Mighty Servant 3
Mighty Servant 3
Alle Wijsmullers
Hoor net op de radio dat de MS 3 is gezonken tijdes afzinken.
Ze was bezig een boorplatform te lossen bij Angola.
Gelukkig is volgens het laatse nieuws iedereen gered
Het is toch vreselijk!
Groet,
Geert
Hoor net op de radio dat de MS 3 is gezonken tijdes afzinken.
Ze was bezig een boorplatform te lossen bij Angola.
Gelukkig is volgens het laatse nieuws iedereen gered
Het is toch vreselijk!
Groet,
Geert
- Derk Gotink
- Berichten: 1379
- Lid geworden op: 03 sep 2004 21:47
- Locatie: Hilversumse Meent
Van de Dockwise website:
m/v Mighty Servant 3
Breda, December 06, 2006
Issued on behalf of Dockwise, owners of the vessel
Earlier this morning, the semi submersible vessel Mighty Servant 3 developed a list and sank after the offloading of the drilling platform "˜Aleutian Key'. The vessel is resting at the sea bottom in approx. 62 meters of water. The drilling platform did not sustain any damage and is underway to its drilling location.
All of the 21 crew of the vessel have been taken of the vessel and are on their way to the Port of Luanda on board of one of the supporting vessels on stand by during the offloading. The 83 crew of the drilling platform were all safely on board of the drilling platform at the moment of the incident.
The vessel is approximately one mile off the North Angolan coast and very close to the entrance of the port of Luanda. Local authorities have been informed and are assisting in the response effort.
The cause of the incident is not known at this time, but is being investigated.
The 27,720 dwt. vessel is Dutch flagged and sails with a combination of Dutch and Filipino crew. Families of the crew members have been informed. Crew members will be repatriated to their home destinations as soon as possible.
m/v Mighty Servant 3
Breda, December 06, 2006
Issued on behalf of Dockwise, owners of the vessel
Earlier this morning, the semi submersible vessel Mighty Servant 3 developed a list and sank after the offloading of the drilling platform "˜Aleutian Key'. The vessel is resting at the sea bottom in approx. 62 meters of water. The drilling platform did not sustain any damage and is underway to its drilling location.
All of the 21 crew of the vessel have been taken of the vessel and are on their way to the Port of Luanda on board of one of the supporting vessels on stand by during the offloading. The 83 crew of the drilling platform were all safely on board of the drilling platform at the moment of the incident.
The vessel is approximately one mile off the North Angolan coast and very close to the entrance of the port of Luanda. Local authorities have been informed and are assisting in the response effort.
The cause of the incident is not known at this time, but is being investigated.
The 27,720 dwt. vessel is Dutch flagged and sails with a combination of Dutch and Filipino crew. Families of the crew members have been informed. Crew members will be repatriated to their home destinations as soon as possible.
- Jos Linders
- Berichten: 3419
- Lid geworden op: 22 feb 2005 16:50
- Locatie: Nijmegen
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Mighty Servant 3
De Nederlandse Koopvaardij is niet erg gelukkig daar in die buurt in Afrika de laatste dagen, eerst de Boka Hopper Nautilus in Pointe Noire en nou de Mighty Servant van Dockwise in Luanda. Godzijdank niemand bij de MS3 gebleven, als ze diep ligt bij het afzinken is er donders weinig drijfvermogen over en je zal dan net FF in de MK zijn voor weet ik veel wat??? Wat een ramp.
Welke MS zonk een paar jaar geleden in de buurt van Singapore, weet iemand dat nog???
Welke MS zonk een paar jaar geleden in de buurt van Singapore, weet iemand dat nog???
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"
Zo'n 25 jaar geleden voer ik zelf op zo'n afzinkbaar ponton. Dat was de Duitse "P.10" van Lutjes & Reimers, een onderdeel van de HAPAG-Lloyd.
Het critieke moment was wel als de lading los dreef en het ponton / schip vrij in het water zweefde.
Misschien is op dat moment wel iets verkeerd gegaan. Zoals al eerder op dit forum opgemerkt is, het zijn niet de jongste schepen meer...............
Het zwakste punt van de wat oudere zeeschepen is en blijft de ballasttanken en de bijbehorende leidingen systemen. Zeg maar, de ingewanden van een schip.
We horen het wel weer.
m.v.g. Roy
Het critieke moment was wel als de lading los dreef en het ponton / schip vrij in het water zweefde.
Misschien is op dat moment wel iets verkeerd gegaan. Zoals al eerder op dit forum opgemerkt is, het zijn niet de jongste schepen meer...............
Het zwakste punt van de wat oudere zeeschepen is en blijft de ballasttanken en de bijbehorende leidingen systemen. Zeg maar, de ingewanden van een schip.
We horen het wel weer.
m.v.g. Roy
Re: Mighty Servant 3
Dat was de MS2Harry G. Hogeboom schreef:Welke MS zonk een paar jaar geleden in de buurt van Singapore, weet iemand dat nog???
Ik heb de MS 2 toen in 84 of 85 nog opgehaald in Japan.
Was die net gebouwd.
Doet wel een beetje pijn als je dan zulke foto's ziet.
Er staan hier een paar foto's van de MS2 toen die naar boven was gehaald. met dank aan wullum:
http://www.kombuispraat.com/viewtopic.p ... &start=496