Bemanningslijst Wijsmuller

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bemanningslijst Wijsmuller

Bericht door proet »

Hier is de eerste hij is uit de periode 1966 tot 1971
Wie weet er datums aan te geven (jaartal en of maanden).
Afbeelding

Er is nog een achterkant van deze lijst die komt morgen
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl

Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re bemanningslijst no 1

Bericht door Jaap5 »

Hier hoef ik niet over te twijfelen. Dit is de bemanningslijst van mijn laatste stukje reis in 1970.
Op 20 Februari was de gehele bemanning met kapitein van Dorp afgelost in lissabon
Alleen ik moest aan boord blijven om de nieuwe 1e wtk in te werken op de oversteek naar New York Vandaar dat er twee 1e wtk,s voorkomen op de lijst Op 17 Maart ben ik van Ponto delgada naar huis gevlogen Dit was gelijk het einde van mijn zeemansbestaan,
Dus de bemanningslijst is van die periode. Groet Jaap5
Gebruikersavatar
Wim van der Moolen
Berichten: 5224
Lid geworden op: 25 feb 2006 21:03
Locatie: Heemskerk

Bericht door Wim van der Moolen »

Afbeelding

Hallo Jaap5,
tijdens het ontbijt in hotel De Belgische Loodssociëteit vertelde je het verhaal van je laatste reis. Ik vond nog een foto van de 'Jacob van Heemskerck' maar dan als model (als het tenminste dezelfde is), groeten, Wim.
Eat your pie, before you die !
Jaap5
Berichten: 1030
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Modelfoto

Bericht door Jaap5 »

Hallo Wim

Het is hem helemaal,maar ik heb nooit met de naam Wijsmuller op de zijkant van het schip gevaren. Dat is in de 70 er jaren gebeurd. Groeten aan de gehele Molengroep en bedankt Jaap5

p.s De Jacob heeft hier ook een boegschroef. Wie kan mij vertellen of dit naar de vrije hand van de modelbouweris of is daar later echt een boegschroef op gekomen ?
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

tweede deel bemanningslijst

Bericht door proet »

Dit is de achterkant van de reeds getoonde lijst.
Zijn er behave de meester Vijfhuize nog meer mensen die er op staan of er verder iemand herkennen ?

Afbeelding
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Bemanningslijst wijsmuller 2

Bericht door proet »

Dit is de tweede lijst in mijn bezit wie weet waneer ?

Afbeelding
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

bemanningslijst wijsmuller

Bericht door proet »

De achterkant van deel 2

Afbeelding
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Rob Deelder (RIP)

Bericht door Rob Deelder (RIP) »

Hallo Piet,
ik zag mijn naam staan bij de Gelderland en na eventjes in me monsterboekje gespiekt te hebben was het 1968.
(het was mijn laatste reis als matroos, na die reis ben ik naar de zeevaartschool gegaan)
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1873
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

bemanningslijst wijsmuller

Bericht door proet »

Ik had je al verwacht Rob want ik zag je naam ook. Maar waneer in 1968 wanneer begon de reis en wanneer kwam je er af ?
Trouwens bezit jij ook nog van deze lijsten ?
In de nieuwe opmaak van de beting stonden ze er trouwens in afgedrukt. Bezit jij daar nog wat van ? eigenlijk tot 1972 kijk ik daar naar uit. Want toen moest ik stoppen m'n knie was beschadigt na een tikje van een stoottouw.
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Rob Deelder (RIP)

Bericht door Rob Deelder (RIP) »

Hallo Piet,
Volgens m,n monsterboek van 2-2-68 t/m 22-10-68, trouwens de hwtk Dirk Los was de aflosser van Jaap5.
Jammer genoeg heb ik geen bettings meer, afgelopen zomer heb ik er 3 op de kop kunnen tikken uit 1970.


Plaats reactie