Ank en Pieter winsemius
- willem den boer
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 12 jul 2006 20:33
- Locatie: Heerjansdam
Re: Ank en Pieter winsemius
Ben bedankt voor het plaatsen van de foto,s van de Pieter Winsemius.
MVG, Willem.
Hang de wolken van
vandaag niet voor de
zon van morgen.
vandaag niet voor de
zon van morgen.
Re: Ank en Pieter winsemius
Op verzoek van Willem den Boer ook nog even deze foto's bijgeplaatst:
Groeten,
Bert de Boer
Groeten,
Bert de Boer
- willem den boer
- Berichten: 213
- Lid geworden op: 12 jul 2006 20:33
- Locatie: Heerjansdam
Re: Ank en Pieter winsemius
Bert bedankt voor de foto,s van de Pieter.
Op 3 foto,s heb ik een bekende van me ontdekt, die zal ik er eens van in kennis stellen.
MVG, Willem.
Hang de wolken van
vandaag niet voor de
zon van morgen.
vandaag niet voor de
zon van morgen.
Re: Ank en Pieter winsemius
Ben 59
Foto van de Eldir met verlengde spier.
Kranen waren geladen in Bath bestemming Salalah Oman charter Stothert & Pitt. Herman v/d Poel heeftde spierverlenging getekend en het gebruikt omde machine-huizen op de protalen te zetten.
De Cats zijn een charter van Damen Gorkum bestemd voor Jeddah
Transhipment vond plaats in de Rijnhaven dmv een bok,er stond toen wind 8 of 9 en doordat het laatste kraanportaal met 1 haak van de bok werd gelost begon het ding door de wind vreselijk te draaien en
zou bij landing op de kade schade veroorzaken ik heb toen zelf de schipper van de Matador opdracht gegevn achteruit te slaan en het portaal in de haven te landen om de draai eruit te krijgen.
Dat is gelukt en we hebben daardoor de bootjes kunnen laden.
mvrgr
Reg
Foto van de Eldir met verlengde spier.
Kranen waren geladen in Bath bestemming Salalah Oman charter Stothert & Pitt. Herman v/d Poel heeftde spierverlenging getekend en het gebruikt omde machine-huizen op de protalen te zetten.
De Cats zijn een charter van Damen Gorkum bestemd voor Jeddah
Transhipment vond plaats in de Rijnhaven dmv een bok,er stond toen wind 8 of 9 en doordat het laatste kraanportaal met 1 haak van de bok werd gelost begon het ding door de wind vreselijk te draaien en
zou bij landing op de kade schade veroorzaken ik heb toen zelf de schipper van de Matador opdracht gegevn achteruit te slaan en het portaal in de haven te landen om de draai eruit te krijgen.
Dat is gelukt en we hebben daardoor de bootjes kunnen laden.
mvrgr
Reg
Re: Ank en Pieter winsemius
Ben 59,
foto van de Enak reis Middlesbrough naar Abu Dhabi met 8200 cbm
gasturbine generator sets.
mvrgr
Reg
foto van de Enak reis Middlesbrough naar Abu Dhabi met 8200 cbm
gasturbine generator sets.
mvrgr
Reg
Re: Ank en Pieter winsemius
Jos wat is er nu zo moeilijk aan met of zonder spier te varen als ze te veel waren ging het naar het andere schip of de wal op.
dat kon want de winches,derricks en stagen gemonteerd op een derrick-platform wat met 8 borgbouten weer op de langsdragers zat.
De afmetingen van het platform 4 mtr land en 10 mtr breed.
Het dek van 50 cmH-balken was normaliter 12,50 mtr breed en kon naar 15 mtr gebracht worden.
En alles was gebout mer 8G bouten en moeren idem voor de schoorschoenen en las-ogen.
De Birka was het 3e schip van Enship, een bareboatcharter van het zweedse SVEA line,ik ben hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor het charter en de onderhandelingen.
De laatste reis was van Brisbane naar St.John New Foundland met een
gedemonteerde butters-kraan en daarna ging die uit charter.
de ENAK,ELGER en ELDiR werden gebouwd en daarmee hield de zaak niet op, de max hijscapaciteit was 200 ton omdat de achterste wel 150 ton capaciteit had maar de voorste had alleen maar 100 ton, endat werd wel eens een probleem.
Toen hebben wij Ronnie Poons van Marlot benaderd en gevraagd of die interesse had zich bij de vloot te voegen. Na diverse gesprekken zei die ja en toen hadden wij er nog 3 bij,dwz Valkenburg/Valkenier en Valkenswaard 60/360/360 ton hijscapaciteit
Winsemius die als Dagobert Duck dollartekens in de ogen kreeg als hij geld rook of zag,claimde op een gegevn moment dat wij hem geld schuldig waren voor een patent op het heavy-lift dek en dat was er niet.Krijn de Ruiter in arremoe naar vanOmmeren,die wel wilde maar op voorwaarde dat zij 100% zeggenschap zouden krijgen en het management moest verdwijnen inclusief ondergetekende. En dat ging snel,Zaterdag terug uit Japan,Maandag het nieuws te horen en Woensdag op straat.
De kapiteins konden blijven want die waren med- eigenaar en moesten uitgekocht worden en dat was te duur.
vanEs nam het scheepsmanagement over later Dockexpress de commercie (wat een aanfluiting)
Dock had geen tijd en fut omzich op de spotmarkt,te begeven en vanEs dacht dat een schip een schip was
DE Birka was zo weg en Poons bracht zijn schepen weer onder bij Jumbo. Well done Boys !!en de "E-tjes"binnen 8 maanden verkocht aan Atlanska nog een keer "well done boys" Hoe breng je 18 jaar kennis en goodwill naar de bliksem althans de 18 jaar dat ik er gewerkt heb.
Het ergste komt nog 1,5 jaar later,moest ik bij Bonn & Mees aan de Sluisjesdijk zijn voor een laadopdracht aan hun te geven. Het kantoor van Jan Leenheer was in het westen van het gebouw en tijdens het praten zag ik ineens de silhouetten van 2 opgetopte derricks verschijnen uit de ochtendnevel aan de Schiedamse kanten en die kende ik.
Dus als een speer de auto in en naar Schiedam en jawel,aan de palen bij de oud Gusto werf lag die afgemeerd,vuil,smerig en geen verf meer met alle ruiten ingegooid te smerig om naar de kijken als een zwerver lag die daar te rotten,zonder zijn vroegere grandeur, Mijn Pieter en toen heb ik een potje staan te janken dan ben je veertig en de tranen biggelden over mijn wangen.
Hoe kan je een schip zo opmaken? En op dat moment haatte ik vanOmmeren,vanEs en Dockexpress om een schip zo naar de kloten te laten gaan.
Omgaan op zee moest die met een knoert van een deklast in plaats van zo te liggen rotten.maar dat ging nooit met de lage MG
Dus afscheid genomen
Heren het was me aangenaam en lang niet onverschillig
de groeten aan U allen
Reg Boelhouwers
dat kon want de winches,derricks en stagen gemonteerd op een derrick-platform wat met 8 borgbouten weer op de langsdragers zat.
De afmetingen van het platform 4 mtr land en 10 mtr breed.
Het dek van 50 cmH-balken was normaliter 12,50 mtr breed en kon naar 15 mtr gebracht worden.
En alles was gebout mer 8G bouten en moeren idem voor de schoorschoenen en las-ogen.
De Birka was het 3e schip van Enship, een bareboatcharter van het zweedse SVEA line,ik ben hoogst persoonlijk verantwoordelijk voor het charter en de onderhandelingen.
De laatste reis was van Brisbane naar St.John New Foundland met een
gedemonteerde butters-kraan en daarna ging die uit charter.
de ENAK,ELGER en ELDiR werden gebouwd en daarmee hield de zaak niet op, de max hijscapaciteit was 200 ton omdat de achterste wel 150 ton capaciteit had maar de voorste had alleen maar 100 ton, endat werd wel eens een probleem.
Toen hebben wij Ronnie Poons van Marlot benaderd en gevraagd of die interesse had zich bij de vloot te voegen. Na diverse gesprekken zei die ja en toen hadden wij er nog 3 bij,dwz Valkenburg/Valkenier en Valkenswaard 60/360/360 ton hijscapaciteit
Winsemius die als Dagobert Duck dollartekens in de ogen kreeg als hij geld rook of zag,claimde op een gegevn moment dat wij hem geld schuldig waren voor een patent op het heavy-lift dek en dat was er niet.Krijn de Ruiter in arremoe naar vanOmmeren,die wel wilde maar op voorwaarde dat zij 100% zeggenschap zouden krijgen en het management moest verdwijnen inclusief ondergetekende. En dat ging snel,Zaterdag terug uit Japan,Maandag het nieuws te horen en Woensdag op straat.
De kapiteins konden blijven want die waren med- eigenaar en moesten uitgekocht worden en dat was te duur.
vanEs nam het scheepsmanagement over later Dockexpress de commercie (wat een aanfluiting)
Dock had geen tijd en fut omzich op de spotmarkt,te begeven en vanEs dacht dat een schip een schip was
DE Birka was zo weg en Poons bracht zijn schepen weer onder bij Jumbo. Well done Boys !!en de "E-tjes"binnen 8 maanden verkocht aan Atlanska nog een keer "well done boys" Hoe breng je 18 jaar kennis en goodwill naar de bliksem althans de 18 jaar dat ik er gewerkt heb.
Het ergste komt nog 1,5 jaar later,moest ik bij Bonn & Mees aan de Sluisjesdijk zijn voor een laadopdracht aan hun te geven. Het kantoor van Jan Leenheer was in het westen van het gebouw en tijdens het praten zag ik ineens de silhouetten van 2 opgetopte derricks verschijnen uit de ochtendnevel aan de Schiedamse kanten en die kende ik.
Dus als een speer de auto in en naar Schiedam en jawel,aan de palen bij de oud Gusto werf lag die afgemeerd,vuil,smerig en geen verf meer met alle ruiten ingegooid te smerig om naar de kijken als een zwerver lag die daar te rotten,zonder zijn vroegere grandeur, Mijn Pieter en toen heb ik een potje staan te janken dan ben je veertig en de tranen biggelden over mijn wangen.
Hoe kan je een schip zo opmaken? En op dat moment haatte ik vanOmmeren,vanEs en Dockexpress om een schip zo naar de kloten te laten gaan.
Omgaan op zee moest die met een knoert van een deklast in plaats van zo te liggen rotten.maar dat ging nooit met de lage MG
Dus afscheid genomen
Heren het was me aangenaam en lang niet onverschillig
de groeten aan U allen
Reg Boelhouwers
Re: Ank en Pieter Winsemius
Goedendag Willem,willem den boer schreef:
Oke Jos ,
Wat je heb zet je er maar op.
Ik heb nog 1 foto en dan ben ik er doorheen.
Ik hoop dat andere kombuizers er nog wat vinden
en plaatsen.
Mvg. Willem.
heb de foto nog niet kunnen vinden, maar op http://www.heavyliftvessel.com staat wel een foto van de Pieter met laadgerei.
Niet huilen; boot ligt m.i. bij een scheepssloper.
gr. Jos
Re: Ank en Pieter winsemius
jos haver
Middag jos, je bent abuis als je zegt dat de Ruiter een van de lading-inspecteurs was, hij was bevrachter zoals ikzelf. De enige die de schepen achterna ging was ook ik.
Krijn begon na Enship bij inderdaad Havelaar Shipping.
Ikzelf bij P&O Heavy Lift.
DE enige die zich lading inspecteurs konden noemen waren Jaap Knijnenburg en Bob Horjus en voor hun zelfs in zicht kwamen was het Jaap Damhof.
Fouten zijn zo gemaakt,het was verwarrend.
groet
Reg
Middag jos, je bent abuis als je zegt dat de Ruiter een van de lading-inspecteurs was, hij was bevrachter zoals ikzelf. De enige die de schepen achterna ging was ook ik.
Krijn begon na Enship bij inderdaad Havelaar Shipping.
Ikzelf bij P&O Heavy Lift.
DE enige die zich lading inspecteurs konden noemen waren Jaap Knijnenburg en Bob Horjus en voor hun zelfs in zicht kwamen was het Jaap Damhof.
Fouten zijn zo gemaakt,het was verwarrend.
groet
Reg
Re: Ank en Pieter winsemius
Hoi Reg,
goed dat de verwarrende fout weer rechtgezet is door een doorgewinterde kenner die dichter bij het vuur zat dan Jan de Zeeman in dienst van.
Tja ; ze hadden allemaal een functienaampie. Voor de een 'Super-intendent', de ander 'lading-inspecteur', en weet ik allemaal hoe en wat. In mijn ogen deden zij allemaal hetzelfde; zorgen dat de lading volgens plan geladen werd en alles wat in de kribbings moet worden geplaatst ook daadwerkelijk in de kribbings terecht kwam en alles gezekerd en gesjord.
Zo leren wij nog eens wat.
Misschien dat je een foto hebt van de Birka ? Zet hem ff op de site, dan weten we waar we het over hebben.
Gr. Jos
goed dat de verwarrende fout weer rechtgezet is door een doorgewinterde kenner die dichter bij het vuur zat dan Jan de Zeeman in dienst van.
Tja ; ze hadden allemaal een functienaampie. Voor de een 'Super-intendent', de ander 'lading-inspecteur', en weet ik allemaal hoe en wat. In mijn ogen deden zij allemaal hetzelfde; zorgen dat de lading volgens plan geladen werd en alles wat in de kribbings moet worden geplaatst ook daadwerkelijk in de kribbings terecht kwam en alles gezekerd en gesjord.
Zo leren wij nog eens wat.
Misschien dat je een foto hebt van de Birka ? Zet hem ff op de site, dan weten we waar we het over hebben.
Gr. Jos