Rederij van Ommeren

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

zwijndrecht

Bericht door Rob van Leeuwen »

Afbeelding

Zwijndrecht

Gebouwd in: 1972
Gebouwd bij: Nippon Kokan KK., Shimizu Japan
Soort: Bulkcarrier
Werfnummer: 910
Deadweight: 67826
Roepnaam: PJSM
Snelheid: 16 mijl/uur
Vlag: Antillen
Bemanning: Onbekend
Machine: 6 cilinder 2-slag Sulzer 15000 PK
Imo nummer: 7301764


Proefvaarten in Januari 1973 verliepen vlekkeloos.
Werd op zaterdag 10 februari 1973 overgedragen aan "Drechtships"


Douwe J.
Berichten: 1762
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Bericht door Douwe J. »

Meerdrecht 1978
Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

Gebruikersavatar
Arie Hazebroek
Berichten: 2099
Lid geworden op: 03 jul 2005 11:14

Bericht door Arie Hazebroek »

NOSTALGIE!!

Was vandaag oude tijdschriften aan het uitzoeken voor een aankomende rommelmarkt.
Kwam in een hobbyblad uit 1953 dit artikel tegen compleet met inlegblad met bouwtekening maar die was te groot voor mijn scanner.
Als hoofdmotor wordt de inmiddels befaamde DOXFORD genoemd.
Gr. Arie.



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

meerdrecht

Bericht door Rob van Leeuwen »

Afbeelding

Meerdrecht

Gebouwd in: 1978
Gebouwd bij: Gotaverken, Goteborg Zweden
Soort: Bulkcarrier/ 1402 TEU
Werfnummer: 898
Deadweight: 44600
Roepnaam: PFWU
Snelheid: 15 mijl/uur
Vlag: Nederland
Bemanning: Onbekend
Machine: 6 cilinder 2-slag B&W 13000 PK
IMO nummer: 7626360


In 1978 omgedoopt tot "Seatrain Rotterdam"

Douwe J.
Berichten: 1762
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Bericht door Douwe J. »

Mijdrecht 1978
Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

mijdrecht

Bericht door Rob van Leeuwen »

Afbeelding

Mijdrecht

Gebouwd in: 1978
Gebouwd bij: Gotaverken, Goteborg Zweden
Soort: Bulkcarrier/ 1402 TEU
Werfnummer: 900
Deadweight: 44600
Roepnaam: PFWZ
Snelheid: 16 mijl/uur
Vlag: Nederland
Bemanning: Onbekend
Machine: 7 cilinder 2 slag B&W 13100 PK
Imo nummer: 7626372


Na oplevering werd het schip in Bremerhaven aangepast voor container vervoer, vercharterd aan Seatrain Lines Inc.en omgedoopt in "Seatrain Amsterdam"

Douwe J.
Berichten: 1762
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Bericht door Douwe J. »

Waardrecht 1982
Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

Douwe J.
Berichten: 1762
Lid geworden op: 25 feb 2005 15:25

Bericht door Douwe J. »

Wieldrecht 1982
Afbeelding
Vriendelijke groet Douwe.
De tijd gaat snel, gebruik hem wel,
het is altijd later dan u denkt.

mozabel
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 dec 2005 10:39
Locatie: Portugal

Bericht door mozabel »

Vandaag de topic van Ommeren eens door genomen. De Luiken van sommige Drechtschepen in deze topic beschreven, noemde wij "cake bakjes". Ik kan me herinneren, dat en bij ons van onder Franse vlag kwamen. Wij dachten namelijk, typisch iets voor die Fransen.

roy
Berichten: 11719
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Bericht door roy »

Van deze laatste plaatsing begrijp ik niets.
Heeft u a.u.b. een wat duidelijker uitleg !?.

m.v.g. Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................

mozabel
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 dec 2005 10:39
Locatie: Portugal

Bericht door mozabel »

roy schreef:Van deze laatste plaatsing begrijp ik niets.
Heeft u a.u.b. een wat duidelijker uitleg !?.

m.v.g. Roy
Beste Roy,

Waar ik over spreek; "de cake bakkjes", was een constructie van grote cake bakken op z'n kop. als men het ruim moest openen, werden ze als het waren opgerold, het paste precies in elkaar. Je had als het ware een rol met cake bakjes. De rol werd niet groter dan de schijven op de as.

Hopelijk is wat duidelijk!

Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

waardrecht

Bericht door Rob van Leeuwen »

Afbeelding

Waardrecht

Gebouwd in: 1982
Gebouwd bij: Öresundsvarvet AB., Landskrona Zweden
Soort: Bulkcarrier/1668 TEU
Werfnummer: 280
Deadweight: 41451
Roepnaam: PILH
Snelheid: 16 mijl/uur
Vlag: Nederland-Singapore
Bemanning: Onbekend
Machine: 4 cilinder 2-slag B&W 13000 PK
Imo nummer: 8010685


Doopplechtigheid werd gedaan door mevrouw Muntz

Wardrecques ( Waardrecht) een eeuwenoud dorpje in noord Frankrijk.
De doopster van de "Waardrecht"

Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

wieldrecht

Bericht door Rob van Leeuwen »

Afbeelding

Wieldrecht

Gebouwd in: 1982
Gebouwd bij: Öresundsvarvet AB, Öresund Zweden
Soort: Bulkcarrier/ 1668 TEU
Werfnummer: 281
Deadweight: 41451
Roepnaam: PIOS
Snelheid: 16 mijl/uur
Vlag: Nederland-Singapore
Bemanning: Onbekend
Machine: 4 cilinder 2-slag Sulzer 13000 PK
IMO nummer: 8010697

Het schip voer vaak in charter voor verschillende maatschappijen, hierdoor werd de naam regelmatig aangepast.
het schip onder andere namen met jaartallen van charter.


Afbeelding

Ms. "Wieldrecht"

Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

woensdrecht

Bericht door Rob van Leeuwen »

Afbeelding

Woensdrecht

Gebouwd in: 1982
Gebouwd bij: Öresundsvarvet A/B, Öresund Zweden
Soort: Bulkcarrier 1668 TEU
Werfnummer: 282
Deadweight: 41451
Roepnaam: PIRL "“ S6BP
Snelheid: 16 mijl/ uur
Vlag: Nederland - Singapore
Bemanning: Onbekend
Machine: 4 cilinder 2-slag B&W 13860 PK


Het schip werd een aantal keren vercharterd en kreeg verschillende namen, hieronder een
Overzicht met jaartallen.


Afbeelding

Ms. "Woensdrecht"

Gebruikersavatar
Rob van Leeuwen
Berichten: 118
Lid geworden op: 19 dec 2005 14:17
Locatie: Echteld

Barendrecht 1877

Bericht door Rob van Leeuwen »

Van dit schip zoek ik en foto met het VO logo
Gebouwd in: 1877
Gebouwd bij: Thos, Turnbull & Son Engeland
Soort: Vrachtschip
Werfnummer: 50
Deadweight: 2000
Roepnaam: NGKQ
Snelheid: onbekend
Vlag: Nederlandse
Bemanning: onbekend
Machine: Compound 2 cilinder 520PK

Gebouwd in 1877 als "Golden Grove"

Willem v/d Harst jr
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 jan 2006 16:13
Locatie: Uden

Bericht door Willem v/d Harst jr »

Afbeelding

Pijpen lossen in Tampico met de Wieldrecht 1983

Afbeelding

liggen op vertrek in Duinkerken met de Wieldrecht 1983

Afbeelding

De lading uit Duinkerken lossen in Vera Cruz

Afbeelding

Houtlading lossen in Shanghai met de Waardrecht 1984[/img]



Plaats reactie