Salarissen tweede stuurman

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
ronny

Re: Salarissen tweede stuurman

Bericht door ronny »

2de stm spliethoff vol anicieteiten 2995 euries dan krijg je er aan boord nog 25% overwerk bij dus 3743 bruto

v+d
Berichten: 7164
Lid geworden op: 20 jun 2011 19:56

Re: Salarissen tweede stuurman

Bericht door v+d »

Je kunt dus beter vliegen leren :wink:
Ragnar
Berichten: 519
Lid geworden op: 21 jul 2004 22:52
Locatie: Doha, Qatar

Re: Salarissen tweede stuurman

Bericht door Ragnar »

Bij Vroon 2e stuurman, 2 tredes. dacht 2799euro ex. 50% overwerk en 8% vakantietoeslag. 1 op 1. (was 3 jaar geleden)

@ V+D vliegen ? verdienen doe je alleen bij de gerespecteerde maatschappijen. Paar vrienden die dit traject hebben gedaan. Eeerst tien jaar rotzooien bij Easyjet, KLM en dergelijke, dan richting het midden-oosten. F/O Emirates +8000euro ex. toeslagen voor housing ed. belasting vrij (geen pensioen). 't is net wat je leuk vindt. Vergeet de opleidingskosten vooral niet. Bij Emirates die sinds kort ook Nederlanders een kans geeft, 600.000 AED a 125.000 euro ex. baan garantie, niet slagen, is terugbetalen. Duur 18 maanden in de schoolbank, vervolgens nog twee jaar als trainee, huisvesting en studievergoeding betaald. Vliegze :-D Lening ? geen probleem, niet kunnen betalen, zeer groot probleem en je gaat achter de tralies.
sjakie

Re: Salarissen tweede stuurman

Bericht door sjakie »

Wat zijn volgens jullie de beste rederijen om voor te varen kwa gage? Natuurlijk het begint met de juiste motivatie etc. maar uiteindelijk wil je toch ook wel wat geld op je bankrekening hebben staan na al het harde werk.
Mennojan

Re: Salarissen tweede stuurman

Bericht door Mennojan »

Kweet niet of je zo kan zeggen wie het beste betaald, ik denk het dat het appels met peren vergelijken is. Het zal voornamelijk van je vaarverlof/schema afhangen (1 op 1, 2 op 1, uberhaupt geen verlof), het soort schip ('grote boten', tankers, offshore).

Mijn inziens moet je gaan varen waar je jezelf het beste thuis voelt en waar je het naar je zin hebt. Je zit toch minimaal tussen de 6 á 8 maanden per jaar aan boord. Je kan wel veel verdienen maar als je het niet naar je zin hebt, word het ongetwijfeld een hel!

Ik heb een paar jaar bij Broere gevaren. Prima salaris ( als beginnende 2e had ik een all in gage van ongeveer 2800 euro bruto), zeker als je wat anticiteiten opgebouwd hebt, en een mooi vaar/verlof systeem van 6 weken op/6 weken af, vriendelijke en sociale mensen op kantoor, goed onderhouden en degelijke schepen maar na een tijdje wou ik toch wel wat meer dan altijd maar weer de Noordzee over te kachelen en maar 36 uur per week op zee te zijn.
HarryW
Berichten: 178
Lid geworden op: 20 mei 2005 11:11
Locatie: N Drenthe

Re: Salarissen tweede stuurman

Bericht door HarryW »

Toch ga je het op een keer missen Mennojan :-D :-D :-D


Gr Harry
Thank You, till the next time Bye Bye
Mennojan

Re: Salarissen tweede stuurman

Bericht door Mennojan »

Ongetwijfeld Harry, maar ik heb ook nooit gezegt dat het ergens anders beter zou zijn! ;-) Op en neer naar de Tees kan altijd nog 8)


Plaats reactie