) hebben geleverd. Ik ben benieuwd wat het op gaat leveren.
Groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !


Plaats reactie