Smit & Co
-
- Berichten: 576
- Lid geworden op: 31 mar 2006 22:22
- Locatie: Koudekerke
POOLZEE
Ietwat sombere berichten over de POOLZEE mannen.
Hier de boot in betere tijden.
In 1970 te water bij DE MERWEDE in Hardinxveld-Giessendam.
En eveneens uitgerust met de werkpaarden van de Nederlandse
Sleepvaart: TM 410.
Met groeten, Jan Willemsen.
Hier de boot in betere tijden.
In 1970 te water bij DE MERWEDE in Hardinxveld-Giessendam.
En eveneens uitgerust met de werkpaarden van de Nederlandse
Sleepvaart: TM 410.
Met groeten, Jan Willemsen.
vooruitgang is onrust.
Wat gebeurde er zo in september 1961 bij L. Smit & Co hier enkele scans
uit de Sleeptros het contactblad van L. Smit & Co.
De Thames van 3250 PK werd te water gelaten en het platform Triton is
op zijn poten gezet en een herinnering aan een groot man a/b Hudson.
Scheepsbel voor kapitein Kalkman en het MS Levante van strant gehaald
en de Geeststroom gelicht
En waar voeren in september 1961 deze slepers en wie zaten er op?????
Ook met dank aan jan Vennik
Cor Boer
uit de Sleeptros het contactblad van L. Smit & Co.
De Thames van 3250 PK werd te water gelaten en het platform Triton is
op zijn poten gezet en een herinnering aan een groot man a/b Hudson.
Scheepsbel voor kapitein Kalkman en het MS Levante van strant gehaald
en de Geeststroom gelicht
En waar voeren in september 1961 deze slepers en wie zaten er op?????
Ook met dank aan jan Vennik
Cor Boer
:D Hoi Roy
Ik zag dat de stuurboord spijker al onder water ging en het schroefwater staat op achteruit,maar ik weet dat ik als tweede goed op me flikker zou krijgen als er zoveel bende uit die pijp kwam,en dat is me nog nooit overkomen.zelf met een uitgekiende werkschroef hoef je niet volle porry achteruit te geven met ankeren,ik heb er geen verstand van,maar op de ree ga je langzaam tegen stroom in,lekko spijker langzaam achteruit {stroom mee}3-4-5- shackels uit je weet wel die bijna witte wat je wil.
balletje halfstok in de voormast ,en ankerwacht om uit te peilen.
voor het krabben van de spijker enz enz .
Ik hoor het wel als ik het mis heb uiteindelijk ben ik een vetpriester.
Ha die Cor ik hou me aanbevolen. :D
Groets Bram :D
Ik zag dat de stuurboord spijker al onder water ging en het schroefwater staat op achteruit,maar ik weet dat ik als tweede goed op me flikker zou krijgen als er zoveel bende uit die pijp kwam,en dat is me nog nooit overkomen.zelf met een uitgekiende werkschroef hoef je niet volle porry achteruit te geven met ankeren,ik heb er geen verstand van,maar op de ree ga je langzaam tegen stroom in,lekko spijker langzaam achteruit {stroom mee}3-4-5- shackels uit je weet wel die bijna witte wat je wil.
balletje halfstok in de voormast ,en ankerwacht om uit te peilen.
voor het krabben van de spijker enz enz .
Ik hoor het wel als ik het mis heb uiteindelijk ben ik een vetpriester.
Ha die Cor ik hou me aanbevolen. :D
Groets Bram :D