Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ik doe hier een foto voorpagina van de Lloydmail van maart 1968 en voor de SMN mensen
de Rotti heeft hier nog de Nederland schoorsteen met emblem van de lijn.
Voor de kant liggen Korai Maru, Kotei Maru van de Japan Line dan de Limburg en Merwe Lloyd
de Rotti en de Marne Lloyd
Ik vond nog een leuk artikel van de Lloydmail sept 1967
Cor Boer
de Rotti heeft hier nog de Nederland schoorsteen met emblem van de lijn.
Voor de kant liggen Korai Maru, Kotei Maru van de Japan Line dan de Limburg en Merwe Lloyd
de Rotti en de Marne Lloyd
Ik vond nog een leuk artikel van de Lloydmail sept 1967
Cor Boer
- Bijlagen
-
- Maart 1968 Lloydmail.jpg (166.14 KiB) 972 keer bekeken
-
- 001 walcheren.jpg (169.88 KiB) 972 keer bekeken
-
- 002 Walcheren.jpg (217.99 KiB) 972 keer bekeken
-
- 003 Walcheren.jpg (211.67 KiB) 972 keer bekeken
-
- 004 Walcheren.jpg (242.15 KiB) 972 keer bekeken
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Bedankt, Klaas. Die verschillende strepen op de rompen van KRL schepen hebben dus misschien te maken met “voortschrijdend inzicht” wat betreft de huisstijl van de maatschappij. Meestal blijft de rompkkeur gelijk, grijs of zwart. Maar het zou ook kunnen dat deze strepen tot doel hadden om de aangroei van van alles en nog wat te voorkomen/ te verminderen, maar dat later in de praktijk bleek dat het niet aan de verwachtingen beantwoordde.
We zillen het waarschijnlijk nooit weten.
Groeten
Evert Sikkema
We zillen het waarschijnlijk nooit weten.
Groeten
Evert Sikkema
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Evert er zijn inderdaad verfsystem/ verfsoorten, die elkaar niet verdragen. Ik heb een schip gehad, dat voer met een anti- fouling op vinyl basis. De romp was behandeld met verf op alkyd basis. Op de raakvlakken " vraten" die elkaar op. Ik ben geen verfdeskundige, maar ik weet nog dat er toen iets anders tussen die twee lagen gezet. Daar komt nog bij dat de KRL een door ir Vossnack systeem had voor katkodische bescherming. Ik heb dit al eens eerder geplaatst, ik zal dit nog even opzoeken en plaatsen. Mogelijk heeft dit er ook mee te maken.
Grt.
Klaas.
Grt.
Klaas.
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Evert, het beloofde bericht. Reeds eerder door mij geplaatst.
Groet,
Klaas
Dit berichtje werd eerder geplaatst door Jan StolpGroet,
Klaas
-
- Berichten: 995
- Lid geworden op: 31 dec 2004 18:07
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Ingewikkeld, Klaas, die verven en coatings die niet ‘met elkaar overweg kunnen’.
Het duizelt mij, als ik het lees.
Groeten
Evert Sikkema
Het duizelt mij, als ik het lees.
Groeten
Evert Sikkema
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Hallo Evert
Hier een foto van de Merwe Lloyd met op het achterschip bij het khekwerk
de haspel zit waar de aluminium draad werd op danwel afgerold
Cor Boer
Hier een foto van de Merwe Lloyd met op het achterschip bij het khekwerk
de haspel zit waar de aluminium draad werd op danwel afgerold
Cor Boer
- Bijlagen
-
- Merwe Lloyd met haspel haspel.jpg (100.52 KiB) 856 keer bekeken
-
- Merwe Lloyd haspel.jpg (22.4 KiB) 856 keer bekeken
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Uit de LLoydmail van Maart 1968
S.S Drente Lengte 90 breedte 20 h 11,08 met een Compoundmachine
en liep 10 knopen en accomodatie van 16 passagiers
Opgeleverd december 1875 door C. Mitchell &co Newcastel on Tyne.
aan Stoomboot Rederij Rotterdamsche Lloyd Wm, Ruys &Zn Rotterdam
In 1883 ingebracht in de Rotterdamsche Lloyd bij een taxatie waarde van
Fl 410.000.
In 1885 compound machine verwijderd en een triple expansie machine
3 cilinder geplaatst op de werf de Schelde te Vlissingen
Het was het eerste Nederlandse schip met een T3 machine, in 1892 verbouwd tot
vrachtschip en in 1899 verkocht naarAntonio Mancini in Genua Italie en herdoopt
in Avanti.
In 1901 verkocht aanS. Razetto te Genuua en herdoopt als N.S Bosschello
In 1905 verkocht aan Geratti Fratelli Genua Italie en in dat jaar gestrand na een
aanvaring te Constntinobel Turkije.
Vlot gebracht en gesloopt te genua
S.S Drente Lengte 90 breedte 20 h 11,08 met een Compoundmachine
en liep 10 knopen en accomodatie van 16 passagiers
Opgeleverd december 1875 door C. Mitchell &co Newcastel on Tyne.
aan Stoomboot Rederij Rotterdamsche Lloyd Wm, Ruys &Zn Rotterdam
In 1883 ingebracht in de Rotterdamsche Lloyd bij een taxatie waarde van
Fl 410.000.
In 1885 compound machine verwijderd en een triple expansie machine
3 cilinder geplaatst op de werf de Schelde te Vlissingen
Het was het eerste Nederlandse schip met een T3 machine, in 1892 verbouwd tot
vrachtschip en in 1899 verkocht naarAntonio Mancini in Genua Italie en herdoopt
in Avanti.
In 1901 verkocht aanS. Razetto te Genuua en herdoopt als N.S Bosschello
In 1905 verkocht aan Geratti Fratelli Genua Italie en in dat jaar gestrand na een
aanvaring te Constntinobel Turkije.
Vlot gebracht en gesloopt te genua
- Bijlagen
-
- Eerste Drente RL.jpg (225.51 KiB) 845 keer bekeken
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Cor bedankt. Ik ben vaak in Narvik geweest, leuk om te lezen van die Walcheren (3x). Inderdaad, dat is die haspel van de kathodische bescherming. Ik heb dat boek "120 jaar zeevaart" over de historie van de (K).R.L. gelezen. Daar wordt het ontstaan mooi in beschreven.
Grt.
Klaas
Grt.
Klaas
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Hallo Klaas ik heb 2 reizen op de Merwe Lloyd gedaan 1 reis van 06-02-1959 t/m 16-08-1959
en van 08-02-1966 t/m 11-11-1966 in de latere jaren werd die aluminium draad
niet meer gebruikt
Cor Boer
en van 08-02-1966 t/m 11-11-1966 in de latere jaren werd die aluminium draad
niet meer gebruikt
Cor Boer
-
- Berichten: 859
- Lid geworden op: 30 jul 2018 20:31
Re: Koninklijke Rotterdamsche Lloyd
Cor, bedankt. Prachtige schepen, die M- en S-klasse van de K.R.L. Ja, die draad achter het schip is natuurlijk niet zonder risico. Het kan ook nog zo zijn, dat het resultaat toch wat tegenviel. Er is in de loop der jaren wat expirementen geweest, die ook weer met de bekende stille trom verdwenen zijn.
Grt.
Klaas.
Grt.
Klaas.