Mooie Coastertjes

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Een hele Grooote

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Theo, et all,
Het kerstmaal was stamppot zuurkool en ik nuttigde dat samen met de hoofdwerktuigkundige - Kelly Konter van Borkum - zittend op de vloer van de messroom met de ruggen tegen de verwarming.
Daaaaaaarvoor zijn we toch allemaal naar zee gegaan!! en ZOOOooooo hoort het ook (eeens per jaar!!) :wink: :wink:

Maaar stampot zuurkool kan je toch geen karige pot noemen Theo :roll:

Ik ben ook oooooit eens een keer uit m'n kooi gelazerd, ik geloof in de Zuid Chinese zee, er zit nog een plaatje in m'n grijze geheugen gebrand van "een flits" vlak voordat ik op de vloer van m'n hutje lazerde, de goeie ouwe "Hill" bokte als een mustang, gooide me in de lucht en draaide vervolgens de kont er onder weg! :roll:
Het was ook "een grote" om met de woorden van stuurman Molenaar te spreken want het was een ravage over het hele schip, AL mijn drank was uit het "zeevaste" boekenplankie geflikkerd :wink: :roll: :shock:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14439
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Mooie boot Meneer Poot,

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Loek et al,

Ik heb goede herinneringen aan Meneer Poot, hij nam me aan als ass. "zevende Machinist" in 1963 EN suggereerde OOK, toen het allmaal "over was" in 1972 om nog "even bij Obbink langs te gaan, hij heeft geloof wat voor je"

Ik was bij de laatste ploeg van "DE Natte bootjes" en kreeg naast een mooie "hij is een brave jongen briefje" ook een klein jaarsalarisje mee als handdrukje!!!!! Over een "Kerstkado'tje" gesproken!!! :wink: :lol: :lol: :D
DAT presentje had verregaande gevolgen voor de rest van m'n leven, ik had geen nagel om aan m'n achterliggie te krabben, na al die jaren op die "Natte bootjes" !! :wink: :wink:
M'n vrouw was bij me, we gingen gelijk een daggie stappen in Amsterdam, jonge jonge herinner ik me DIE dag nog :D :D

Dankie wel Meneer Poot!!! :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. CARPO 1949 MIJ. ZEEVAART
(VOOR HANS)
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
IDEM
(VOOR HANS)
Gebruikersavatar
Smitman
Berichten: 10
Lid geworden op: 01 jan 2007 22:23

Bericht door Smitman »

Hoi Tina,
Fantastisch dat je dit zo snel voor me geregeld hebt. Zoals ik je liet weten, was ik al geruime tijd naar op zoek naar dit plaatje. In ieder geval hardstikke bedankt, You made my day..., en ik wens je nog veel plezier op het forum.
Vriendelijke groet,
Hans
There was a girl knocking on my hotel room door all night! Finally, I let her out.
Gebruikersavatar
Jan Sprong
Berichten: 1549
Lid geworden op: 02 aug 2004 19:45
Locatie: Hoorn

Wat waren ze mooi de, oude Coastertjes

Bericht door Jan Sprong »

Ik heb zo is even naar die mooie oude coastertjes gekeken en zij zien er heel nostalgies uit en echt uit de goede ouwe tijd.
Maar ik ben geen foto's tegengekomen van de rederij Bos uit Schiedam,welke de Eems,Eemsmond en de Westereems in de vaart had in de jaren 60 en welke bevracht werden door Wagenborg.
Heeft iemand daar foto's van?

Ps.Tina,die rooie kruisjes is daar nog wat aan te doen?

Alvast bedankt

Jan
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. EEMS 1929
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. EEMS 1935
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. EEMS 1956
tina R.I.P.

Bericht door tina R.I.P. »

Afbeelding
M.S. EEMS 1978


Plaats reactie