Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Nee hoor, dat is gewoon een door de massinissies gefabriceerd geval om de rook en dampen van de alom bekend geworden BBQ's van de JPCL, later RIL, af te voeren. Ten slotte lagen ze 's avonds weer binnen... en de winnaar van het partijtje dekgolf organiseerde dus de BBQ.
Louis
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Nog een oudje hier onder
TJITJALENGKA (1939)
Foto van 1963/1964 gemeerd in Nagoya
BU HongKong 1968
TJITJALENGKA (1939)
Foto van 1963/1964 gemeerd in Nagoya
BU HongKong 1968
- A.Kuiper/J.Pessoa/BR
- Berichten: 8199
- Lid geworden op: 09 okt 2017 03:24
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
TJILUWAH 1951 -1971
Verkocht aan de PIL als KOTA SINGAPORE
Gesloopt te Kaoshing 1980
Foto van 1960 te Nagoya.Verkocht aan de PIL als KOTA SINGAPORE
Gesloopt te Kaoshing 1980
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Ik wordt oud... hoe zat het ook alweer? In mijn tijd bij de RIL, 1972-1973, waren er nog maar een paar van die oudjes over: de Tjiwangi als passagiersschip (en zusterschip van de Tjiluwah?), de Houtman en de Musi. Daarbuiten natuurlijk nog de Nieuw Holland, ex Randfontein toch?
Toen waren ook de 4 straat-N schepen gloednieuw.
Maar ooit waren er veel meer Tji-schepen; ik herinner me ook Tjimanuk, Tjinegara en Tjipondok, en dat is dan wat ik me kan herinneren.
De Tjimanuk was een kleiner vrachtscheepje, de andere twee ouwe stoomjammers. Excusez les mots.
Buiten dat, die PIL was toch een Singaporese club, die veel ouwe RIL-schepen overnam?
Toen waren ook de 4 straat-N schepen gloednieuw.
Maar ooit waren er veel meer Tji-schepen; ik herinner me ook Tjimanuk, Tjinegara en Tjipondok, en dat is dan wat ik me kan herinneren.
De Tjimanuk was een kleiner vrachtscheepje, de andere twee ouwe stoomjammers. Excusez les mots.
Buiten dat, die PIL was toch een Singaporese club, die veel ouwe RIL-schepen overnam?
Louis
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Er hebben bij elkaar 37 schepen met TJI namen in de vloot van de R.I.L. gevaren.
De "Tjiluwah" en "Tjiwangi" waren inderdaad zusterschepen.
Niet alleen de R.I.L. verkocht vaak verouderde tonnage aan de P.I.L. maar ook de Nedlloyd deed dit. Er zijn door de ondernemingsraad zelfs vragen over gesteld of de Nedlloyd / N.S.U. misschien financieel in de P.I.L. geïnteresseerd was. Dit is destijds met klem ontkend.
Of de P.I.L. nog bestaat is mij helaas niet bekend.
m.v.g., Roy
De "Tjiluwah" en "Tjiwangi" waren inderdaad zusterschepen.
Niet alleen de R.I.L. verkocht vaak verouderde tonnage aan de P.I.L. maar ook de Nedlloyd deed dit. Er zijn door de ondernemingsraad zelfs vragen over gesteld of de Nedlloyd / N.S.U. misschien financieel in de P.I.L. geïnteresseerd was. Dit is destijds met klem ontkend.
Of de P.I.L. nog bestaat is mij helaas niet bekend.
m.v.g., Roy
Een individu weet meer niet dan wel.
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Laat dat a.u.b. zo blijven................
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Beste Louis,hoe zat het ook alweer?
op http://www.varenisfijner.nl/alle_kjcpl_schepen.html vind je een compleet vlootoverzicht met jaartallen ban kiellegging, verkoop tot sloop etc. van de KJCPL.
Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
- b-bootsman
- Berichten: 4995
- Lid geworden op: 21 aug 2010 12:57
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Hallo Lois.
Hier de Tjimanuk.
Groet Bob.V.
Hier de Tjimanuk.
Groet Bob.V.
- Bijlagen
-
- Tjimanuk.jpg (143.07 KiB) 4772 keer bekeken
Hij die kan en niet kent
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
is een praktische vent
Hij die kent en niet kan
is een theoretische man.
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Roy, volgens mij wel. Op hun website lees ik:
Incorporated since 1967, Pacific International Lines has developed from a coastal ship-owner/operator in Singapore, into one of the largest ship-owners in Southeast Asia with a focus on Asia-Africa and the Middle East. Today, PIL is ranked 10th amongst the top containership operators in the world, offering container liner services and multi-purpose services at over 500 locations in 100 countries worldwide, employs about 18,000 employees worldwide.
En Robert, de site weer ff doorgespit. Buiten een paar typefoutjes natuurlijk nog steeds interessant. De Straat Luzon was overigens niet de PHUF maar de PHUV... (dat krijg je dan weer als ex-sparks )
Louis
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Dank je Louis, ik zal het wijzigen.De Straat Luzon was overigens niet de PHUF maar de PHUV
Groet,
Robert
Al vaar je in de goede richting, toch moet
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
je regelmatig bijsturen. http://www.varenisfijner.nl
Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL
Heren,
Bijgaand wat schep[en die door Scheepswerf "De Merwede" te Hardinxveld, later genaamd Hardinxveld-Giessendam.
(goed voor de chocolade letters).
Wil hiermee toch nog even benadrukken wat deze, helaas ter ziele gegane, werf zoal heeft gefabriceerd.
Overige gegevens in de opgegeven site van RobertB te bewonderen.
Gr.Koos
Bijgaand wat schep[en die door Scheepswerf "De Merwede" te Hardinxveld, later genaamd Hardinxveld-Giessendam.
(goed voor de chocolade letters).
Wil hiermee toch nog even benadrukken wat deze, helaas ter ziele gegane, werf zoal heeft gefabriceerd.
Overige gegevens in de opgegeven site van RobertB te bewonderen.
Gr.Koos
- Bijlagen
-
- Straat Chatham (1).jpg (204.43 KiB) 4708 keer bekeken
-
- Straat Chatham (2).jpg (174.56 KiB) 4708 keer bekeken