Smit & Co

Een gezellig, leuk en informatief Scheepvaartforum
Derk-.
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:16

Re: Smit & Co

Bericht door Derk-. »

Ik werkte toen op de Tasman Zee.
Kort reisje maar was wel leuk. Drukte langs de hele Waterweg.
Maar ik dacht dat de herkomst van deze foto en vele andere aangegeven moest worden.
Ik heb alle boeken uitgegeven door Smit maar durf daar niet uit te memoreren.
Als je alleen al de foto's van de opruiming in het Suezkanaal ziet (prachtig) ook de medaille die we gekregen hebben na de opruiming.


Derk

Frank
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 jul 2019 20:37

Re: Smit & Co

Bericht door Frank »

Mariner (R.I.P.) schreef: 28 jul 2013 01:49 "De "Elbe" met de beladen Frederal 400-4 op pad;

Afbeelding

Afbeelding

Groets,

Mariner
He, hoe kan dat? De bovenste is een foto, die ik zelf heb gemaakt!
Op een van de laatste reizen van de Elbe. De andere foto, zou ik moeten nakijken.
(Frank J. Nijsen)
Derk-.
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:16

Re: Smit & Co

Bericht door Derk-. »

Dat bedoel ik, foto plaatsen maar wel herkomst en of toestemming aangeven.
Derk
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Smit & Co

Bericht door Koos »

Hallo Derk,
Zou zeggen barst dan zelf eens even los om er wat "zindelijks" op te gooien.
Graag niet alleen in schrijfvorm maar gaarne "beelden" want daar schijn je er genoeg van te hebben zoals je zelf aangeeft in een eerder bericht van 30 juni jl. waarin je weergeeft in het bezit te zijn van alle uitgegeven Smit boeken, dus voor jou heel erg simpel om "herkomst en toestemming aan te vragen" toch ?
Leef je uit zou ik zeggen en laten wij ons maar eens door jou verrassen, hopen we.
Kijk, wat wij hier op dit Topic met z'n allen eigenlijk trachten te doen, en daar ook nog tijd aan besteden, is om het historische besef wat gaande te houden van vroegere bemanningsleden maar ook andere geinteresseerden die hier uit de reacties te lezen geweldig veel plezier aan beleven.
Kijk waar jij nu inmiddels na je recentelijke terugkeer op het Forum al drie keer over heb lopen zeveren mbt. dat "H en T" verhaal is dat ons hier ook niet geheel onbekend en al genoegzaam doorgenomen.
Verbaas me er wel over dat je ze wel allemaal eerst zit te bekijken.
Is dat uit belangstelling of om de aandelen van de azijnfabriek wat omhoog te krijgen.
En dan hebben we het hier merendeels ook nog eens over die "oude meuk" van Smit die allang niet meer actueel is (helaas) en wie zal daar nog over vallen.
Is niets actueels bij.
Ook die boekjes, waar ik trouwens ook wel eens wat uit heb gepikt (zoals door jou opgemerkt en mij ook hebt laten merken) dateren van ergens achterin de jaren 50 of zo.
Sjonge, sjonge.
Zouden die "makers" nog onder ons zijn ?
Verder is het denkelijk zo dat vrijwel alle Smit sympathisanten in welke vorm dan ook, ofwel organisatie en/ofwel vereniging/instituut of wat dan ook hier weinig bezwaar tegen zouden hebben want wordt middels dit forum/Topic ook weer belangstelling opgewekt voor hun periodieke te houden activiteiten
Zal je vertellen nog nimmer een bericht te hebben ontvangen mbt. on-eigenlijk gebruik.
Maar als je het er niet mee eens bent dan "ris" ik zo al datgene wat ik erop heb gezet er acuut weer af, is zo gebeurd.
En om je nog even verder uit de droom te helpen, ook ik kwam op een gegeven moment op dit Forum foto's tegen die persoonlijk door mijzelf waren geschoten en destijds alleen zijn overgedragen aan de maatschappij die mij tijdens m'n pensionering nog voor wat project begeleiding had ingehuurd en alleen maar bij mij en hun konden zijn.
Niet dus en doken ook hier op.
Was toen alleen nieuwsgierig wat het "traject" was geweest en laat een ieder daar dan genoegen aan beleven.
Tevens is het inmiddels heden ten dage ook zo dat "foto's" al diverse malen "over de kop" zijn gegaan ofwel vel malen hergebruikt zijn waardoor je de maker en/of bezitten nooit van z'n leven nog terug kan vinden en zeker niet wat wij soms plaatsen uit 2 eeuw-wisselingen terug.
En als afmaker: Foto's en/of afbeeldingen die niet geacht worden te worden hergebruikt, zijn voldoende beschermd en krijg je er van z'n lang zal z'n leven er niet af.
Ik ga maar eens even een poosje "Status Quo" want als ze me in het cachot zetten zal jij mij vast niet van het "water en brood" komen voorzien.
Hoop intussen wel op korte termijn te kunnen gaan genieten van jouw daadwerkelijke inbreng.
In ieder geval een ieder nog een fijne dag toegewenst.
Gr. Koos
Gebruikersavatar
leo-shof
Berichten: 2906
Lid geworden op: 23 dec 2006 21:05
Locatie: 0174

Re: Smit & Co

Bericht door leo-shof »

Ach Koos
Ik vind persoonlijk als je foto´s en dergelijke op het internet zet, Dat je eigenlijk : je "rechten" los laat
En als je er nog steeds je zeggenschap over wilt behouden!
Doe ze lekker in een ouwe schoenendoos, en stop die weg onder je bed of zo

Vaak worden foto´s verpest om dat ze er zo nodig een naam op zetten. Zo ontzettend jammer
Het slechtste wiel van de wagen kraakt het meest . :roll:

LEO
Derk-.
Berichten: 57
Lid geworden op: 17 mar 2019 13:16

Re: Smit & Co

Bericht door Derk-. »

Jammer dat het zo loopt.
Een niet zo'n vriendelijke goedendag aan allen.
Zal het morgen proberen van me af te lopen en fietsen.
Ik wist dat er commentaar zou komen maar dit niet.
De mooie boeken,platen en vele foto's zal ik maar op de dvd's laten staan.
Mooie en fijne gesprekken op het forum voor jullie.

Derk
Koos
Berichten: 840
Lid geworden op: 14 mar 2006 14:59

Re: Smit & Co

Bericht door Koos »

Hallo Derk,
Van mijn zijde "no bad feelings at all".
Maar na 3 keer in korte tijd datzelfde te hebben gelezen schoot dat bij mij even in het verkeerde keelgat.
Temeer omdat er toch zeker een niet gering aantal personen behoorlijk veel tijd etc. aan dit Topic (en ook aan andere Topics) besteden om ook oa. jou van leuke nostalgie te laten genieten.
Dan zal je ze toch ergens vandaan moeten halen en zeker die van ruim een eeuw geleden waarvan de maker/eigenaar totaal niet te achterhalen is.
Vele foto's zijn al op div. sites of wat dan ook gebruikt en dus al helemaal onwetend mbt. origine.
Ook ik die maar een minimale inbreng vertegenwoordigd op/in dit forum probeer er lichtelijk aan bij te dragen om het mede in stand te houden.
Plaats ook best een hele boel eigen foto's uit mijn toch wel gevarieerde, aan div. scheepvaart gerelateerde verleden en heb er best wat, maar heb er totaal geen moeite mee als anderen die hergebruiken, laat iedereen er maar van genieten.
Ben nog steeds bezig met scannen wat een tijdrovend werk is en zal je zeggen dat over een aantal jaren de hele handel door de dochters in de oud papierbak zal worden gedeponeerd want die hebben er totaal geen affectie mee (en misschien wel begrijpelijk).
Daar je echter eerder aangaf "niet uit boeken etc. te durven memoreren heb ik je in mijn verhaal uitgenodigd om dat juist wel te doen.
En maak ik uit je antwoord op dat je dat nu wel van plan zou zijn dus zou ik zeggen "kom op Derk, ontsluit je boeken en platen en DVD's en laat ons mee genieten van jouw bezit, want kan niet anders dat daar hele mooie dingen op moeten staan.
Enne fietsen en lopen doe ik ook nog elke dag er tussendoor om de bovenkamer wat op te schonen.
Dus hoop dat je de handschoen oppakt.
Fijne avond.
Gr. Koos
kabo
Berichten: 2259
Lid geworden op: 21 mar 2015 15:42

Re: Smit & Co

Bericht door kabo »

NL-RtSA_4121_21256-4-10.jpeg
NL-RtSA_4121_21256-4-10.jpeg (81.05 KiB) 4134 keer bekeken
De Indus brengt Deense coaster Tobitrader binnen na schuivende lading opgelopen tijdens storm op 3/2/1969.
gr. Bas
Roy
Berichten: 12721
Lid geworden op: 29 jan 2005 22:19
Locatie: Den Helder

Re: Smit & Co

Bericht door Roy »

Er is nogal wat te doen om, al dan niet, ( vermeende ), kopierechten.
Het is een gegeven dat dat vaak foto's bewust van een ander gebruikt / gestolen worden.
Op het topic van de S.M.N. zie ik een foto staan die door m'n vader gemaakt is. Die foto heb ik met stempel en al, ( dat deed ik trouwens altijd ), maar aan één persoon geruild of gegeven.
De persoon in kwestie had destijds nogal wat commentaar op de bekende maritieme boekenschrijvers. Welnu ook hij is succesvol aan het kopiëren geslagen en kom ik de foto's van m'n vader en mij in diverse boeken tegen, tot in zijn inmiddels eigen boek uitgaven aan toe...…………..
Tja, ik zie het als een totaal misplaatste hebberigheid ten top.
Maar goed, wie ben ik. :?

m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Wim Plukker
Berichten: 518
Lid geworden op: 03 sep 2006 17:02

Re: Smit & Co

Bericht door Wim Plukker »

In een grijs verleden was Jos hier best wel streng op want hij heeft het een aantal keer aan de stok gehad met "rechtmatige" eigenaren van geposte foto's die niet vrij van copyright waren. Men moet begrijpen dat foto's vaak niet meer van de fotograaf zijn maar zijn verkocht aan uitgevers die vaak via fusie's nog wel degelijk bestaan en kunnen claimen. Maar naarmate de tijd verstrijkt en het internet expandeert is hier geen beginnen meer aan eigenlijk.

En je moet wel bedenken dat het beroep fotograaf/uitgever hierdoor uitsterft, als het portretrecht geen enkele inhoud meer heeft zijn zij brodeloos.

Hat kan ook anders. Ooit plaatste ik een aantal foto's hier van mijn stagetijd op de "Mighty Servant 2" middels Photobucket die op een gegeven moment geld wilde zien voor hosting van foto's en veranderden duizenden foto's hier in rode kruisjes. Niet lang daarna kwam ik op de site van Bureau Wijsmuller en trof daar mijn foto's in blakende gezondheid aan :lol: Proet had ze blijkbaar bijtijds gedownload naar zijn eigen server voordat die Yanken op de centen gingen zitten.

Maar nu maar weer verder met Smit & Co.

M.v.g.

Wim

P.s Ook Proet al lang niks van gehoord.
"Beauty is in the eye of the beholder"


Plaats reactie