Smit & Co
Re: Smit & Co
De 1e "Smit Salvor" was de "Clyde",( 1957-1973 ).
In 1973 werd de "Clyde" verbouwd en kreeg de naam "Smit Salvor", (1).
In 1978 werd ze overgeheveld naar de Griekse samenwerking met Salvor en kreeg de naam "Matsas Salvor".
In 1990 werd ze verkocht en kreeg de naam "Seawolfe" en enige jaren later verbouwd tot jacht.
m.v.g., Roy
In 1973 werd de "Clyde" verbouwd en kreeg de naam "Smit Salvor", (1).
In 1978 werd ze overgeheveld naar de Griekse samenwerking met Salvor en kreeg de naam "Matsas Salvor".
In 1990 werd ze verkocht en kreeg de naam "Seawolfe" en enige jaren later verbouwd tot jacht.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Smit & Co
De ondergang van de "Smit Lloyd 102" heeft altijd erg gevoelig gelegen. De ramp vond gedurende de nacht plaats.
Het achterdek lag vol met casing pipes. Door achterop lopende zeeën sloegen deze vol en voor het water weg kon lopen kwam een 2e grote golf die het schip deed snijden en werd onder water gedrukt.
Dit is de oorzaak, maar dan wel heel kort door de bocht. Eigenlijk wil ik er ook niet over praten.
Toch, m.v.g., Roy
Het achterdek lag vol met casing pipes. Door achterop lopende zeeën sloegen deze vol en voor het water weg kon lopen kwam een 2e grote golf die het schip deed snijden en werd onder water gedrukt.
Dit is de oorzaak, maar dan wel heel kort door de bocht. Eigenlijk wil ik er ook niet over praten.
Toch, m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Smit & Co
Roy,
Bedankt voor de uitleg.
Grt.
Klaas
Bedankt voor de uitleg.
Grt.
Klaas
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 mei 2019 10:25
- Locatie: Pijnacker
Re: Smit & Co
Roy, voor wat betreft de Smit Salvor: ik denk dat je helemaal gelijk hebt. Volgens m'n monsterboekje klopt het jaar.
Was in ieder geval bijwerken voor de wal om e.e.a. af te bouwen en daarna de reis op.
Goeie club, prettige mensen en best veel joppen toen.
Moet een dezer dagen eens in de zeekist graven wat ik daar nog aan herinneringen heb liggen.
De 102: weet nog wel dat we toen vlak daarna orders kregen om anders te ballasten. Best wel een heftig ongeluk destijds.
All the best, Tiel.
Was in ieder geval bijwerken voor de wal om e.e.a. af te bouwen en daarna de reis op.
Goeie club, prettige mensen en best veel joppen toen.
Moet een dezer dagen eens in de zeekist graven wat ik daar nog aan herinneringen heb liggen.
De 102: weet nog wel dat we toen vlak daarna orders kregen om anders te ballasten. Best wel een heftig ongeluk destijds.
All the best, Tiel.
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Smit & Co
Hallo Sparks
Was dat met Kap: Slingerland?
Groet Bob.V.
Was dat met Kap: Slingerland?
Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 mei 2019 10:25
- Locatie: Pijnacker
Re: Smit & Co
Ha Bob, dat zou best kunnen. De naam komt me erg bekend voor. Ik heb alleen de bemanningslijst niet meer.
En zo goed is mijn geheugen ook niet meer.....
Groet, Tiel.
En zo goed is mijn geheugen ook niet meer.....
Groet, Tiel.
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Smit & Co
Hallo Tiel.
Ik zat toen op de Rode Zee en we hebben toen samen met
de Smit Salvor op de Mississippi nog een bulkcarrier vlot getrokken
die was vastgelopen.
Groet Bob.V.
Ik zat toen op de Rode Zee en we hebben toen samen met
de Smit Salvor op de Mississippi nog een bulkcarrier vlot getrokken
die was vastgelopen.
Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
-
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 19 mei 2019 10:25
- Locatie: Pijnacker
Re: Smit & Co
Ha Bob.
Heb toch maar even mijn monsterboekje opgescharreld (was nog best een klus...), kon het me niet voor de geest meer halen.
Ik was van 20-12-77 (Maassluis) tot 24-05-78 (Kingston Jamaica) op pad met de Salvor. Wanneer was dat joppie?
Grt Tiel.
Heb toch maar even mijn monsterboekje opgescharreld (was nog best een klus...), kon het me niet voor de geest meer halen.
Ik was van 20-12-77 (Maassluis) tot 24-05-78 (Kingston Jamaica) op pad met de Salvor. Wanneer was dat joppie?
Grt Tiel.
Re: Smit & Co
Hallo Bob en Sparks N978 Tiel ik weet de echte naam niet van Sparks N 978
Maar hier een stukje uit de sleeptros van januari 1978
Ik heb niet zo veel tijd momenteel ben bezig mijn computer op orde te brengen
ik ga over naar een andere providor van daar dat ik even niet zoveel in beeld ben
Maar misschien dat onderstaande scans herinneringen op roept
Groeten Cor Boer
Maar hier een stukje uit de sleeptros van januari 1978
Ik heb niet zo veel tijd momenteel ben bezig mijn computer op orde te brengen
ik ga over naar een andere providor van daar dat ik even niet zoveel in beeld ben
Maar misschien dat onderstaande scans herinneringen op roept
Groeten Cor Boer
- Bijlagen
-
- IMG_0006.jpg (172.26 KiB) 4025 keer bekeken
-
- IMG_0001.jpg (206.74 KiB) 4025 keer bekeken
-
- IMG_0002.jpg (165.33 KiB) 4025 keer bekeken
-
- IMG_0003.jpg (170.01 KiB) 4025 keer bekeken
-
- IMG_0004.jpg (109.86 KiB) 4025 keer bekeken
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Smit & Co
Hallo Cor en Tiel.
Ik bedoelde de eerste Smit Salvor.
Ik zat op de Rode Zee in 1973-1974.
Groet Bob.V.
Ik bedoelde de eerste Smit Salvor.
Ik zat op de Rode Zee in 1973-1974.
Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.