Pagina 285 van 304

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Geplaatst: 27 mei 2019 14:27
door jdbvos
ik heb er maar 3 op 1e zoektocht; de Nedlloyd CD's moeten er meer hebben...

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Geplaatst: 27 mei 2019 16:22
door Drentenier
Ik vond ook nog een Sinbad Explorer.
Sinbad Explorer.jpg
Sinbad Explorer.jpg (96.32 KiB) 5635 keer bekeken
Sinbad Explorer (2).jpg
Sinbad Explorer (2).jpg (63.39 KiB) 5635 keer bekeken

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Geplaatst: 27 mei 2019 21:21
door Sparks316
strauss schreef: 27 mei 2019 11:31 Ik probeer het verhaal van Mercury Shipping/Jupiter Lines boven water te krijgen.
Dit waren gewoon dochterondernemingen van de KJCPL/RIL, later Nedlloyd Lines.
Maar er was ook een link met SINDBAD - welke schepen kregen voorvoegsel Sindbad?
Wie kan mij helpen en wie heeft foto's?
KPM Van Spilbergen, 1958
RIL Straat Luzon
PIL Kota Raja 1978
Gesloopt (Kaohsiung?) 1983

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Geplaatst: 28 mei 2019 13:35
door jdbvos
Hierin staan ook nog alle sub-rederijen in het Nedlloyd financieel jaarverslag 1975
https://drive.google.com/open?id=10YOck ... qmbnOVgiZB

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Geplaatst: 29 mei 2019 11:33
door strauss
Veel dank voor de foto's en data.
Toch eigenlijk verbazend welke deelnemingen en bedrijven de Nedlloyd Group had in 1975.
Nu noch napluizen wie de andere partners waren...

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Geplaatst: 14 jun 2019 01:21
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Deze foto nog niet eerder hier gezien
+
straat agulhas.jpg
straat agulhas.jpg (76.42 KiB) 3837 keer bekeken

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Geplaatst: 14 jun 2019 13:47
door jdbvos
wát een scheermesje, hè ?
De boeggolf laat pas halverwege de lengte los, en een hekgolf is niet eens te zien...…
't Is dat zulke scheermesjes minder lading meenemen (in verhouding tot meer 'buikige bouw'), anders zou je het snelle, efficiente schepen kunnen noemen, want met een dergelijk onderwaterschip gaat ze economisch met de brandstof om: boeg- en hekgolven zijn bijzonder duur....

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Geplaatst: 14 jun 2019 16:03
door Roy
Tja, die goeie ouwe R.I.L. schepen. :?
Je zou toch denken dat die grote Verkadekoektrommeltjesboten ook zo'n casco zouden kunnen gebruiken ?.
Ze zijn lang en breed genoeg en liggen toch niet aan hun merk. :!: :idea: :roll:
Ik kom helemaal met Jan mee dat boeg- en hekgolven dure gollefies zijn...…………... :wink:

m.v.g., Roy

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Geplaatst: 26 jun 2019 02:14
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Hong Kong
Voor velen onder ons een bekend gezicht
Hieronder de Star Ferry SHINING STAR Gebouwd te Hong Kong 1964
l.o.a. 36m br 8.6m Nrt 39.6t Grt 164t
551 passagiers de foto is van 1973
+
shining star.jpg
shining star.jpg (68.91 KiB) 5658 keer bekeken

Re: Varen in het Verre Oosten bij de RIL / KJCPL

Geplaatst: 28 jun 2019 02:30
door A.Kuiper/J.Pessoa/BR
Even geen schepen maar beelden die de meesten van ons wel kennen.
Kwam in bezit van een foto van hong kong van juni 2019
Geen schepen meer op de boeien.
Foto's genomen vanaf ''de peak''
hongkong juni 2019.jpg
hongkong juni 2019.jpg (84.39 KiB) 5548 keer bekeken
en hier onder zoals het was
hongkong jaren 70.jpg
hongkong jaren 70.jpg (65.39 KiB) 5548 keer bekeken
Hier links nog wel een Nl schip en het in die tijd hoogste gebouw van de far east
hongkong eind jaren 70.jpg
hongkong eind jaren 70.jpg (69.08 KiB) 5548 keer bekeken
Hongkong eind jaren 70_1.jpg
Hongkong eind jaren 70_1.jpg (66.32 KiB) 5548 keer bekeken
hong kong jaren 80.jpg
hong kong jaren 80.jpg (62.97 KiB) 5548 keer bekeken