Mooie Coastertjes

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Jaap,

Prachtig !. Nu hebben we haar hele geschiedenis te pakken.
Hartelijk dank.

m.v.g. Roy

Pluijm

Bericht door Pluijm »

Hey Roy,
Gisteren en vandaag een PBtje gezonden over de Con Zelo uit het Engelse Classic Coasters van Paul Boot en Roy Fenton.
Komen die dingen niet aan?
groeten
Jan van der Pluijm
Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

Kustvaarders

Bericht door Gert-jan »

Hay Roy.
Dat ik met het schip te maken heb gehad was 89/90. Het voer toen al met Saint Vincent vlag. Daarvoor heeft ze onder Ned. vlag gevaren. De eigenaar was als gewoonlijk een Mij. in S.V. (goedkope vlag) maar was een Nederlander. Het schip is openbaar verkocht bij de rechtbank in Rotterdam midden 90 aan een handelaar. Als ik meer info vind hoor je het.
Groet, Gert-jan.
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Hallo Jan,

Ik heb vandaag wel een mail van je mogen ontvangen. Die eerdere van jouw is schijnbaar "Lost without any trace"!!!.
Ik heb je inmiddels terug gemaild.

Toch bedankt voor je moeite.

m.v.g. Roy
Pluijm

Bericht door Pluijm »

Eigenlijk zie ik hier bija alleen maar kustertjes, die er NIET meer zijn. Er zouden hier scheepjes als die Katla, zie varende ellende, moeten staan. Dus nog maareens de Katla aan de Parkkade.
Afbeelding
groeten
Jan van der Pluijm
Bram

Bericht door Bram »

:D nog een echte
voer in 2005 nog steeds ex Urkersingel
na de grote vaart was dit mijn eerste kuster in 1959 met ome Piet als eerste machinist.{rederij Invotra}

De Urkersingel
Afbeelding

Afbeelding

Voor liefhebbers van de singelkusters en grote vaart schepen{Invotra later P.A.van ES}is er een boekje verschenen onder de naam
Invotra 1950-1962
Uitgeverij:Stegro VOF
www.stegro.nl
ISB-10:9080800260
ISB-13:9789080800267
NUR code 503

Groets Bram :D
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Ik kan me nog als de dag van gisteren herinneren dat de "Urkersingel" bij Boele-Bolnes als Zweedse kuster vertrok. Ze had toen al een mooie poos bij de werf opgelegd gelegen.
Mooie schepen van P.A.van Es & Co. Altijd keurig in de silver paint.
Op de hier geplaatste foto zal ze met haar proefvaart bezig zijn. Toen nog voor de Invotra, dus in de zwarte tjet.

m.v.g. Roy
Gert-jan
Berichten: 602
Lid geworden op: 08 nov 2005 19:23

kusters

Bericht door Gert-jan »

Bram, de houten brug is eraf. Jammer dat er geen kombuizenaar in de Caribe woont, kon die ons op de hoogte houden.
Groet, Gert-jan.
Bram

Bericht door Bram »

:D Hoi Roy en Gert-Jan,ja die singelkustertjes die hadden wat,vooral met dat houten bruggetje en de Industrie motoren,en Gert-Jan het is zeker jammer dat er niemand van ons in de West woont om ons op de hoogte te houden,er zijn nog vele Nederlandse kusters die daar rond banjeren,maar de Urkersingel voer een half jaar geleden nog ,dat wil toch wel wat zeggen,want ook de andere zusterscheepjes van haar waren dezelfde kwaliteit,dat is toch pure Nederlanse scheepsbouw,mogen we best trots op wezen ,net als onze baggerschepen.
Jammer dat alles vergangkelijk is,zoals als dat gezegd wordt,want als de top bereikt is,dan willen ze meer dan wordt het net als met koning Midas,die wenste dat alles wat hij aanraakte in goud veranderde,maar hij was wel vergeten dat ie nog vreten most.
Na de Ida -Pieter zou ik op deze Coolsingel komen als ass.maar helaas het lot des levens liep anders.
Maar dit zijn voor mij nog steeds de mooiste pakjes boten coolsingel,provenierssingel en de statensingel en zoals een wijs man geschreven heb ,wat de Grachtboten voor Amsterdam zijn zo waren de singel boten voor Rotterdam,helaas maar voor korte duur.
Afbeelding
Groets BRam :D
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door Roy »

Bovendien Bram, ik vind Singel toch stijlvoller klinken dan Gracht.
Bovendien silver paint staat ook beter dan roest bruin..................
Maar ja, ik ben dan ook Rotterdam minnend...........
En dat voor een op-en-top Noord Hollander !!!.

Brand u maar los !!!.

m.v.g. Roy


Plaats reactie