Smit & Co

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Gebruikersavatar
proet
Berichten: 1855
Lid geworden op: 26 sep 2006 19:20
Locatie: Ruurlo
Contacteer:

Smit & Co

Bericht door proet »

Hier nog wat Smit werk
21 december 1963 Schelde berging H.O.S. Tjokroaminoto bij Hoek van Holland.jpg
21 december 1963 Schelde berging H.O.S. Tjokroaminoto bij Hoek van Holland.jpg (128.38 KiB) 1837 keer bekeken
Groet,

Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl


Gebruikersavatar
kokkemaat
Berichten: 593
Lid geworden op: 27 dec 2009 15:18
Locatie: Monster

Re: Smit & Co

Bericht door kokkemaat »

heel mooi proet veel dank
van heel dichtbij meegemaakt.
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.

Jaap5
Berichten: 1032
Lid geworden op: 30 nov 2005 04:06

Re: Smit & Co

Bericht door Jaap5 »

In de schoenendoos op zolder kwam ik nog dit kiekje tegenvan de sleepboot Blankenburg tijdens het naar buiten brengen van de Willem Ruys te Vlissingen in 1947
Bijlagen
Blankenburg   Smit  klein.jpg
Blankenburg Smit klein.jpg (50.83 KiB) 2056 keer bekeken

Jos Komen (R.I.P)

Re: Smit & Co

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

Ouwe Wijsmuller boys opeens met mooie foto's van Smitboten. :-D
Zou het na al die jaren dan toch nog goed komen? :)

Gebruikersavatar
bouk
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 dec 2013 16:28
Locatie: De Rijp (NH)
Contacteer:

Re: Smit & Co

Bericht door bouk »

Kombuispraat en verbroederen, mooi toch.
grt,bouk.

Eppie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2014 08:31

Re: Smit & Co

Bericht door Eppie »

Leuk forum. Ik heb vanaf 1981 t/m 1985 bij Smit gevaren en daarbij bijna de hele toenmalige range aan schepen gehad vanaf de Witte Zee t/m de Smit Singapore. De maiden voyage van de Smit Singapore nog meegemaakt naar Stavanger en vervolgens op weg naar Houston maar niet verder gekomen dan zuid Engeland vanwege een carterexplosie. Mooie onbezorgde tijd. :)

BTW ik heb wel eens met een zekere Komen gevaren, die had eerst bij van Ommeren gezeten en was dacht ik uitgeleend aan Smit

Eppie
Berichten: 5
Lid geworden op: 04 apr 2014 08:31

Re: Smit & Co

Bericht door Eppie »

boyat-1 schreef:Goede middag.

Over mooi en lelijk kunnen we heel veel vergaderingen beleggen.
Hoe je er op werkt en leeft dat is volgens mij het belangrijkste.
Ik heb gevaren op alle maten zeeslepers, bevoorradingsschepen
en andere drijvende materialen van Smit.
Maar een mooi vaartuig is een combinatie van model en accomodatie.
Daarom voer ik liever op een Smit Rotterdam en een Taklift 4 dan op
de Ebro en de Zwarte Zee 3. Op alles moest gewerkt worden en ook dat
was vaak prettiger op de eersten.
Even als laatste, een prachtig gezicht om de Smit Singapore te water zien
gaan en daarna nog een leuke middag/avond te hebben.
Jammer dat er een foute berekening was bij de tandwielkasten zoals bleek
bij de proefvaart.

Groet,
Derk
Ik denk dat er bij de Smit Singapore wel meer fout berekend was. Het eerste jaar van de S S was echt een ramp jaar, carterexplosie bij Engeland, kortsluiting bij de azoren, dood schip bij Kaapstad. En dat allemaal omdat de fles bij de doop aan de parkeerkade niet kapot wilde.

Overigens de Zwarte en Witte zee waren mooie schepen maar de Rotterdam e.d waren machtige schepen. Daar tussen in was van beide niks.

Jos Komen (R.I.P)

Re: Smit & Co

Bericht door Jos Komen (R.I.P) »

BTW ik heb wel eens met een zekere Komen gevaren, die had eerst bij van Ommeren gezeten en was dacht ik uitgeleend aan Smit
Geen familie, hoor. :wink:

Gebruikersavatar
bouk
Berichten: 295
Lid geworden op: 05 dec 2013 16:28
Locatie: De Rijp (NH)
Contacteer:

Re:

Bericht door bouk »

De Schar schreef:.....

Afbeelding
De Barentszee in Port Said (1962)
leuk die foto van de Barentszee ik zat aan boord toen mijn eerste reis en meteen 9 maanden van huis.
grt,bouk.
PS:
zijn hier nog opvarende die toen ook aan boord waren..?

Gebruikersavatar
Harry G. Hogeboom
Berichten: 11794
Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
Locatie: Canada

Re: Smit & Co

Bericht door Harry G. Hogeboom »

niet verder gekomen dan zuid Engeland vanwege een carterexplosie
Het zou me absoluut niet verbazen dat die carter-explosie min of meer rechtstreeks "verbonden" was met de toenmalige Werkspoor "bedplate" problemen. DAT was in feite een fikse spijker in de doodkist van Werkspoor.
Ron de Jong Beekhuijsen,
Met veel genoegen zijn verslagen gelezen en genoten van de typische sleepvaart uitdrukkingen. :lol:
NOG spijt dat ik nooit op zo'n ECHTE sleepboot heb gevaren. :(
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"



Plaats reactie