Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
- peter snijders
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 mei 2010 17:17
- Locatie: Beverwijk
Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)
Mijn dia's zijn digitaal gemaakt en staan nu op de volgende links.
Neem er de tijd voor, misschien zijn er nog herinneringen die boven komen
Groetjes
Peter
Op skydrive zie je de locaties in de omschrijving
Tjiluwah
https://cid-3f62a28daa4b5313.skydrive.l ... YVWkRv4%24
Boissevain
https://cid-3f62a28daa4b5313.skydrive.l ... LRM0yzw%24
Straat Fremantle
https://cid-3f62a28daa4b5313.skydrive.l ... !gC8!Yk%24
Neem er de tijd voor, misschien zijn er nog herinneringen die boven komen
Groetjes
Peter
Op skydrive zie je de locaties in de omschrijving
Tjiluwah
https://cid-3f62a28daa4b5313.skydrive.l ... YVWkRv4%24
Boissevain
https://cid-3f62a28daa4b5313.skydrive.l ... LRM0yzw%24
Straat Fremantle
https://cid-3f62a28daa4b5313.skydrive.l ... !gC8!Yk%24
- peter snijders
- Berichten: 52
- Lid geworden op: 13 mei 2010 17:17
- Locatie: Beverwijk
Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)
Anne
Het moet wel dezelfde aanvaring zijn geweest.
Het was de laatste reis van de Boissevain bij Japan.
Ik voelde de schok en snelde naar boven om te kijken wat er aan de hand was.
Of de coaster direct zonk weet ik niet meer.
En de schoen kan ik me ook niet herinneren.
Groetjes
Peter
Het moet wel dezelfde aanvaring zijn geweest.
Het was de laatste reis van de Boissevain bij Japan.
Ik voelde de schok en snelde naar boven om te kijken wat er aan de hand was.
Of de coaster direct zonk weet ik niet meer.
En de schoen kan ik me ook niet herinneren.
Groetjes
Peter
Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)
Nog bedankt Robert voor het opkrikken v/d foto van de Chinese voorman machinekamer, de number one!
Gr.Harry
Gr.Harry
Varen is hunkeren naar land.
Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)
Hi all,
ik benn op zoek naar een oud collega, Frans Richie, sparks bij de RIL in de periode 1967/1968. Heeft iemand info over hem? Bedankt en ciao
Otto
ik benn op zoek naar een oud collega, Frans Richie, sparks bij de RIL in de periode 1967/1968. Heeft iemand info over hem? Bedankt en ciao
Otto
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 mei 2009 16:18
- Locatie: Valthermond, Dr.
Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)
Hallo Otto,
Volgende info gevonden op Google / HVM guestbook:
Quote:
103) Frans Richie
frans.richie@quicknet.nl
Location:
Heerhugowaard
Thursday, 31 December 2009 15:58
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Hans,
Had gisteren Nico de Jong aan de telefoon. Die attendeerde mij op deze website. Ken je me nog, we hebben samen onze opleiding gedaan bij Radio instituut Steehouwer in Rotterdam.
Ik heb 13 jaar bij RH gezeten, voornamelijk bij de KJCPL en ben in 1980 bij Scheveningen Radio/PCH in dienst gekomen en nu met pensioen.
beste wensen voor het nieuwe jaar en groeten 73 van
Frans
--------------------------------------------------------------------------------
Sparks Sunday, 3 January 2010 11:45
Posthoorn bezorgen in het Statenkwartier op een oude Zundapp. Waar blijft de tijd??
================================================================================
HVM guestbook:
http://www.johanrienstra.nl/hvm/lazarus ... p?entry=10
Unquote
gr, kees
Volgende info gevonden op Google / HVM guestbook:
Quote:
103) Frans Richie
frans.richie@quicknet.nl
Location:
Heerhugowaard
Thursday, 31 December 2009 15:58
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo Hans,
Had gisteren Nico de Jong aan de telefoon. Die attendeerde mij op deze website. Ken je me nog, we hebben samen onze opleiding gedaan bij Radio instituut Steehouwer in Rotterdam.
Ik heb 13 jaar bij RH gezeten, voornamelijk bij de KJCPL en ben in 1980 bij Scheveningen Radio/PCH in dienst gekomen en nu met pensioen.
beste wensen voor het nieuwe jaar en groeten 73 van
Frans
--------------------------------------------------------------------------------
Sparks Sunday, 3 January 2010 11:45
Posthoorn bezorgen in het Statenkwartier op een oude Zundapp. Waar blijft de tijd??
================================================================================
HVM guestbook:
http://www.johanrienstra.nl/hvm/lazarus ... p?entry=10
Unquote
gr, kees
Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)
Hi Kees,
bedankt. Heb tijdje geleden mailtje naar dat adres gestuurd maar geen antwoord gekregen. Zal nog een keer proberen.
Ciao
Otto
bedankt. Heb tijdje geleden mailtje naar dat adres gestuurd maar geen antwoord gekregen. Zal nog een keer proberen.
Ciao
Otto
-
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 mei 2009 16:18
- Locatie: Valthermond, Dr.
Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)
zal als pensionado wel in een warm land zitten dan.sparksotto schreef:Hi Kees,
bedankt. Heb tijdje geleden mailtje naar dat adres gestuurd maar geen antwoord gekregen. Zal nog een keer proberen.
Ciao
Otto
telefoonboek geeft tel. 072-5740961 in hhwaard.
gr., kees
Groot overhaal van een B&W motor
Op mijn site http://www.varenisfijner.nl staat nu een mooie foto reportage over een groot overhaal van de B&W motor van de Nedlloyd Fiji in 1979.
De zuigers worden na het trekken omgekeerd en klaar gemaakt voor transport naar de wal.
Hier wordt een cilinderblok er uit getakeld.
Omdat de cilinderblokken schavielden over de spoellucht balk, lekte de motor aan alle kanten koelwater. Bij Asano Dock in Yokohama is de motor gedemonteerd tot op de spoelluchtbalk.
De spoelluchtbalk is afgefreesd en de cilinderblok voeten opgelast.
De foto's zijn gemaakt door Ed Endert.
Groet,
Robert
Omdat de cilinderblokken schavielden over de spoellucht balk, lekte de motor aan alle kanten koelwater. Bij Asano Dock in Yokohama is de motor gedemonteerd tot op de spoelluchtbalk.
De spoelluchtbalk is afgefreesd en de cilinderblok voeten opgelast.
De foto's zijn gemaakt door Ed Endert.
Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
- Harry G. Hogeboom
- Berichten: 14449
- Lid geworden op: 22 jul 2004 02:07
- Locatie: Canada
Re: Varen in het Verre Oosten (RIL / KJCPL)
Robert,
Tjonge jonge, da's een grote klus aan die B&W van de Fiji......ik ben erg benieuwd of ze die gefraisde top van het spoellucht kanaal " vlak" hebben weten te houden,( die topplaat lijkt me niet zo "flink") die fraismachientjes bestrijken slechts een klein deel van het totale vlak en om "al die gefraisde stukkies" pietje precies in "hetzelfde vlak" te houden da's nie niks..ongezien denk ik dat die Jappen goed wisten waar ze aan begonnen maar ben toch wel benieuwd of het uiteindelijke resultaat 100% was?????
Dat oplassen en weer bewerken van die cylinderblokken aan de onderkant DAT stelt niet zoveel voor ( WEL een bult wark) ik bedoel dan in een grote kotterbank hou je dat wel "vierkant"
Bedankt voor die mooie serie foto's van die kar
Tjonge jonge, da's een grote klus aan die B&W van de Fiji......ik ben erg benieuwd of ze die gefraisde top van het spoellucht kanaal " vlak" hebben weten te houden,( die topplaat lijkt me niet zo "flink") die fraismachientjes bestrijken slechts een klein deel van het totale vlak en om "al die gefraisde stukkies" pietje precies in "hetzelfde vlak" te houden da's nie niks..ongezien denk ik dat die Jappen goed wisten waar ze aan begonnen maar ben toch wel benieuwd of het uiteindelijke resultaat 100% was?????
Dat oplassen en weer bewerken van die cylinderblokken aan de onderkant DAT stelt niet zoveel voor ( WEL een bult wark) ik bedoel dan in een grote kotterbank hou je dat wel "vierkant"
Bedankt voor die mooie serie foto's van die kar
MVG HGH.
"Don't sweat the small stuff"
"Don't sweat the small stuff"