Pagina 5 van 366

//

Geplaatst: 11 feb 2006 11:53
door Gerard
Ahoy Bram, Albert, Roy, Gert Jan: Bedankt voor de uitleg. Heb het begrepen, ik dacht eerst dat het een bepaalde functie had, maar dat deel is dus het ,,normale" deel en de rest is ,,extra" (de ,,raised" decks) zogezegd. En zoals Albert het uitlegt heeft het ook te maken met de balans van het schip tijdens de vaart, ,,koplastig" dus: Overmatig paaltjes pikken. Vr.gr. Gerard.

Geplaatst: 11 feb 2006 11:54
door Bram
:D hoi Gert-Jan ik moest ook weer nagaan denken maar zoals Roy al zegt heeft Bert de Boer-Compass er een duidelike uitleg over geschreven zal ik toch ook weer me geheugen op moeten frissen.
Groets Bram :D

Geplaatst: 11 feb 2006 16:04
door Compass
Beetje mosterd voor na de maaltijd

Afbeelding

Groeten,
Bert de Boer

Geplaatst: 11 feb 2006 16:29
door Bram
:D Hoi Bert je wordt bedankt,dit spreekt toch even meer aan dan een heel verhaal over de 499,99 Brt ,ik heb me toen nog is in Hoogezand door een werf baas laten vertellen,dat de Brt tonage berekening zover ging dat het op een gegeven ogenblik nog uitmaakte of er bepaalde deuren naar binnen of naar buiten open gingen,maar of het waar is weet ik niet.
Groets Bram :D

Geplaatst: 11 feb 2006 16:48
door Compass
Hallo Bram,

Dat is goed mogelijk.
Ik weet nog dat er op de "Tycha" geen deur in de douche mocht zitten ivm die ongijn. Deur stond al wel klaar voor montagen ná de proefvaart.
Op de "Arrow" mochten er geen deuren op de uitgang van de accomodatiegangen naar het achterdek.

Groeten,
Bert de Boer

Geplaatst: 19 feb 2006 21:38
door Henk Meurs
Afbeelding

Geplaatst: 19 feb 2006 21:39
door Henk Meurs
Afbeelding

Geplaatst: 26 feb 2006 23:28
door Joost.R
SKYLARK.
Afbeelding
[A.Jürgens.]

Geplaatst: 27 feb 2006 13:31
door willem v arendnet
Hallo Henk
Hier nog iets over het scheepje.

Naam schip Eigenaar

1. 1935 JOLA L. Schothorst, Zuidbroek
2. 1950 Jan Kreumer J. W. Kreumer, Vlaardingen
3. 1962 Anka Denemarken
4. 1972 Sundeved Denemarken
5. 1980 Arctid Trader Denemarken
6. 1980 1983 Arlo Denemarken

ALGEMENE GEGEVENS
Bouwjaar: 1937 Roepnaam PFED

Motor Deutz 20Vermogen 195 pk Snelheid 8,5 kn

Bouwnummer werf:
1 van Scheepswerf Gebr. Niestern & Co, Delfzijl
BRT 267
NRT 131
DW 330
Lengte 3683 cm
Breedte 688 cm
Diepte 255 cm

Bijzonderheden: WW2 gevaren in geallieerde dienst.

Deelgenomen aan Operatie Neptune. Ondersteuning Invasie Normandie 1944.

1945 terug naar de eigenaar.

13 september 1983 beschadigd door stranding en naar Graasten gesleept.

1984 naar Skibvaert Toft, Graasten, voor de sloop.

Jola

Geplaatst: 27 feb 2006 16:38
door Henk Meurs
Beste Willem,

het scheepje heeft een mooie staat van dienst gehad

Groetjes henk meurs