No Limit
No Limit
En dus zal de verzekeraar de schuld bij de ontwerper of werf leggen, die twee blijven ruziën, en de schipper wordt/is de dupe.
Waarom neemt de werf en/of ontwerpbureau niet zijn verantwoording?
Als ik een nieuw binnenvaartschip laat bouwen, dan NOOIT bij Veka of met Tekholl.
Een fout, hoe erg en blunderachtig ook, kan gebeuren.
Maar als de partijen als ruziënde kleuters met het vingertje naar elkaar wijzen, weet ik genoeg.
Beide partijen wisten dat het om een beunschip ging, dus beide partijen waren fout.
Eric
Waarom neemt de werf en/of ontwerpbureau niet zijn verantwoording?
Als ik een nieuw binnenvaartschip laat bouwen, dan NOOIT bij Veka of met Tekholl.
Een fout, hoe erg en blunderachtig ook, kan gebeuren.
Maar als de partijen als ruziënde kleuters met het vingertje naar elkaar wijzen, weet ik genoeg.
Beide partijen wisten dat het om een beunschip ging, dus beide partijen waren fout.
Eric
Rust Roest
Maar Roest Rust niet.
Maar Roest Rust niet.
Bron: IJmuider Courant, woensdag 10 november 2004
Danny Drenth
Schipper No Limit terug op plek des onheils
IJMUIDEN - Ruim vier maanden nadat het doormidden knakte in de middensluis, voer het zandschip No Limit gistermiddag zijn eerste vracht weer door de sluizen in IJmuiden. De vraag die iedereen op de lippen lag, was hoe het voelt voor eigenaar en schipper Nico Duikersloot om terug te keren op de plek des onheils. Het antwoord is een krachtig geuit drie-letter-woord. Maar hij is ook blij dat er een einde is gekomen aan zijn gedwongen tijdelijke werkeloosheid. ,,Ik zat hem net nog wel even te knijpen toen hij zeven centimeter doorzakte maar daar is hij natuurlijk op gebouwd'', grinnikt Duikersloot.
Ook de bemanning is blij weer aan de slag te kunnen. De afgelopen maanden hebben zij niet alleen stilgelegen, maar wachtten ze ook in spanning op het oordeel van de verzekeringsmaatschappij over de oorzaak van het doorknakken. In samenwerking met de scheepvaartinspectie, die in eerste instantie mogelijk gesjoemel van Duikersloot zelf niet uitsloot, concludeerde de verzekering dat er sprake was van een constructiefout bij het enkele weken oude schip. De onzekerheid was toen overigens nog niet over want vervolgens vlogen de ontwerper/bouwer en het bedrijf dat de berekeningen uitvoerde, elkaar in de haren.
Duikersloot verbaasde zich gisteren dat hij met zijn belading naar de Noordersluis werd geloodst. De grootste van de vier IJmuidense sluizen werd na het ongeluk namelijk afgesloten voor zandschepen omdat een herhaling in deze sluis zeer grote economische schade kan betekenen. Volgens een medewerker van het gemeentelijke havenbedrijf is echter sinds 1 november het beleid weer gewijzigd en worden grote zand- en beunschepen bij drukte ook weer in de Noordersluis geschut. Dat dit zo kort na de beleidswijziging nu juist de No Limit betreft, noemt hij inderdaad ironisch.
De No Limit is een voorbeeld van de hedendaagse zandschepen die steeds groter worden. Door zijn formaat is het schip aangewezen op de Middensluis of de Noordersluis terwijl veel collega schippers gebruik kunnen maken van de Kleine en Zuidersluis.
Danny Drenth
Schipper No Limit terug op plek des onheils
IJMUIDEN - Ruim vier maanden nadat het doormidden knakte in de middensluis, voer het zandschip No Limit gistermiddag zijn eerste vracht weer door de sluizen in IJmuiden. De vraag die iedereen op de lippen lag, was hoe het voelt voor eigenaar en schipper Nico Duikersloot om terug te keren op de plek des onheils. Het antwoord is een krachtig geuit drie-letter-woord. Maar hij is ook blij dat er een einde is gekomen aan zijn gedwongen tijdelijke werkeloosheid. ,,Ik zat hem net nog wel even te knijpen toen hij zeven centimeter doorzakte maar daar is hij natuurlijk op gebouwd'', grinnikt Duikersloot.
Ook de bemanning is blij weer aan de slag te kunnen. De afgelopen maanden hebben zij niet alleen stilgelegen, maar wachtten ze ook in spanning op het oordeel van de verzekeringsmaatschappij over de oorzaak van het doorknakken. In samenwerking met de scheepvaartinspectie, die in eerste instantie mogelijk gesjoemel van Duikersloot zelf niet uitsloot, concludeerde de verzekering dat er sprake was van een constructiefout bij het enkele weken oude schip. De onzekerheid was toen overigens nog niet over want vervolgens vlogen de ontwerper/bouwer en het bedrijf dat de berekeningen uitvoerde, elkaar in de haren.
Duikersloot verbaasde zich gisteren dat hij met zijn belading naar de Noordersluis werd geloodst. De grootste van de vier IJmuidense sluizen werd na het ongeluk namelijk afgesloten voor zandschepen omdat een herhaling in deze sluis zeer grote economische schade kan betekenen. Volgens een medewerker van het gemeentelijke havenbedrijf is echter sinds 1 november het beleid weer gewijzigd en worden grote zand- en beunschepen bij drukte ook weer in de Noordersluis geschut. Dat dit zo kort na de beleidswijziging nu juist de No Limit betreft, noemt hij inderdaad ironisch.
De No Limit is een voorbeeld van de hedendaagse zandschepen die steeds groter worden. Door zijn formaat is het schip aangewezen op de Middensluis of de Noordersluis terwijl veel collega schippers gebruik kunnen maken van de Kleine en Zuidersluis.
Groetjes Gerrit.
Europese standaard voor de binnenvaart
Gisteren is in Straatsburg gestemd over de harmonisering van de technische eisen voor binnenvaartschepen. Het is goed dat de veiligheidsstandaarden overal in Europa dezelfde worden.
CDA-Europarlementariër Wortmann-Kool: " Het heeft jaren geduurd voordat over deze richtlijn die dateert uit 1997 overeenstemming is bereikt. Ik ben tevreden met de balans die er is gevonden tussen veiligheid enerzijds en regelgeving anderzijds. We moeten in het oog houden dat de binnenvaart sector bestaat uit kleine ondernemers die we niet kunnen opzadelen met ongebreidelde regelgeving en daarmee verbonden kostbare investeringen
uit Nieuwbank.nl
Gisteren is in Straatsburg gestemd over de harmonisering van de technische eisen voor binnenvaartschepen. Het is goed dat de veiligheidsstandaarden overal in Europa dezelfde worden.
CDA-Europarlementariër Wortmann-Kool: " Het heeft jaren geduurd voordat over deze richtlijn die dateert uit 1997 overeenstemming is bereikt. Ik ben tevreden met de balans die er is gevonden tussen veiligheid enerzijds en regelgeving anderzijds. We moeten in het oog houden dat de binnenvaart sector bestaat uit kleine ondernemers die we niet kunnen opzadelen met ongebreidelde regelgeving en daarmee verbonden kostbare investeringen
uit Nieuwbank.nl
- Stavenuiter
- Berichten: 1919
- Lid geworden op: 22 jul 2004 15:00
- Locatie: Enkhuizen