Smit & Co

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Smit & Co

Bericht door Koos »

Hallo Derk,
Van mijn zijde "no bad feelings at all".
Maar na 3 keer in korte tijd datzelfde te hebben gelezen schoot dat bij mij even in het verkeerde keelgat.
Temeer omdat er toch zeker een niet gering aantal personen behoorlijk veel tijd etc. aan dit Topic (en ook aan andere Topics) besteden om ook oa. jou van leuke nostalgie te laten genieten.
Dan zal je ze toch ergens vandaan moeten halen en zeker die van ruim een eeuw geleden waarvan de maker/eigenaar totaal niet te achterhalen is.
Vele foto's zijn al op div. sites of wat dan ook gebruikt en dus al helemaal onwetend mbt. origine.
Ook ik die maar een minimale inbreng vertegenwoordigd op/in dit forum probeer er lichtelijk aan bij te dragen om het mede in stand te houden.
Plaats ook best een hele boel eigen foto's uit mijn toch wel gevarieerde, aan div. scheepvaart gerelateerde verleden en heb er best wat, maar heb er totaal geen moeite mee als anderen die hergebruiken, laat iedereen er maar van genieten.
Ben nog steeds bezig met scannen wat een tijdrovend werk is en zal je zeggen dat over een aantal jaren de hele handel door de dochters in de oud papierbak zal worden gedeponeerd want die hebben er totaal geen affectie mee (en misschien wel begrijpelijk).
Daar je echter eerder aangaf "niet uit boeken etc. te durven memoreren heb ik je in mijn verhaal uitgenodigd om dat juist wel te doen.
En maak ik uit je antwoord op dat je dat nu wel van plan zou zijn dus zou ik zeggen "kom op Derk, ontsluit je boeken en platen en DVD's en laat ons mee genieten van jouw bezit, want kan niet anders dat daar hele mooie dingen op moeten staan.
Enne fietsen en lopen doe ik ook nog elke dag er tussendoor om de bovenkamer wat op te schonen.
Dus hoop dat je de handschoen oppakt.
Fijne avond.
Gr. Koos

kabo
Berichten: 2255
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Smit & Co

Bericht door kabo »

NL-RtSA_4121_21256-4-10.jpeg
NL-RtSA_4121_21256-4-10.jpeg (81.05 KiB) 4129 keer bekeken
De Indus brengt Deense coaster Tobitrader binnen na schuivende lading opgelopen tijdens storm op 3/2/1969.
gr. Bas
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Smit & Co

Bericht door Roy »

Er is nogal wat te doen om, al dan niet, ( vermeende ), kopierechten.
Het is een gegeven dat dat vaak foto's bewust van een ander gebruikt / gestolen worden.
Op het topic van de S.M.N. zie ik een foto staan die door m'n vader gemaakt is. Die foto heb ik met stempel en al, ( dat deed ik trouwens altijd ), maar aan één persoon geruild of gegeven.
De persoon in kwestie had destijds nogal wat commentaar op de bekende maritieme boekenschrijvers. Welnu ook hij is succesvol aan het kopiëren geslagen en kom ik de foto's van m'n vader en mij in diverse boeken tegen, tot in zijn inmiddels eigen boek uitgaven aan toe...…………..
Tja, ik zie het als een totaal misplaatste hebberigheid ten top.
Maar goed, wie ben ik. :?

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Smit & Co

Bericht door Wim Plukker »

In een grijs verleden was Jos hier best wel streng op want hij heeft het een aantal keer aan de stok gehad met "rechtmatige" eigenaren van geposte foto's die niet vrij van copyright waren. Men moet begrijpen dat foto's vaak niet meer van de fotograaf zijn maar zijn verkocht aan uitgevers die vaak via fusie's nog wel degelijk bestaan en kunnen claimen. Maar naarmate de tijd verstrijkt en het internet expandeert is hier geen beginnen meer aan eigenlijk.

En je moet wel bedenken dat het beroep fotograaf/uitgever hierdoor uitsterft, als het portretrecht geen enkele inhoud meer heeft zijn zij brodeloos.

Hat kan ook anders. Ooit plaatste ik een aantal foto's hier van mijn stagetijd op de "Mighty Servant 2" middels Photobucket die op een gegeven moment geld wilde zien voor hosting van foto's en veranderden duizenden foto's hier in rode kruisjes. Niet lang daarna kwam ik op de site van Bureau Wijsmuller en trof daar mijn foto's in blakende gezondheid aan :lol: Proet had ze blijkbaar bijtijds gedownload naar zijn eigen server voordat die Yanken op de centen gingen zitten.

Maar nu maar weer verder met Smit & Co.

M.v.g.

Wim

P.s Ook Proet al lang niks van gehoord.
"Beauty is in the eye of the beholder"
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Smit & Co

Bericht door b-bootsman »

Hallo.

Er zijn heel wat voor publiek toegankelijke foto's te downloaden.
Nationaal archief ,Rotterdams stadsarchief en nog veel meer.
Alleen vragen zij om de naam van de fotograaf of waar ze de foto vandaan
hebben te melden kleine moeite maar wordt vaak niet gedaan.

Groet Bob.V.
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Smit & Co

Bericht door b-bootsman »

Hallo.
Ik vond deze foto op het nationaal archief.

Groet Bob.V.
Bijlagen
NL-HaNA_2.24.01.09_0_902-0588.jpg
NL-HaNA_2.24.01.09_0_902-0588.jpg (166.08 KiB) 3932 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Smit & Co

Bericht door Johnny »

Een vraagje aan de Smit allesweters; hoorde gisteren dat de Smit(wijs) Singapore nog steeds zou bestaan, zelf heb ik daar mijn twijfels over, wie weet het en waar is ze gebleven???
Het leven is geen facebook
Gebruikersavatar
Drentenier
Berichten: 2198
Lid geworden op: 12 mei 2010 14:13
Locatie: Gasselte

Re: Smit & Co

Bericht door Drentenier »

Groet,
Hans
Johnny
Berichten: 490
Lid geworden op: 18 feb 2017 08:37
Locatie: Hellevoetsluis
Contacteer:

Re: Smit & Co

Bericht door Johnny »

Daar was ik al bang voor, ben in 2007 een keer aan boord geweest van dit prachtige schip, jammer dat ze nu getransformeerd is naar een berg scheermesjes...
Het leven is geen facebook
Gebruikersavatar
b-bootsman
Berichten: 4995
Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57

Re: Smit & Co

Bericht door b-bootsman »

Hallo Johnny.

Kwam deze nog tegen op het net.
Betere tijden in Noorwegen.

Groet Bob.V.
Bijlagen
SMIT SINGAPORE.jpg
SMIT SINGAPORE.jpg (100.94 KiB) 3530 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.


Plaats reactie