Smit & Co
Re: Smit & Co
HIER staat het nu volledige verhaal van Johan Toet over zijn reizen op de Mississippi in 1969.
Behalve de eerste drie foto's, die ter illustratie elders vandaan komen, zijn al deze unieke foto's van Johan zelf afkomstig.
Behalve de eerste drie foto's, die ter illustratie elders vandaan komen, zijn al deze unieke foto's van Johan zelf afkomstig.
- Bijlagen
-
- toet-4.JPG (98.51 KiB) 5774 keer bekeken
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Smit & Co
Hallo.
Ik vond deze foto van de Zwarte Zee en de Rode Zee voor vertrek van Wallsend aan de Tyne
naar Callao (Peru) in 1908 met een drijvend dok op sleep afstand 10.260 miles.
Groetjes Bob.V.
Ik vond deze foto van de Zwarte Zee en de Rode Zee voor vertrek van Wallsend aan de Tyne
naar Callao (Peru) in 1908 met een drijvend dok op sleep afstand 10.260 miles.
Groetjes Bob.V.
- Bijlagen
-
- 4080909323_081fdd68b4_o.jpg (419.16 KiB) 5267 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: Smit & Co
Onderstaande foto's vond ik op de cd van Nautiek, de naam van de sleepboot werd niet vermeld en ook op de foto's was voor mij niet te zien welke sleepboot het was, na het vinden van onderstaand krantenartikel blijkt het dus over de Elbe te gaan.
Name: CHANDA Keel:
Type: Cargo ship (ref) Launch Date: 9.5.44
Flag: GBR Date of completion: 12.7.44
DWT: 10080 Length overall: 147.8
Country of build: GBR
Beam: 19.2 Builder: Barclay, Curle & Co
Location of yard: Whiteinch
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
Subsequent History:
69 PRECIOUS PEARL
Disposal Data:
fire 22.00N/116.54E 15.10.71 & sank in tow 22.16.30N/118.07E 17.10.71 [Kaohsiung-Saigon, cement etc]
IDNo: 5067943 Year: 1944Name: CHANDA Keel:
Type: Cargo ship (ref) Launch Date: 9.5.44
Flag: GBR Date of completion: 12.7.44
DWT: 10080 Length overall: 147.8
Country of build: GBR
Beam: 19.2 Builder: Barclay, Curle & Co
Location of yard: Whiteinch
Number ofscrews/Mchy/Speed(kn): 1D-14.5
Subsequent History:
69 PRECIOUS PEARL
Disposal Data:
fire 22.00N/116.54E 15.10.71 & sank in tow 22.16.30N/118.07E 17.10.71 [Kaohsiung-Saigon, cement etc]
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Smit & Co
Hallo Jos.
Welke CD is dat.
Groetjes Bob.V.
Welke CD is dat.
Groetjes Bob.V.
Re: Smit & Co
De CD is jaren geleden door http://www.nautiek.nl uitgegeven, Bob.
Re: Smit & Co
Mooi verhaal van Johan Toet... met plezier gelezen en mooie foto's uit de oude doos
Ton Pekel
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Wrijving geeft glans en warmte....
........ teveel geeft slijtage!
Re: Smit & Co
Johan dit vond ik het mooiste stuk uit je verhaal.ik dacht eergisteren heb ik drinky drinky gedaan gisteren fokkie fokkie, dus doe maar een keer mayawana mayawana
Daar herken ik mij in ,altijd iets nieuws wat zal dat nu weer zijn ? avontuur.
gr. tony.
Re: Smit & Co
Bedankt voor de leuke reacties ik heb het verhaal geschreven hoe ik het toen hebt beleeft als 18 jarig jongetje
Re: Smit & Co
En Jos die onderste foto van die sloep in de davids die staat ook in de Elbe magazine 2011
Re: Smit & Co
Op die reis is de, op dat moment nagelnieuwe, "Roode Zee" bijna verloren gegaan.b-bootsman schreef:Hallo.
Ik vond deze foto van de Zwarte Zee en de Rode Zee voor vertrek van Wallsend aan de Tyne
naar Callao (Peru) in 1908 met een drijvend dok op sleep afstand 10.260 miles.
Groetjes Bob.V.