Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
jannuh
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh » 23 jul 2004 13:43

Hoi Ronny,

Als je me de originele exemplaren, min 300 dpi, stuurt haal ik het even door Finereader, een OCR programma, zodat we het als pure tekst kunnen aanzien, dat leest makkelijker.
(graag ook zo recht mogelijk...)

Edit:
Heb bovenstaand artikel nu als PDF bestand online, link:
http://80.126.138.173/forum/inger-rescue.pdf
(bestand is ong. 200 kb)
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief


Jaap de Roode (RIP)

MV Inger

Bericht door Jaap de Roode (RIP) » 23 jul 2004 15:08

Hallo Jannuh
Op de link die je plaatste bij dit onderwerp zowel als bij het onderwerp monstergolven krijg ik alleen maar een leeg scherm, doe ik iets fout?
m.vr.gr.
Jaap

jannuh
Berichten: 187
Lid geworden op: 22 jul 2004 06:38
Locatie: Midden-Limburg
Contacteer:

Bericht door jannuh » 23 jul 2004 15:16

Hoi Jaap,

Dit wijst erop, dat je geen PDF plugin in je internet browser hebt geinstalleerd, normaal gesproken zou je die plugin dan als ie nodig is autom. geinstalleerd moeten krijgen, maar blijkbaar bij jou niet gebeurd.

Wat je kunt doen is te rechtsklikken op de link en dan "opslaan als" -> bestand opslaan op je harde schijf; met de Adobe Reader kun je het bestand dan inzien.
Mocht je die nu ook nog niet hebben dan volgt hier de link...
http://www.adobe.nl/products/acrobat/readstep2.html

In het grijze vlak op de pagina dien je je OS op te geven, b.v. WinXP of Win98 etc.
gr., jannuh
------------
NL Maritiem Forum Archief

Gast

mv.inger

Bericht door Gast » 23 jul 2004 15:23

:lol: bedankt jannuh.

:)

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) » 23 jul 2004 15:24

Ahoy Jannuh,
Ik zit met hetzelfde probleem, en begrijp er geen BALLUHH meer van,maar ja wat wil je? :D :) :lol:
groetjes ruud
PS. zelfs niet na bovenstaande uitleg.

Jaap de Roode (RIP)

MV Inger

Bericht door Jaap de Roode (RIP) » 23 jul 2004 15:33

Hallo Jannuh
Ik zat met een verouderde versie van Acr. Reader, de nieuwere versie geinstalleerd en het werkte. Mijn dank is groot.
Gr. Jaap

Ragnar
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar » 23 jul 2004 18:23

Hallo Ronny,


Het Verbaast me dat er op Inger een negen koppige bemanning opzit. vindt dat toch behroolijk veel aangezien zo'n scheepje ook met 6 man mag varen.

Gast

Bericht door Gast » 23 jul 2004 18:29

Hoi Ragnar.

ik weet niet prcies hoe dat bij W&B zit ,maar bij spliet hebben we altijd overbemaning.
op de pauwgracht zou je eventueel zonder 3 mach en 3de stm en maar met 2 matrozen varen.
hoe je dan nog moet werken is mij een raadsel.
maar spliet heeft beslist dat er voldoende mensen aan boord moeten zijn om behorlijk onderhoed en ladingklaar te kunnen maken.
en de schepen van spliet zijn zeer intensief met lading klaar maken.
maar hoe dat precies zit bij de club uit delfzijl weet ik niet.
alleen dat spliet meer dan 51% in handen heeft.

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) » 23 jul 2004 18:57

Ahoy Ronny&Ragnar,
In mijn tijd[hihi, de ouwe lul spreekt] hadden wij bij die Svea club ook altijd een overbezetting, deze schepen waren ook erg bewerkelijk met laden,lossen,veel deklastm maar die scheepjes zagen er ook uit, om door een ringetje te halen, en mijn mening hierover is: dat je vroeg of laat de rekening gepresenteerd krijgt ,wat betreft onderhoud.Ik denk hierbij aan de dokbeurten,etc. en een goede reder ziet toch ook liever een plaatje,dan een vieze,ouwe roestbak.
groetjes ruud

Gast

Bericht door Gast » 23 jul 2004 19:03

hoi ruud.

dat wat je zegt van die rekening klopt.
spliet kan er over mee praten,de p el-type hebben ongeveer 2,5 jaar met maar 2 matrozen gevaren en liepen zo hard achter uit dat je het niet meer goed kon wegkrijgen zie die schepoen nu.
het staal is geheel verpest door achter stallig onderhoud.
het gaat nu wat beter met de p-l serie maar het kost veel mankracht en veel ueren.

Ragnar
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar » 23 jul 2004 20:07

Hallo Ronny en Ruud,

Is inderdaad een goeie zaak dat ze dat in Amsterdam hanteren, als je mensen gaat skippen gebeuren er rare dingen (Arklow....) denk dat het ook handig is voor de nieuwelingen aanboord daar is dan redelijk wat tijd voor om die af en toe een draai rond hun oren te geven :D en te zorgen dat ze uiteindelijk goed worden opgeleid.

Gelloof dat ze bij Vopak ook flink afgeladen varen misschien nog wel wat erger als bij Spleithoff.

Ruud (R.I.P.)

Bericht door Ruud (R.I.P.) » 23 jul 2004 20:25

Ahoy Ragnar,
Wat Vopak deed weet ik niet, maar nu alles weer bij de bekende GB zit, zie ik vaak op de bemanningslijsten, stagiaires, en bijna altijd bootsman en 3,4 matrozen; op de toenmalige Broere Emerald, zaten ze ook behoorlijk aan de bezetting:Kapitein,3 stuurlui,2 machinisten,2 ass.,sparks,bootsman,5 matrozen,chef-kok,1 bediende,1 koksmaat/bediende en dat voor een een de kluiten KHV tankertje,want dat werd ie weer, na fin. problemen.
groetjes ruud

Gebruikersavatar
jurrie
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 jul 2004 17:58
Locatie: midden in prairie

Bericht door jurrie » 26 jul 2004 19:50

bemanning Inger , hoogstwaarschijnlijk kapt/ 1e+2e stm/1e+3eWTK/Kok /2 matr/ Stag = 9 man

gr jurrie

Gebruikersavatar
jurrie
Berichten: 57
Lid geworden op: 23 jul 2004 17:58
Locatie: midden in prairie

Bericht door jurrie » 31 jul 2004 18:20

er is bij wijnne & barends dus ook precies uitgekomen ,wat 5 jaar geleden al was voorzien door mij . alleen nog nederlandse kapitein en wat verdwaalde machinisten en de rest rus,ukrainer en philipinos. je ziet dat de stagieres ook al uit de ukraine komen . dus hier hoeven nederlandse marofs of stags niet meer heen te bellen. en maar lekker volhouden aan plein public dat je toch zo dolgraag nederlanders zou hebben.

gr jurrie

Ragnar
Berichten: 520
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Bericht door Ragnar » 31 jul 2004 20:48

Ja Jurrie vraag me af waar al die Nerderlanders heen gaan ? Er zijn gelukkig nog wel een paar rederijen die Nederlanders willen hebben maar dat is echt dringen geblaze om daar een plaatsje te krijgen.

Gebruikersavatar
Eric
Berichten: 657
Lid geworden op: 22 jul 2004 00:47
Locatie: Dalfsen

Os ben zuunig

Bericht door Eric » 31 jul 2004 21:32

Os ben zuunig, Jurrie.
Ik heb er een prima tijd gehad, en ben weggegaan om heel andere redenen, ik wilde gewoon eens die klote Baltic uit.
Maar ik heb toch wel dingen meegemaakt en gehoord die niet door de beugel konden.
Ik vraag mij echter wel af of het beleid van personeelszaken veel invloed heeft op deze situatie.
W&B betaald(e) niet slecht, er was altijd wel over verlofplanning te praten (al moest je daarna hemel en aarde bewegen om de beloftes na te laten komen) en ik vond toch dat er een familiale sfeer bestond tussen walpersoneel en zeevarenden.
Hoewel er ook mensen die dat niet leuk vonden, sprak mij het juist wel aan.
Ik ben toendertijd echt wel met gemengde gevoelens weggegaan, en als Piet me direct naar de Constance gestuurd had, had ik gebleven.
Maar dat was niet het geval, en achteraf heb ik ook helemaal geen spijt van die stap.
Ik heb bij GenChart een wereldtijd gehad, die ik zo weer over zou doen, ware het niet dat ik nu "gebonden" ben aan de wal.
Toen ik Piet mijn vertrek aankondigde vertelde hij dat hij op die manier al 4 stuurlui kwijt was geraakt binnen een week, en dat hij zo geen kans meer zag om de schepen met Nederlanders te bemannen.
Daar zit natuurlijk wel wat in.

Groeten,
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.



Plaats reactie