Smit & Co
-
- Berichten: 9
- Lid geworden op: 01 jan 2011 23:23
Re: Smit & Co
Voor vertrek van deze reis gedokt in Singapore en werd SmitWijs Rotterdam van SmitWijs hernoemd in Rotterdam van Svitzer. Het begin van het einde van deze boten.
- Bijlagen
-
- 02. Keppel Tuas - Smitwijs Rotterdam.JPG (172.51 KiB) 2578 keer bekeken
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Smit & Co
Hallo Kees.
Zoals Jan al zei mooie reportage bedankt.
Groet Bob.V.
Zoals Jan al zei mooie reportage bedankt.
Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Smit & Co
Miniatuur model van de SMIT HOUSTON
+
+
Re: Smit & Co
gr. Bas
Re: Smit & Co
Hello, B-Bootsman,b-bootsman schreef: ↑24 okt 2019 11:48 Hello dxbBob.
This the only photo i could find.
Zwarte Zee..JPG
Greetings Bob.V.
Foto even gedraaid, Jinny
Mission accomplished! This is an excellent photo. After so long a search, it is good to finally see the actual tow in black and white and not in my poor memory. I very much appreciate your effort. Cheers.
Missie volbracht! Dit is een uitstekende foto. Na zo lang zoeken, is het goed om eindelijk het slepen in zwart-wit te zien en niet in mijn slechte geheugen. Ik waardeer je inspanningen zeer. Proost.
Re: Smit & Co
Kees, the report is very informative, thanks for posting it. I agree completely with you when you wrote: “Het begin van het einde van deze boten.” It’s a sad but true statement.Kees Pronk schreef: ↑18 dec 2019 14:39 Voor vertrek van deze reis gedokt in Singapore en werd SmitWijs Rotterdam van SmitWijs hernoemd in Rotterdam van Svitzer. Het begin van het einde van deze boten.
Kees, het rapport is zeer informatief, bedankt voor het posten. Ik ben het helemaal met je eens toen je schreef: "Het begin van het einde van deze boten." Het is een trieste maar waarachtige uitspraak.
Re: Smit & Co
Als reactie op de Smit Lloyd foto's.
De "Smit Lloyd 3" verlaat hier de haven van Great Yarmouth. Waarschijnlijk in de z.g. milk run naar de Amoco platforms in het Leman Field en Indefatigable Field. ( Er stonden ook nog drie Amoco productie platforms in het Rough Field net boven de Humber ).
De "Smit Lloyd 14" vaart op de Nieuwewaterweg op proefvaart in juni 1967. Oplevering; 12 juni 1967. De vlag van haar bouwwerf hangt nog in top t.w. Van Der Giessen - De Noord, Krimpen a.d. IJssel.
De 100 S klasse die hier nieuw voor de Parkkade komt is waarschijnlijk de "Smit Lloyd 105". Ze heeft nog een extra sleepboog over het midden van het werkdek en heeft ook nog een neerklapbaar heklicht wat toen nog verplicht was, maar later afgeschaft werd.
m.v.g., Roy
De "Smit Lloyd 3" verlaat hier de haven van Great Yarmouth. Waarschijnlijk in de z.g. milk run naar de Amoco platforms in het Leman Field en Indefatigable Field. ( Er stonden ook nog drie Amoco productie platforms in het Rough Field net boven de Humber ).
De "Smit Lloyd 14" vaart op de Nieuwewaterweg op proefvaart in juni 1967. Oplevering; 12 juni 1967. De vlag van haar bouwwerf hangt nog in top t.w. Van Der Giessen - De Noord, Krimpen a.d. IJssel.
De 100 S klasse die hier nieuw voor de Parkkade komt is waarschijnlijk de "Smit Lloyd 105". Ze heeft nog een extra sleepboog over het midden van het werkdek en heeft ook nog een neerklapbaar heklicht wat toen nog verplicht was, maar later afgeschaft werd.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Smit & Co
Hallo, ik heb me aangemeld op dit forum omdat ik een model ga restaureren van de Enterprise/Pioneer dat ik 30 jaar geleden heb gemaakt. Daarbij zal ik het model iets aanpassen en herdopen als Smit Colombo.
Inmiddels heb ik wat meer modelbouwervaring en daarom wordt de restauratie wat meer als alleen een nieuw verfje...
Daarbij worden nogal wat onderdelen nieuw gemaakt. Ook wil Ik wat meer weten van de functie van bepaalde onderdelen.
Daarmee kom ik op de reden van mijn aanmelding.
Onder het bordes op de voorste mast zit een “cilinder” met drie gaten tegen de SB kolom van de mast.
Wat is de functie van dit onderdeel?
Hier ligt de gedemonteerde mast en u kijkt tegen de onderkant aan en het onderdeel staat hier midden-rechts op de foto.
Inmiddels heb ik wat meer modelbouwervaring en daarom wordt de restauratie wat meer als alleen een nieuw verfje...
Daarbij worden nogal wat onderdelen nieuw gemaakt. Ook wil Ik wat meer weten van de functie van bepaalde onderdelen.
Daarmee kom ik op de reden van mijn aanmelding.
Onder het bordes op de voorste mast zit een “cilinder” met drie gaten tegen de SB kolom van de mast.
Wat is de functie van dit onderdeel?
Hier ligt de gedemonteerde mast en u kijkt tegen de onderkant aan en het onderdeel staat hier midden-rechts op de foto.