Mooie Coastertjes
Re: Mooie Coastertjes
Dank Jan, maar heette ze eind December 1962 misschien nog JOHANNA?
Groet,
Gijsha
Groet,
Gijsha
Re: Mooie Coastertjes
Vanaf sept. 1960 tot febr.64 heette ze inderdaad Johanna.
Bij de verlenging zullen die karakteristieke spuigaten er wel ingekomen zijn.
Groet
Jan
Bij de verlenging zullen die karakteristieke spuigaten er wel ingekomen zijn.
Groet
Jan
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Coastertjes
Het ''loopt de spuigaten uit'',zò vlug krijg je antwoord hier......Prachtig dit forem
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Mooie Coastertjes
De Herluf Trolle, made in Groningen.
IDNo: 5148845 Year: 1956
Name: HERLUF TROLLE Type: Cargo ship Flag: DNK Tons: 482 DWT: 775
Builder: Bodewes Location of yard: Hoogezand
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10.5
65 ASKITA - 78 CHATA ONE - 85 CARIB EXPLORER
foundered 30nm N Puerto Cortes 25.8.87 [Puerto Cortes-Tampa, tomato stakes]
IDNo: 5148845 Year: 1956
Name: HERLUF TROLLE Type: Cargo ship Flag: DNK Tons: 482 DWT: 775
Builder: Bodewes Location of yard: Hoogezand
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-10.5
65 ASKITA - 78 CHATA ONE - 85 CARIB EXPLORER
foundered 30nm N Puerto Cortes 25.8.87 [Puerto Cortes-Tampa, tomato stakes]
Re: Mooie Coastertjes
De isle of Lewis, ex-Tilly 1939.
HIER staat de geschiedenis van het schip.
HIER staat de geschiedenis van het schip.
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Coastertjes
Prachtig Jos, die beschrijving.Scheepje zag er modern uit in 1939 ,toen was ik 3 jaar.Nog steeds blij met mijn kustvaartjaren...ze zijn er zowat niet meer
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Mooie Coastertjes
Nog een mooi oudje.
HIER staat haar levensbeschrijving.
HIER staat haar levensbeschrijving.
-
- Berichten: 3818
- Lid geworden op: 11 mei 2005 06:59
- Locatie: Brasil
Re: Mooie Coastertjes
Een tragieshe afloop en ga er maar voorstaan met zo'n brand.Mischien had de meester tóch dat schot moeten nathouden ( Ik zou het wèl gedaan hebben)...beter wat stoom dan vergiftigende verfrook, Maar wat doe je in zo'n situatie ...iedereen reageert anders.De motorkamer van het gasplatform Merluza stond in de hens Als brandblusboot was de ''Bollingtide'' daar standby .Boven de motorroom bevonden zich de brandstof tanken voor de helicopters,Onze door een diesel aangedreven brandbluspomp welke aan dek in een container stond opgesteld en 2 waterkannonnen voorzag van een redelijke straal water kon die hoogte net fatsoenlijk halen dus besloot ik enige ''tandjes erbij te zetten'' op de caterpillar en toen lukte het ons om deze tanken te koelen.....maar toen begon de pomp koppeling te slippen en werd behoorlijk warm en van stoppen was geen sprake,duys liet ik mijn 2nd engineer deze koelen met de scheeps brandblus pomp.We hebben de brand geblust maar het gezijk kwam later......waarom slipte die koppeling?.Nou die moest met een 70 cm handel ingedrukt worden nadat de motor gestart was en dat ging al zo zwaar dat daar niets meer aan bij te stellen was en het spul was al jàren in bedrijf.Hierbij een verslag uit het company krantje.
''Recht zo ie gaat''Mart.....Een beetje zigzaggen mag ook
Re: Mooie Coastertjes
Dat was heftig, Mart.
IDNo: 8003151 Year: 1980
Name: BOLLING TIDE Type: Platform supply Flag: USA DWT: 1200
Country of build: USA Builder: Halter Marine Location of yard: Moss Point
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-12
BU 17.2.06
IDNo: 8003151 Year: 1980
Name: BOLLING TIDE Type: Platform supply Flag: USA DWT: 1200
Country of build: USA Builder: Halter Marine Location of yard: Moss Point
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 2D-12
BU 17.2.06