Smit & Co
Smit & Co
Hier nog wat Smit werk
Groet,
Proet
Groet,
Proet
Weet u iets over of van de sleepboten van Bureau Wijsmuller ? Neem dan eens contact op met info@bureau-wijsmuller.nl
Re: Smit & Co
heel mooi proet veel dank
van heel dichtbij meegemaakt.
van heel dichtbij meegemaakt.
de zee spreekt me aan, de zee zingt me toe,
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
ik kan haar verstaan, ik word haar niet moe,
ik reisde naar het noorden, naar zuid, west of oost,
de zee is mijn zegen, de zee is mijn troost.
Re: Smit & Co
In de schoenendoos op zolder kwam ik nog dit kiekje tegenvan de sleepboot Blankenburg tijdens het naar buiten brengen van de Willem Ruys te Vlissingen in 1947
- Bijlagen
-
- Blankenburg Smit klein.jpg (50.83 KiB) 2541 keer bekeken
Re: Smit & Co
Ouwe Wijsmuller boys opeens met mooie foto's van Smitboten.
Zou het na al die jaren dan toch nog goed komen?
Zou het na al die jaren dan toch nog goed komen?
Re: Smit & Co
Kombuispraat en verbroederen, mooi toch.
grt,bouk.
grt,bouk.
Re: Smit & Co
Leuk forum. Ik heb vanaf 1981 t/m 1985 bij Smit gevaren en daarbij bijna de hele toenmalige range aan schepen gehad vanaf de Witte Zee t/m de Smit Singapore. De maiden voyage van de Smit Singapore nog meegemaakt naar Stavanger en vervolgens op weg naar Houston maar niet verder gekomen dan zuid Engeland vanwege een carterexplosie. Mooie onbezorgde tijd.
BTW ik heb wel eens met een zekere Komen gevaren, die had eerst bij van Ommeren gezeten en was dacht ik uitgeleend aan Smit
BTW ik heb wel eens met een zekere Komen gevaren, die had eerst bij van Ommeren gezeten en was dacht ik uitgeleend aan Smit
Re: Smit & Co
Ik denk dat er bij de Smit Singapore wel meer fout berekend was. Het eerste jaar van de S S was echt een ramp jaar, carterexplosie bij Engeland, kortsluiting bij de azoren, dood schip bij Kaapstad. En dat allemaal omdat de fles bij de doop aan de parkeerkade niet kapot wilde.boyat-1 schreef:Goede middag.
Over mooi en lelijk kunnen we heel veel vergaderingen beleggen.
Hoe je er op werkt en leeft dat is volgens mij het belangrijkste.
Ik heb gevaren op alle maten zeeslepers, bevoorradingsschepen
en andere drijvende materialen van Smit.
Maar een mooi vaartuig is een combinatie van model en accomodatie.
Daarom voer ik liever op een Smit Rotterdam en een Taklift 4 dan op
de Ebro en de Zwarte Zee 3. Op alles moest gewerkt worden en ook dat
was vaak prettiger op de eersten.
Even als laatste, een prachtig gezicht om de Smit Singapore te water zien
gaan en daarna nog een leuke middag/avond te hebben.
Jammer dat er een foute berekening was bij de tandwielkasten zoals bleek
bij de proefvaart.
Groet,
Derk
Overigens de Zwarte en Witte zee waren mooie schepen maar de Rotterdam e.d waren machtige schepen. Daar tussen in was van beide niks.
Re: Smit & Co
Geen familie, hoor.BTW ik heb wel eens met een zekere Komen gevaren, die had eerst bij van Ommeren gezeten en was dacht ik uitgeleend aan Smit
Re:
leuk die foto van de Barentszee ik zat aan boord toen mijn eerste reis en meteen 9 maanden van huis.De Schar schreef:.....
De Barentszee in Port Said (1962)
grt,bouk.
PS:
zijn hier nog opvarende die toen ook aan boord waren..?
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14449
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Smit & Co
Het zou me absoluut niet verbazen dat die carter-explosie min of meer rechtstreeks "verbonden" was met de toenmalige Werkspoor "bedplate" problemen. DAT was in feite een fikse spijker in de doodkist van Werkspoor.niet verder gekomen dan zuid Engeland vanwege een carterexplosie
Met veel genoegen zijn verslagen gelezen en genoten van de typische sleepvaart uitdrukkingen.Ron de Jong Beekhuijsen,
NOG spijt dat ik nooit op zo'n ECHTE sleepboot heb gevaren.
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"