De zeekaarten van Piri Reis

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Ton van der Sluijs

De zeekaarten van Piri Reis

Bericht door Ton van der Sluijs »

Hallo medekombuizenaren :D
Kijk en lees dit stukje eens; http://home.zonnet.nl/pollie_37/Map.htm
dit gaat over zeekaarten ,die al ruim 6 a 7 duizend jaar oud zijn. In die tijd was de kust van vuurland tot Groenland al bekend. Zelfs delen van Antarctica zijn op die kaarten vermeld, terwijl die onder het ijs liggen!!
Ik ben zelf in 1993 in Tiahuanaco in Bolivia geweest . Dat is een opgegraven tempelcomplex van 15000jaar oud en in La Paz is een museum met vondsten daarvandaan en die liegen erniet om! Ben zelf momenteel met een vergaande bestudering bezig omtrent oude culturen en ik weet wel; dit is een scheepvaartforum en ik dwaal af, maar het is hier ook nog een beetje voor de gezelligheid en de info en.... vermaak.

groetjes Ton

Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Hallo Ton,
Ik heb geen tijd om het allemaal door te lezen, maar erg interessant, vooral als je bedenkt dat iedereen in 1400 er vanuit ging dat de aarde plat was... :wink:
Met ketters die er toen anders over dachten werd rigoreus afgerekend. :(
All the best
Jos
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Oude Kaarten.

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Ton, Jos,

Lees b.v: " 1421, The Year that China discovered the world" en " Island of 7 Cities" met een "open mind" (om de boeken van b.v. Erik von Daniken maar niet te vergeten) EN:
1) je komt er achter dat hetgeen je vroeger op de lagere school hebt geleerd over Columbus een mooi jachtverhaal was. (En NIET alleen Columbus!!)

2) Er waren lang voor 1400 al vele personen in het Oosten (da's waar de wijzen immers vandaan komen!!) die donders goed wisten dat de aarde rond was.

Trouwens zeekaarten hebben om de drommel wel met zeevaart te maken.
Mazzel eeeh
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Gebruikersavatar
K.Brouwer
Berichten: 2790
Lid geworden op: 03 dec 2005 18:18

Bericht door K.Brouwer »

Hallo Harry,

Shit...Hell...and Thunderclaps!!!! Eric von Daniken!!!! Die zette je tenminste aan het denken :shock: al een poosje niets meer van gehoord.
jammer :!:

Groeten,K.Brouwer.
Ton van der Sluijs

Bericht door Ton van der Sluijs »

Ahoy Harry :D :D
Je hebt het helemaal bij het rechte eind! Von Daniken schreef "Waren de goden kosmonauten". Ik heb hem ook gelezen , zo'n 20 jaar geleden. TOEN vond ik dat ie te ver doorgeschoten was ; NU , na heel wat leesvoer en internet gesurf verder heb ik daar toch anders ideeen over.
Al in 1966 heeft meesterontcijferaar Zacharias Sitchin de Sumerische kleitabletten uit 4000jaarBC vertaald. Hij kon dit, om hij in koper gegraveerde rollen had (die in 1945 bij Nag Hammadi zijn gevonden en die drietalig waren, n.l. Hebreeuws, Aramees[de taal die Jesus sprak] en spijkerschrift).
De Sumeriers hadden het al over "zij die uit hemel de komen"en dat de "goden"op vuurvogels door de lucht vlogen". het merkwaardige is overigens dat de Babyloniers, de Azteken, de Olmeken en de Maya's het los van elkaar over hetzelfde hebben. Wij hebben dit soort dingen nooit op school gehad, omdat door de invloed van het Vaticaan bepaalde dingen al eeuwen bij ons weg wordt gehouden, omdat dergelijke kennis het "Adam en Eve "verhaal op de helling zet.

COLUMBUS
Inderdaad, door geschiedvervalsing hebben wij geleerd dat deze man Amerika zou hebben ontdekt, MAAR .... de zeekaarten van Piri Reis vertellen ons hele andere dingen. Het is zelfs zo, dat de Phoeniciers, die al 1000jaar voor CHR. bekwame zeelieden waren, de beide Amerika's al ontdekt hebben en dat er op Rhode Island overblijfselen zijn gevonden van een Kruisriddergemeenschap(dit wordt overigens bevestigd door het feit, dat in de Rosslynchapel in 1400 gebouwd (ook een tempeliersoord) in Schotland gewassen in steen zijn afgebeeld, die ALLEEN in Amerika groeien.
Columbus behoorde tot de vrijmetselaars, en is ook uitgezonden om dat bevestigd te laten worden, waar sinds overlevering en oude zeekaarten over gesproken wordt. Er was (en is) politiek belang bij om de geschiedenis te manipuleren. (de Sfinks schijnt ook al 11000jaar oud te zijn maar als de geleerden dat publiceren veegt dat het Adam en Eve verhaal direct van tafel en omdat het Vaticaan de wereld liever angstig en onderdrukt houdt, doet men het af met "wazig gedoe")
Zo kunnen we uren doorgaan( op internet is ALLES terug te vinden ENNNN je mond valt open .....de mijne in ieder geval.

groetjes Ton
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Ha die Ton,
Aramees[de taal die Jesus sprak]
Hoe zo???? :wink: Ken jij iemand die d'r bij was toendertijd???? :wink:
op internet is ALLES terug te vinden ENNNN je mond valt open .....de mijne in ieder geval.
Geloof jij alles wat op het internet staat??? :wink:
omdat het Vaticaan de wereld liever angstig en onderdrukt houdt, doet men het af met "wazig gedoe")
Dit IS Kombuispraat van der Sluis, maar NU mot je toch uitkijkuh, de woorden van de Paus in twijfel trekken EN veel slappe thee drinken, as je niet uitkijkt loopt dat motorretje van je straks glad in de puin!! :wink: :roll:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
Jos Komen (R.I.P)

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Kombuispraat, toch?
Een spreuk die ik me niet helemaal meer juist kan herinneren, maar die uiteraard tankeritus als achtergrond had. :D

Jezus sprak tot zijn apostelen:
Ik sta lekker op de brug,
En laat die machinisten beneden maar worstelen. :lol:

All the best
Jos
Kees Bloemkool

Bericht door Kees Bloemkool »

Hallo Manne,
Kees hept vroeger op de school met de bijbel gezete.
En een ding hept Kees goed in ze ore geknoopt. :lol:

"Gaat heen en vermenigvuldig U"

En daar hept Kees ze hele leve goed aan meegewerkt. :D
DE BALLLLUUUUUUUUUHHHHHHHHHHHHHHHH
Theo Horsten (R.I.P.)

Bericht door Theo Horsten (R.I.P.) »

Voor een wat kritischer artikel over de kaart van Piri Reis - het zijn 3 artikelen totaal - klik HIER.

De wereld is verdeeld in zij die geloven in de kaart van Piri Reis en zij die er niet in geloven. Ik behoor tot die laatste groep. Hij was gebaseerd op de gegevens van Columbus en van Amerigo Vespucci die tussen 1499 en 1502 al langs de kust van Zuid-Amerika had gevaren tot aan 50° Zuid, zeg maar tot aan de Falklands en die had dat alles in kaart gebracht.

Nu laten ware gelovigen zich toch niet ompraten, dus die wie graag in de mythe wil blijven geloven, moet dit mooie artikel vooral niet lezen. :)
Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 14433
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

1421

Bericht door Harry G. Hogeboom »

Hallo Theo,

Heb geen enkele behoefte om je nautische inzichten daar in dat drooggevallen meer in Griekenland om te bouwen, raad je echter toch aan om bovengenoemd boek "1421-The Year that China discovered the world"-van Gavin Menzies aandachtig en met een open mind te lezen. Da's ook een ouwe onderzeeboot-schipper die wat ouwe zeekaarten betreft nou niet direct van z'n fietsie is gepleurd. :wink:
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"


Plaats reactie